SweClockers drop!

Iphone 17 - Blir det uppgradering för dig?

Permalänk

Är det någon som har vågat avsluta/ångra sitt 3-abonnemang innan telefonerna är skickade, sen på bollen och min 17 Pro och sambons 17 skickas inte förrän om typ 3-4 veckor. Tills dess kommer ångerrätten vara ute för abonnemanget och det blir uppsägningstid. Vågar man ringa och ångra abonnemanget och hoppas att telefonbeställningarna ligger kvar och skickas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilNordlund:

Är det någon som har vågat avsluta/ångra sitt 3-abonnemang innan telefonerna är skickade, sen på bollen och min 17 Pro och sambons 17 skickas inte förrän om typ 3-4 veckor. Tills dess kommer ångerrätten vara ute för abonnemanget och det blir uppsägningstid. Vågar man ringa och ångra abonnemanget och hoppas att telefonbeställningarna ligger kvar och skickas?

Ring och frågar spela in samtalet

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Blev precis klar med 3s kundtjänst och som tidigare har nämnts så var det inga som helst problem att avsluta (ångra) abg. och begära slutfaktura på telefonerna.
Så inte en slant att betala för abonnemanget och nästan 50% rabatt för telefonerna 🤩.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C CPU: AMD Ryzen 7 3700X Kylning: Noctua NH-D15 GPU: ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz Moderkort: ASUS TUF Gaming X570-PLUS SSD: 2x Corsair MP510 960GB M.2, 120GB Intel 330 HDD: WD Black 2TB 7200 rpm PSU: Corsair Vengeance 650M 650W 80+ Silver
Skärmar: ASUS PG279QZ 27", 2x ASUS PG278QE 27"

Permalänk
Medlem

Om någon vill returnera en blå pro är jag spekulant. Hämtade ut min air, men är tveksam (kommer från 15 pro).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remuz:

Om någon vill returnera en blå pro är jag spekulant. Hämtade ut min air, men är tveksam (kommer från 15 pro).

Varför tveksam?

Visa signatur

GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Fick någon med skalet tillsammans med Air beställningen från 3?

Permalänk
Skrivet av sOnicen:

Det ingick endast vid bundet abonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sOnicen:

Skrivet av Mellomgardet:

Det ingick endast vid bundet abonnemang.

Det intressanta är att det stod inget om att binda i 24mån för att få skalet. Och fortfarande står det att man bör få skalet. Det är med de andra modellerna de kräver bindningstid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efe:

Blev precis klar med 3s kundtjänst och som tidigare har nämnts så var det inga som helst problem att avsluta (ångra) abg. och begära slutfaktura på telefonerna.
Så inte en slant att betala för abonnemanget och nästan 50% rabatt för telefonerna 🤩.

Samma här. Trevligt samtal och nästan så att vi bägge garvade.
Avslutat abonnemang och slutfaktura begärd. Känns lite konstigt i magen faktiskt. Så konstigt att jag överväger att flytta ett familjeabonnemang dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remuz:

Jag har precis samma fundering. Jag låter min ligga oöppnad ett tag till då jag, mycket väl, kan störa mig på små detaljer såsom kamerorna samt högtalarna. Sedan är det lite jobbigt med ny telefon då jag blir lite av en "safe queen" och minsta lilla avvikelse smärtar i själen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Strul med Halebop under och efter beställning så lär inte dyka upp någon lur idag.

Beställde min Pro Max runt kl 18 i fredags… Försökt få någon form av svar ur supporten men dom vet inget påstår dom

Skulle vara kul att få ett preliminärt datum i alla fall.

Visa signatur

WS: | R7 7800X3D | G.Skill 32Gb DDR5 | MSI X670E Tomahawk | ASUS RTX4080 SUPER |

Laptop: | Apple MacBook Pro 14" (M3 Pro 11-core) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Colorful:

Beställde min Pro Max runt kl 18 i fredags… Försökt få någon form av svar ur supporten men dom vet inget påstår dom

Skulle vara kul att få ett preliminärt datum i alla fall.

Yeah… Halebop må ha bra erbjudanden men system och information är inte deras starkaste sida.

Efter förköpet hade jag tre beställningar på min profilsida och det tog nästan hela denna vecka för att räta ut hela den problematiken.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk

Ja skalen ska självklart ingå oavsett om man köpt från tre, kollat med kundservice

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilNordlund:

Står i avtalet:
Om du vill ångra ett avtal som inkluderar Produkter,
ska du meddela Tre detta inom 14 dagar från det att
du tog emot Produkten. Inom 14 dagar efter sådant
meddelande ska du sända tillbaka Produkten till Tre.
Tre kan skicka en fraktsedel för detta ändamål och
kommer i sådant fall att fakturera dig för
fraktkostnaden.

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Medlem

varför ingen nyhet på framsidan alls om att apple haft event och släpper ny telefon? känns ganska konstigtt faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Varför tveksam?

Den känns lite som en leksak... Inte rätt känsla, men jag kanske vänjer mig

Permalänk
Medlem

Har ni avslutat eller ångrat abonnemangen? Spelar det någon roll?

Permalänk
Skrivet av yoggan:

Står i avtalet:
Om du vill ångra ett avtal som inkluderar Produkter,
ska du meddela Tre detta inom 14 dagar från det att
du tog emot Produkten. Inom 14 dagar efter sådant
meddelande ska du sända tillbaka Produkten till Tre.
Tre kan skicka en fraktsedel för detta ändamål och
kommer i sådant fall att fakturera dig för
fraktkostnaden.

Men avtalet är ju endast för ett obundet abonnemang, ingen hårdvara för det avtalet. Sen har jag två separata avtal för delbetalning av två telefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dogie:

varför ingen nyhet på framsidan alls om att apple haft event och släpper ny telefon? känns ganska konstigtt faktiskt

Se nedan.

Skrivet av Enviro:

New year, new me, som man säger. Vi vänder och fokuserar på våra kärnämnen på förstasidan och håller snack om allt annat som är av intresse, typ Iphone-lanseringen, i forumet.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | LG OLED 42C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remuz:

Den känns lite som en leksak... Inte rätt känsla, men jag kanske vänjer mig

Citerar Apple med nedan 😁 - Du kommer uppnå oanade krafter 😃

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Uppsägning gick på mindre än 30 sekunder. Känns nästan som att det finns en hake och att det kommer något krav på posten. Tror dock inte 3 riskerar the "badwill" dock, utan borde vara safe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efe:

Har du fått priset på slutfakturan?

Permalänk
Medlem

Vad har ni för intryck av Air hittills?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Har du fått priset på slutfakturan?

7680kr x 2 (då jag köpte två telefoner med 256gb) - Kommer på fakturan i oktober enligt kundtjänst.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C CPU: AMD Ryzen 7 3700X Kylning: Noctua NH-D15 GPU: ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz Moderkort: ASUS TUF Gaming X570-PLUS SSD: 2x Corsair MP510 960GB M.2, 120GB Intel 330 HDD: WD Black 2TB 7200 rpm PSU: Corsair Vengeance 650M 650W 80+ Silver
Skärmar: ASUS PG279QZ 27", 2x ASUS PG278QE 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av allstar16:

Riktigt lätt och tunn såklart men jag uppskattar samtidigt inte de fördelarna så mycket som jag trodde. Önskade jag hade en 17 Pro till hands för att jämföra lite.

Högtalaren är ganska bra. Jämfört med en 13 Pro förlorar den mycket separation och basregister men inget jag tänker på när jag bara använder den för sig.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem

Inte beställt någon ny telefon än, har alltid tänk mig en 17 basmodell men nu funderar jag på en air. Kanske inväntar lite recensioner innan jag bestämmer mig. Någon som uppgraderar från 13 mini, vilken modell köpte ni isåfall?😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Riktigt lätt och tunn såklart men jag uppskattar samtidigt inte de fördelarna så mycket som jag trodde. Önskade jag hade en 17 Pro till hands för att jämföra lite.

Högtalaren är ganska bra. Jämfört med en 13 Pro förlorar den mycket separation och basregister men inget jag tänker på när jag bara använder den för sig.

Ah, okej. Köpte 2 stycken som presenter till familjemedlemmar (båda går från en 13), är rädd att de kanske inte heller uppskattar den. Men men, jag har gjort mitt åtminstone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av allstar16:

Stor skillnad mot min 16 PM i hur den är att hålla i handen och ligger bättre i fickan också, glad att jag bytte. Blev lite varm runt “platån” när jag laddade den samtidigt som den uppdaterade OS men annars ingen värme att anmärka på under uppsättningen.

Permalänk
Medlem

Ups funkade för en gångs skulle, leverans skulle vara kl13-17. 16:53 kom Mr.Brunklädd!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av allstar16:

Tycker att den är lite för stor för mig i handen, men som användare av mindre telefoner innan som iPhone 8 och iPhone SE så är det mycket ovanan.

Inte så imponerad av tunnheten. Visst är den något lite tunnare än min iPhone SE (2022), men inte någon extrem praktisk skillnad.

Det positiva är att den inte känns så mycket tyngre i handen jämfört med min gamla telefon, trots att skärmen är mycket större. Gillar också att den inte är så hal (utan skal) som min gamla telefon. Klar förbättring i material/ytbehandling.

Skärmen är riktigt bra. Gillar verkligen uppgradering till OLED-skärm, och syns extremt bra utomhus. Även högtalaren är tydlig och hög så väldigt höjd, men än så länge bara testat för telefonsamtal/Teamskonferens (musik lyssnar jag alltid på via mina Sony 1000X-lurar). Batteriet verkar dessutom hålla upp helt OK trots mycket skärmtid utomhus, och mycket synkning via 5G. Känns riktigt lovande (varit mest orolig för batteritiden).

Så här långt så känns den riktigt bra! Mest tveksam över storleken så kommer att jämföra när jag får min iP17 om den känns bättre i handen tack vare sin något mindre stora skärm.

Så totalt väldigt nöjd så här långt, men hade verkligen önskat att det fanns en version av Air med en mindre skärm. En iPhone Air Mini hade troligen varit perfekt för mig! 😁

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]