Google Pixel 10 Pro XL - Elgiganten Prismatch/Inbytesrabatt

Permalänk

Chattade med dem nyss.

Ang färgen: de insisterade på att det var Obsidian det gällde
Ang metoden: de sa att jag först måste göra beställnignen via hemsidan med inbyte, sen kan de prismatcha.

Sen gav de mig detta besked innan jag hunnit beställa och efter det var det tvärstopp:

Jag tänkte att jag kunde snabbt bekräfta med Verbit och då fick jag det här svaret från Elgiganten som sen stängde chatten:

Permalänk
Skrivet av kaffeofikaelika:

Chattade med dem nyss.

Ang färgen: de insisterade på att det var Obsidian det gällde
Ang metoden: de sa att jag först måste göra beställnignen via hemsidan med inbyte, sen kan de prismatcha.

Sen gav de mig detta besked innan jag hunnit beställa och efter det var det tvärstopp:

<Uppladdad bildlänk>

Jag tänkte att jag kunde snabbt bekräfta med Verbit och då fick jag det här svaret från Elgiganten som sen stängde chatten:

<Uppladdad bildlänk>

Enligt titel står det Obsidian, enligt bild är det Månsten samt under specifikationer står det Månsten.
Ja, du måste göra beställningen via hemsidan med inbyte, sedan skickar du över ditt ordernummer i chatten och de prismatchar på direkten!

Permalänk
Skrivet av Drakmästaren:

Enligt titel står det Obsidian, enligt bild är det Månsten samt under specifikationer står det Månsten.
Ja, du måste göra beställningen via hemsidan med inbyte, sedan skickar du över ditt ordernummer i chatten och de prismatchar på direkten!

De gör de definitivt inte. Se mitt inlägg ovan.

EDIT: menar du att trots att chatten uttryckligen säger att de INTE kommer prismatcha så ska jag ändå göra beställningen och sen kommer de att prismatcha?

Permalänk

EDIT: menar du att trots att chatten uttryckligen säger att de INTE kommer prismatcha så ska jag ändå göra beställningen och sen kommer de att prismatcha?

Jag fick igenom det igår, vet inte om chefen har sprungit in i deras kontorslandskap idag och skrikit att det inte går att kombinera. Men jag hade nog försökt att kontakta de igen.

Permalänk
Skrivet av Drakmästaren:

Jag fick igenom det igår, vet inte om chefen har sprungit in i deras kontorslandskap idag och skrikit att det inte går att kombinera. Men jag hade nog försökt att kontakta de igen.

Menar du öppna chatten igen och hoppas att jag får någon annan?

Fattar inte varför det alltid är så här när jag ska försöka göra nåt sånt här. Har fan aldrig lyckats med nån superdeal som beskrivs här på sweclockers. Det tar för lång tid. Det är inte värt flera timmars arbete, har redan kastat en timme i sjön.

Permalänk
Medlem

Skrivet av Drakmästaren:

Jag gjorde en beställning med prismatch från Verbit för bara några minuter sedan (färg moonstone). Inga problem med supporten som jag pratade med.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design North Grafikkort: Radeon 9070 XT Red Devil CPU: Intel Core i5 14600k CPU-kylare: Noctua NH-D15 Moderkort: msi pro Z690-A Ram: Corsair Vengeance DDR4 32GB Nätagg: Seasonic Focus GX 850

Permalänk

Menar du öppna chatten igen och hoppas att jag får någon annan?

Fattar inte varför det alltid är så här när jag ska försöka göra nåt sånt här. Har fan aldrig lyckats med nån superdeal som beskrivs här på sweclockers. Det tar för lång tid. Det är inte värt flera timmars arbete, har redan kastat en timme i sjön.

Supporten tvingade mig att välja Månsten, det är den på bilden samt under specifikationer. Väljer du någon annan färg kommer det vara ännu lägre chans att du får detta att gå igenom..

Permalänk
Medlem

Jag lyckades prismatcha obsidian. men när en kompis lyckades få samma person i chatten (kanske fake namn..?) så kände hon inte alls igen att det skulle gå att kombinera.. så han fick inge hjälp.

Får väl se om dem avbryter ordern eller inte.

Permalänk
Skrivet av Drakmästaren:

Supporten tvingade mig att välja Månsten, det är den på bilden samt under specifikationer. Väljer du någon annan färg kommer det vara ännu lägre chans att du får detta att gå igenom..

De tvingade mig välja Obsidian och sen ändrade de sig och sa att alla prismatchningar från och med nu stoppas på grund av otydlighet kring färg på Verbit.

Permalänk

Länkar mitt inlägg med bilder från chatten jag hade.
Är intresserad om nån från och med nu lyckas via chatten. Beskriv gärna exakt metod (köp först ,sen prismatch?)

Fel länk
Permalänk
Medlem

Undra hur det blir för mig. La en order igår men då sa dom att jag inte skulle lägga in Trade-In utan jag skulle göra det i butiken.. får se hur struligt detta blir efter jobbet.

Angående färg. På deras hemsida står det ett produktig-id.. det id är för 256Gb Månsten

Permalänk
Skrivet av slusk:

Undra hur det blir för mig. La en order igår men då sa dom att jag inte skulle lägga in Trade-In utan jag skulle göra det i butiken.. får se hur struligt detta blir efter jobbet.

Angående färg. På deras hemsida står det ett produktig-id.. det id är för 256Gb Månsten

Ja och det står färg månsten också.
Men ändå fick jag de besked jag fick.

Permalänk

Ja och det står färg månsten också.
Men ändå fick jag de besked jag fick.

Prova ta kontakt igen, gör om hela proceduren. Säg att det står produkt-id för Månsten, står Månsten under specifikationer och är bild på Månsten osv.

Permalänk

Provade igen med chatten och fick detta besked nu

Grattis alla som lyckades med detta!
Jag släpper det nu.

Permalänk
Medlem

Provade igen med chatten och fick detta besked nu<Uppladdad bildlänk>

Jag släpper det nu.

Jag chattade med Elgiganten nyss. Det gick bra och de prismatchade direkt.
Jag valde månsten.

Permalänk

Provade igen med chatten och fick detta besked nu<Uppladdad bildlänk>

Jag släpper det nu.

Du får nog kontakt med fel person ett i ett, verkar som personer fortfarande får erbjudandet.

Permalänk
Skrivet av LatPirat:

Jag chattade med Elgiganten nyss. Det gick bra och de prismatchade direkt.
Jag valde månsten.

Larmet har gått.
Det räckte att jag postade länken så sa de att det jag tänkte göra inte gick.

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att ni som lyckats med detta kan skratta er lyckliga att det gick pga. okunskap hos försäljare/kundtjänst. Det står ju rätt tydligt att prismatchning inte går att kombinera med andra erbjudanden och så brukar det vara typ överallt vad jag vet. Följer dock tråden med intresse!

Permalänk
Medlem

Aa, jag får tyvärr ge upp jag också det var värt ett försök. Fick igenom bokning igår med prismatch men får inte göra trade in då tydligen. Tar och behåller min pixel 8 pro ett år till, orkar inte krångla mer nu. Grattis till dem som lyckades 😆

Permalänk

La beställning online med inbyte, prismatchade i efterhand med chatten. Men nu när jag gick till butiken för att lämna in den gamla telefonen så sa försäljaren att han skulle dubbelkolla om det går och återkomma, så ser inte så ljust ut.

Permalänk

Nu är det inte aktuellt längre, Verbit har höjt sitt pris på telefonen till 14.990kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellomgardet:

La beställning online med inbyte, prismatchade i efterhand med chatten. Men nu när jag gick till butiken för att lämna in den gamla telefonen så sa försäljaren att han skulle dubbelkolla om det går och återkomma, så ser inte så ljust ut.

Oj detta kan potentiellt gälla allas beställningar..?
Keep us posted!

Permalänk
Medlem

Riktigt bitter att jag inte fick in denna

Permalänk

Var precis inne på elgiganten och fick igenom det! Betalade 5100kr när jag lämnade in en pixel 8.

Ren tur. Hade chattat med elgiganten innan som lade en order på 11900kr (samma som verbit). Ingeting om inbyte.

Åkte till elgiganten och sa att jag hade ett ordernummer och att chatten sa till mig att åka in till butik för att lämna in telefon.

För det första har verbit dealen gått ut så det var dem inte så glada för. Sedan när han skannade in telefonen och dealen försvann prismatchningen. När jag sa det så frågade han sig kollega och dem sänkte den med motsvarande belopp. Överförde bankid och rullade sedan där ifrån med ny telefon 10/10 tur. Lär inte funka på andra ställen känns det som

Permalänk
Skrivet av Ethaan:

Oj detta kan potentiellt gälla allas beställningar..?
Keep us posted!

Det gick faktiskt igenom, hämtade precis telefonen i butiken 😎