Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Danieleet:

Det går fortfarande att få 128 GB WiFi-versionen för 6111 kronor med alla tillbehör, med rabattkod "MECENAT10"<Uppladdad bildlänk>

5G finns i 256GB Tack för koden! 730:- dyrare än 128GB versionen

valde S6 active som inbyte o den godtog mitt IEMI nummer med vanliga S6 @Millhouse1 så antar att jag får inbyte då

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Har beställning skapad men tror inte de kommer acceptera dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yexra:

Har beställning skapad men tror inte de kommer acceptera dem?

Min har status Fraktförberedelse så det tror jag nog.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Går nu att köpa s11 ultra och få s10 lite , hörlurar, tangentbord på köpet, beställde precis. Blir dock inte lika grym deal som s11 men för min del ville jag verkligen ha ultran ( köpte vanliga s11 imorse med )

Permalänk
Medlem
Skrivet av spackel:

Går nu att köpa s11 ultra och få s10 lite , hörlurar, tangentbord på köpet, beställde precis. Blir dock inte lika grym deal som s11 men för min del ville jag verkligen ha ultran ( köpte vanliga s11 imorse med )

Hur gjorde du? jag lyckas inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av spackel:

Vad blir priset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Min har status Fraktförberedelse så det tror jag nog.

När beställde du

Permalänk
Medlem
Skrivet av JungHak:

Marginalerna är nog små men förmodligen är syftet att få in dig i ekosystemet. Är ju välkänt svårt att få apple användare att byta även om androidtelefoner är billigare och passar deras behov lika bra just på grund av att de är fast med apple och inte orkar byta så om de får en riktigt bra deal på en platta kanske deras nästa mobil är en samsung som kan synca med plattan lättare osv

Jag som Appleanvändare hade faktiskt inte ens bytt även om jag fick alla dessa prylar gratis. Men kul att dom försöker

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Jag som Appleanvändare hade faktiskt inte ens bytt även om jag fick alla dessa prylar gratis. Men kul att dom försöker

Och jag som föredetta appleanvändare är glad att vi kan köpa minst lika bra hårdvara för en bråkdel av vad det kostade tidigare på den andra sidan. Jag är glad att en del av er inte byter, mer för oss

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Derix:

Hur kan Samsung gå runt på de här rabatterna?

Marginalerna på prylarna är skitstora och samsung är så stort företag så dom har nog råd att kanske 50-100 användare köper någon billig telefon här o där.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av spackel:

Mecenat sen Samsung. <Uppladdad bildlänk>

Ditt ordernummer syns på din bild, du borde ta bort det

Permalänk
Medlem

Aj då, blev lite av ett impulsköp för mig där. Gick att byta in min skruttiga s6 edge+. Föräldrarna har önskat sig en platta, så den fina plattan får väl bli en tidig julklapp till dem. s10 lite hoppas jag duger fint till lite ritande och media. Buds3 FE blir nog en ganska så trevlig uppgradering från mina samsung buds från 2019.
6471 Kr gick kalaset på, inte dumt.

Permalänk

GALAXYTAB20 koden verkar inte funka längre.

Permalänk
Medlem

Får inte galaxytab20 eller mecenat10 att fungera. Har ni några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cymawn:

Får inte galaxytab20 eller mecenat10 att fungera. Har ni några tips?

Du måste skriva in koden med stora bokstäver, dvs "MECENAT10".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Ditt ordernummer syns på din bild, du borde ta bort det

Pinsam miss av mig. På bilden stod det ialf att jag köpte s11 ultra 256 gb wifi inkl s10 lite, buds 3 fe, tangentbord för ca 10400 kr med rabattkod MECENAT10

Sinnessjuka deals.

Permalänk
Medlem

Var det skillnad i rabatt mellan MECENAT10 och GALAXYTAB20? Jag får bara mecenatkoden att fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Var det skillnad i rabatt mellan MECENAT10 och GALAXYTAB20? Jag får bara mecenatkoden att fungera.

10 respektive 20% rabatt på surfplattan. Dvs ca 600 eller 1200 extra rabatt, i övrigt lika med tillbehör osv.

Permalänk
Medlem

Var väldigt frustrerande. Har försökt hela dagen utan resultat.
Provat både MECENAT10 och GALAXYTAB20.

Finns det någon modell kvar i lager där man får med alla tillbehören?

Är dealen slut nu eller har ni några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cymawn:

Var väldigt frustrerande. Har försökt hela dagen utan resultat.
Provat både MECENAT10 och GALAXYTAB20.

Finns det någon modell kvar i lager där man får med alla tillbehören?

Är dealen slut nu eller har ni några tips?

Ja. WiFi modellen av S11 med tillbehören. För 6831kr.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Ja. WiFi modellen av S11 med tillbehören. För 6831kr.

Det går att få den för ca 6111 också med 128 GB lagring, när man går in på produktsidan så står det att de är slut i lager men man kan trixa fram 128 GB wifi genom att klicka runt lite mellan färgerna/lagringsutrymme/5g eller wifi, så dyker silver 128 GB wifi upp i lager för 8790 (innan inbyte av gammal enhet och rabattkod, efter detta blir det 6111 kr)

Permalänk
Medlem

Torsdagens Inet-drops från stremen!

Inloggad och medlem krävs i vanlig ordning för att komma åt länken!

https://www.inet.se/kampanj/10073/dubbeldrop

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Nu skall jag inte göra om denna fyndtråden till ett krig mellan iOS och Android, men jag håller delvis med dig. Jag skulle absolut ta sakerna gratis, och har faktiskt (förutom alla mina Apple-prylar) även en Samsung Flip och en Google-telefon. Mest som backup, men även för att seriöst testa "andra sidan". Köpte även en Samsung Galaxy-klocka nyligen (då jag gillar klockor allmänt, och vill gärna testa en WearOS-klocka).

Så även om jag ser fördelar med Android-telefoner och WearOS, så ju har just inte Android på surfplattor riktigt lockat mig. Trots fyndet här i tråden (får bli bra mycket billigare för att jag skall slå till). Orsaken är att den erfarenhet jag haft med Android och dess appar på surfplattor varit så väldigt mycket sämre än vad jag är van på med mina iPad. Detta gapet upplever jag inte alls i lika grad på telefoner.

Även om jag personligen föredrar iOS framför Android på mobiler, så är det ändå mycket mer jämt skägg där, och mest personliga preferenser som avgör. Det tycker jag dock inte är fallet på surfplattor. Där är gapet fortsatt extremt stort till negativ favör för Android. Tror detta kan vara en orsak till att Samsung rear ut en massa plattor. De säljer helt enkelt inte lika bra som iPad. Trots att hårdvaran är top-notch (i vissa fall bättre än hos Apple) så drar mjukvaran och operativsystemet ner värdet på helheten.

Men för de som kan acceptera den (i mitt tycke) mycket sämre mjukvaran/OS/ekosystemet på en Android-platta, så är detta ju ett utmärkt tillfälle att beställa. Hårdvarumässigt är det en klart fantastisk deal. 👍

Skrivet av edson:

Torsdagens Inet-drops från stremen!

Inloggad och medlem krävs i vanlig ordning för att komma åt länken!

https://www.inet.se/kampanj/10073/dubbeldrop

Tack! Fick bli en ladare och en powerbank.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Nu skall jag inte göra om denna fyndtråden till ett krig mellan iOS och Android, men jag håller delvis med dig. Jag skulle absolut ta sakerna gratis, och har faktiskt (förutom alla mina Apple-prylar) även en Samsung Flip och en Google-telefon. Mest som backup, men även för att seriöst testa "andra sidan". Köpte även en Samsung Galaxy-klocka nyligen (då jag gillar klockor allmänt, och vill gärna testa en WearOS-klocka).

Så även om jag ser fördelar med Android-telefoner och WearOS, så ju har just inte Android på surfplattor riktigt lockat mig. Trots fyndet här i tråden (får bli bra mycket billigare för att jag skall slå till). Orsaken är att den erfarenhet jag haft med Android och dess appar på surfplattor varit så väldigt mycket sämre än vad jag är van på med mina iPad. Detta gapet upplever jag inte alls i lika grad på telefoner.

Även om jag personligen föredrar iOS framför Android på mobiler, så är det ändå mycket mer jämt skägg där, och mest personliga preferenser som avgör. Det tycker jag dock inte är fallet på surfplattor. Där är gapet fortsatt extremt stort till negativ favör för Android. Tror detta kan vara en orsak till att Samsung rear ut en massa plattor. De säljer helt enkelt inte lika bra som iPad. Trots att hårdvaran är top-notch (i vissa fall bättre än hos Apple) så drar mjukvaran och operativsystemet ner värdet på helheten.

Men för de som kan acceptera den (i mitt tycke) mycket sämre mjukvaran/OS/ekosystemet på en Android-platta, så är detta ju ett utmärkt tillfälle att beställa. Hårdvarumässigt är det en klart fantastisk deal. 👍

Förstår resonemanget om man använder sin surfplatta till mycket fler saker än vad jag gör, då mitt primära och nästan enda syfte med surfplattan är att kolla media så som YouTube, Netflix, Disney+, fotbollsmatcher osv.

Då är det viktigaste för mig att skärmen är bra (och ljudet) vilket jag tycker att min Tab S10+ är svår att slå på. Den har en högupplöst, ljusstark OLED-skärm med ett fantastiskt reflexfilter och gick loss på 3800 kr förra året när Samsung körde en lika bra deal som i år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Samsung har nu även bra deals på tv och soundbars via mecenat.
Tex TQ77S85F 77" 4K OLED för 20 699 kr med koden "MECENAT10"

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=14572611

<Uppladdad bildlänk>

man kan få S90D serien för lägre pris, så det där är tyvärr inte så bra.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

man kan få S90D serien för lägre pris, så det där är tyvärr inte så bra.

Aha ok. Tar bort inlägget isf

Permalänk
Medlem

Testade med en gammal Lenovo-platta vi har liggandes, men får inga 2000kr i inbytesbonus (trots att det står att man ska få det). Verkar alltså som att kampanjen är rejält nerfad - synd, hade varit gött att ha en bra platta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Testade med en gammal Lenovo-platta vi har liggandes, men får inga 2000kr i inbytesbonus (trots att det står att man ska få det). Verkar alltså som att kampanjen är rejält nerfad - synd, hade varit gött att ha en bra platta!

Synd... Jag betalade 5 timmar sedan och fortfarande inte bekräftat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Fungerar fortfarande för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

När jag sökte via bredbandsval kom endast 1000/100.
Men efter jag fick orderbekräftelse så stod det 1000/1000 24mån 329:-

Jag testade, fick orderbekräftelse på 1000/100 för 329kr/mån. Nu har jag inte behov av mer uppladdning än så och erbjudandet är i linje med vad jag behöver och till en helt klart rimligare kostnad.

Men bara så att andra vet med sig att orderbekräftelsen även kan visa 1000/100 och inte 1000/1000 som en del andra fått, lite av ett lotteri. Men man har möjlighet att ångra sig i 14 dagar.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB