Permalänk

Bredbandsval.se svarar:

Hej,

Vissa nät är ännu inte uppgraderade till 1000 Mbit/s upp. Därför ligger båda dessa ute. Om 1000/1000 är möjligt (givet nätet) så gäller den. Det är den senaste info vi fått från Allente. Tänk "upp till 1000/1000 Mbit/s". Dock skulle jag passa på att teckna denna kampanj då den försvinner på söndag.

Kalle

Visa signatur

| Anonym filuppladdning: ? |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zer0diabetes:

Bredbandsval.se svarar:

Hej,

Vissa nät är ännu inte uppgraderade till 1000 Mbit/s upp. Därför ligger båda dessa ute. Om 1000/1000 är möjligt (givet nätet) så gäller den. Det är den senaste info vi fått från Allente. Tänk "upp till 1000/1000 Mbit/s". Dock skulle jag passa på att teckna denna kampanj då den försvinner på söndag.

Kalle

Jag har 1000/1000 i dag, men får bara 1000/100 på deras sida..

Permalänk
Medlem

Förra veckan stod det 1000/100 för mig med Open Infra. Denna vecka står det 1000/1000.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Wtf verkar som att Allente redan har kopplats in hos mig trots att jag valt 1 december som startdatum och mitt nuvarande Bredband 2 ska kopplas bort då. Hur har det gått till?? Är på jobbet men ser att hastighet och leverantör har ändrats på min Ubiquiti-router.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Wtf verkar som att Allente redan har kopplats in hos mig trots att jag valt 1 december som startdatum och mitt nuvarande Bredband 2 ska kopplas bort då. Hur har det gått till?? Är på jobbet men ser att hastighet och leverantör har ändrats på min Ubiquiti-router.
<Uppladdad bildlänk>

Grattis! Välkommen till framtiden!

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Grattis! Välkommen till framtiden!

Inte så trevligt att bli dubbelfakturerad i 2 månader dock...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Inte så trevligt att bli dubbelfakturerad i 2 månader dock...

Kontaktat Allente?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durham:

Kontaktat Allente?

Nä får göra det när jag kommer hem och verifierat märkligheten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

<Uppladdad bildlänk>

Sitter du på Telia öppen fiber kan ny tjänst överskriva befintlig, det är inte som innan när befintlig tjänst behövdes kopplas bort först.

Permalänk
Medlem

Vilka jäkla ärkemiffon kundtjänsten på Allente är. Pratade ju med dom förut och fick bekräftat att jag skulle få inkopplat 1a december men nu när jag ringde och klagade att jag redan fått det inkopplat så sa han att de måste blivit nåt fel och inte alls går så nu fick jag inkoppling i november istället, och ingen ursäkt för allt strul. Seriöst...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Vilka jäkla ärkemiffon kundtjänsten på Allente är. Pratade ju med dom förut och fick bekräftat att jag skulle få inkopplat 1a december men nu när jag ringde och klagade att jag redan fått det inkopplat så sa han att de måste blivit nåt fel och inte alls går så nu fick jag inkoppling i november istället, och ingen ursäkt för allt strul. Seriöst...

Oj vad märkligt! Men jag antar att du inte behöver betala för bredbandet till december om inte tom längre som en kompensation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durham:

Oj vad märkligt! Men jag antar att du inte behöver betala för bredbandet till december om inte tom längre som en kompensation?

Jag kommer ju att få betala dubbelt i november, ingen kompensation, jäkligt otrevlig kille också som jag pratade med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Jag kommer ju att få betala dubbelt i november, ingen kompensation, jäkligt otrevlig kille också som jag pratade med.

Fan vad kasst... Hoppas inte man kommer behöva använda supporten.

Permalänk

Någon som vet om man kan få IPv6?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperPutte:

Någon som vet om man kan få IPv6?

Såg någon annan säga att de enbart erbjuder IPv4 tyvärr.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Fick också det bemötandet när jag hade kontakt med dom, jag kommer inte bli kund pga det.

Permalänk
Medlem

Ni som har fått bredbandet aktiverat - hur är hastigheterna? Får ni ut 1000/1000?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajser:

Fick också det bemötandet när jag hade kontakt med dom, jag kommer inte bli kund pga det.

Drog iväg ett negativt omdöme hos trustpilot. Jäkligt mycket negativt skrivet om dom där. Märkligt att ett sånt företag kan fortsätta på samma sätt utan att det händer nåt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Drog iväg ett negativt omdöme hos trustpilot. Jäkligt mycket negativt skrivet om dom där. Märkligt att ett sånt företag kan fortsätta på samma sätt utan att det händer nåt.

Du är medveten om att typ alla operatörer har sjukt lågt med review? Telia 1.3 trustpilot osv. Det är inget unikt med detta företaget, de har en schyst deal har troligtvis sjukt mycket att göra och är trött på dumma frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av shinelol:

Du är medveten om att typ alla operatörer har sjukt lågt med review? Telia 1.3 trustpilot osv. Det är inget unikt med detta företaget, de har en schyst deal har troligtvis sjukt mycket att göra och är trött på dumma frågor

Dumma frågor, ok... Deras service och kundhantering är ju urusel. Inte ok oavsett belastning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Du borde kanske prova att ringa dom igen och prata med någon annan?

