Muskampen 2025: Segraren korad!

Yale Doorman LS3 äter batteri

Permalänk
Medlem

Yale Doorman LS3 äter batteri

Hej!

Har två stycken Doorman LS3 flex samt en sådan wifiadapter Connect X. Har haft tidigare version av Doorman och där har batteriet hållit ett år ca. Nu är jag nere på 6 månader på båda låsen.

Idag var det så illa att jag fick en varning på jobbet på dagen om två veckor kvar på batteriet. Sen när jag kommer hem är låset dött.

Den enda tanken jag har är om det går åt extra mycket batteri pga Wifi. Det är ganska stökigt i luften med grannars nät etc. Väldigt mycket på 2.4 nätet som dessa kör på.

Hur funkar det för er andra?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 13 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk

Hur är täckningen med wifi på doorman enheten? Har själv märkt att det slukas batteri om det är dålig täckning. Får jag till bra täckning så håller batteriet längre fär mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snurrespratt23:

Hur är täckningen med wifi på doorman enheten? Har själv märkt att det slukas batteri om det är dålig täckning. Får jag till bra täckning så håller batteriet längre fär mig.

Dålig. Jag har två lås på olika våningsplan (souterräng) och på olika sidor av huset. Så jag placerade wifiadaptern mitt emellan. Nu gjorde jag så att jag kopplade ifrån ena låset och flyttade adapter nära huvudentrén så jag fick bra anslutning (-55) på det låset. Får köra så helt enkelt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur utsatt sitter den? Tänkte om trängt in fukt i den eller nåt.

Det brukar kunna vara flussmedelsrester kvar på kretskort från fabrik, som förvisso sällan leder så bra att det ställer till med några akuta problem, men definitivt kan åstadkomma tillräckliga läckströmmar för att det ska kunna märkas på tiden det tar för en bunte AA-batterier att tömmas om det blir fuktigt.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Hur utsatt sitter den? Tänkte om trängt in fukt i den eller nåt.

Det brukar kunna vara flussmedelsrester kvar på kretskort från fabrik, som förvisso sällan leder så bra att det ställer till med några akuta problem, men definitivt kan åstadkomma tillräckliga läckströmmar för att det ska kunna märkas på tiden det tar för en bunte AA-batterier att tömmas om det blir fuktigt.

Båda två sitter under tak. Dom blir typ aldrig blöta. Däremot ordentligt varma av solen.

Visa signatur