Eller helt enkelt mejla in ditt ärende -> kundservice@allente.se

Beskriv kort om vad du blivit lovad och hur du blivit behandlad. Kort koncist och begära att de rättar sig efter vad man lovat.

Att kika på Trustpilot ger nog ingen bra bild om ett företag då de flesta i den branschen och övriga branscher lockar till sig de allra flesta som faktiskt har problem och vill spy galla.

Visa signatur

GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Du borde kanske prova att ringa dom igen och prata med någon annan?

Eller helt enkelt mejla in ditt ärende -> kundservice@allente.se

Beskriv kort om vad du blivit lovad och hur du blivit behandlad. Kort koncist och begära att de rättar sig efter vad man lovat.

Att kika på Trustpilot ger nog ingen bra bild om ett företag då de flesta i den branschen och övriga branscher lockar till sig de allra flesta som faktiskt har problem och vill spy galla.

Jag har både mailat och pratat med andra tidigare där jag blev lovad senare inkoppling. Men det spelar ju ingen roll när dom kan ändra sig när som helst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Jag har både mailat och pratat med andra tidigare där jag blev lovad senare inkoppling. Men det spelar ju ingen roll när dom kan ändra sig när som helst.

Fick du svar via e-post om att de ej kommer flytta datumet enligt ök?

Därför man ska spela in alla samtal numera. Brukar göra det. Hade problem med Telenor i en förlängning via deras app. När orderbekräftelsen kom så var den tvärtemot allt som syntes då jag gick vidare i stegen och signerade.

Som tur var spelade jag in hela flödet via skärminspelning - Skickade ärende med screenshots till kundtjänsten. Efter två veckor fixade dom allt då jag hade bevis på att de/appen gjort fel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Fick du svar via e-post om att de ej kommer flytta datumet enligt ök?

Därför man ska spela in alla samtal numera. Brukar göra det. Hade problem med Telenor i en förlängning via deras app. När orderbekräftelsen kom så var den tvärtemot allt som syntes då jag gick vidare i stegen och signerade.

Som tur var spelade jag in hela flödet via skärminspelning - Skickade ärende med screenshots till kundtjänsten. Efter två veckor fixade dom allt då jag hade bevis på att de/appen gjort fel.

Nä tyvärr fick jag ingen skriftlig bekräftelse vilket jag borde begärt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Nä tyvärr fick jag ingen skriftlig bekräftelse vilket jag borde begärt.

TACK, för att ni skrev om detta.

Chattade precis med dem och han hade faktiskt missat att jag skrev november så mitt skulle starta nu 29 september.
Den person jag pratade med nu kunde flytta till november åt mig utan problem.
Tog en print och var inloggad när jag chattade samt gav dem kundnr.

Permalänk
Skrivet av nevada:

Ja och nu har de höjt med tio kronor till 339 kr... skriv och klaga en gång till! Fruktansvärt!

Allente har en kampanj via bredbandsval.se då är den begränsad i tid också. Personligen tycker jag de varit justa och gett dig kampanjpriset så långt fram i tiden ändå...

Såg din speedtest-dump på ca 940, du har ju bra hastighet - varför klagar du på att de inte fixat din beställning så långt fram i tiden? Vissa blir aldrig nöjda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperPutte:

Ja och nu har de höjt med tio kronor till 339 kr... skriv och klaga en gång till! Fruktansvärt!

Allente har en kampanj via bredbandsval.se då är den begränsad i tid också. Personligen tycker jag de varit justa och gett dig kampanjpriset så långt fram i tiden ändå...

Såg din speedtest-dump på ca 940, du har ju bra hastighet - varför klagar du på att de inte fixat din beställning så långt fram i tiden? Vissa blir aldrig nöjda.

???

Personen klagar eftersom dom har satt igång det tidigare än beställt, vilket också innebär dubbla fakturor.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nevada:

Skrivet av nu1mlock:

???

Personen klagar eftersom dom har satt igång det tidigare än beställt, vilket också innebär dubbla fakturor.

Om jag förstått Nevada rätt är abb redan aktiverat nu (i september, se tidigare inägg med ett speedtest-dumb ovan, vilket är det skumma). Nevada beställde för inkoppling i december, men fått inkoppling i november istället (i själva verket redan nu i september). Har jag inte fattat rätt, eller?
Hur som helst, om Nevada inte är nöjd så borde Nevada kunna stoppa beställningen helt - bara hänvisa till orderbekräftelsen. Då slipper ju Nevada dubbla fakturor...
Sedan göra en ny beställning senare och hoppas på att kampanjen fortfarande gäller då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperPutte:

Det är höjt pris för att villkoret bindningstid är ändrad till 12 månader, tidigare 24 mån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Det är höjt pris för att villkoret bindningstid är ändrad till 12 månader, tidigare 24 mån.

Där fick man för att man väntade lite. Fast det är väl på gott och ont att det är lägre bindningstid.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |