Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem

Chattade precis med Allente och frågade ang hastigheten upp. Enligt bredbandsval är det 100 upp, men ser att flera här i tråden fått bekräftelse på 1000 upp. Vad är det som gäller? Sitter på Telia öppen fiber och tror inte det erbjuds 1000/100 längre.

Edit: Svarar på detta själv då jag hittade följande svar i annan tråd:

Bredbandsval.se svarar:

Hej,

Vissa nät är ännu inte uppgraderade till 1000 Mbit/s upp. Därför ligger båda dessa ute. Om 1000/1000 är möjligt (givet nätet) så gäller den. Det är den senaste info vi fått från Allente. Tänk "upp till 1000/1000 Mbit/s". Dock skulle jag passa på att teckna denna kampanj då den försvinner på söndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajser:

Chattade precis med Allente och frågade ang hastigheten upp. Enligt bredbandsval är det 100 upp, men ser att flera här i tråden fått bekräftelse på 1000 upp. Vad är det som gäller? Sitter på Telia öppen fiber och tror inte det erbjuds 1000/100 längre.

Vad står det i bekräftelsen från Allente?

Jag gjorde en beställning i måndags förra veckan. I bekräftelsen från Bredbandsval så stod det 1000/100 (även på hemsidan). Allente skickade aldrig ut någon bekräftelse och chatten påstod att någon beställning inte fanns.

Så jag gjorde en ny beställning i måndags denna vecka. Då stod det istället 1000/1000 hos både Bredbandsvals hemsida och bekräftelse. Igår fick jag bekräftelse från Allente och även där stod det 1000/1000.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Beställde strax efter erbjudandet fanns tillgängligt, bekräftelse både från bredbandsval och allente på 1000/100, startdatum 1/10. Återstår att se hur dom löser detta. Supporten på Bredband2 (som jag frånträder) hävdade att jag inte kan köra asymmetrisk hastighet.. 🤓

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Beställde strax efter erbjudandet fanns tillgängligt, bekräftelse både från bredbandsval och allente på 1000/100, startdatum 1/10. Återstår att se hur dom löser detta. Supporten på Bredband2 (som jag frånträder) hävdade att jag inte kan köra asymmetrisk hastighet.. 🤓

Det är likadant hos Open Infra, där är det 100/100, 250/250, 500/500 och 1000/1000 som gäller men hos Bredbandsval stod det 1000/100 förra veckan, men inte längre.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Jag har Telia öppen fiber och såg 1000/100 på bredbandsvalet för några dagar sen. Men nu är erbjudandet borta?

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Jag har Telia öppen fiber och såg 1000/100 på bredbandsvalet för några dagar sen. Men nu är erbjudandet borta?

Ja, erbjudandet är borta när jag söker på min adress också.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Erbjudandet togs bort i söndags natt.

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sägeruså:

Erbjudandet togs bort i söndags natt.

Nej, jag gjorde en beställning i måndags kl. 09.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Nej, jag gjorde en beställning i måndags kl. 09.

Och erbjudandet fanns fortfarande listad i morse

Permalänk
Medlem

Enligt ett inlägg igår så skulle det gälla tom 21 september.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Enligt ett inlägg igår så skulle det gälla tom 21 september.

Mina har också ändrats, finns kvar erbjudanden men dom är betydligt sämre, typ dubbla priset mot förut.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

På min adress med Telia öppen fiber gäller priset nu 12 månader istället för 24, dom kom nog på att detta blir lite för dyrt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajser:

På min adress med Telia öppen fiber gäller priset nu 12 månader istället för 24, dom kom nog på att detta blir lite för dyrt

Yup dom har även höjt med 10kr med, Tur att man var snabb.

Permalänk
Medlem

339kr/mån ändra pris nu?

Förut 329kr/mån

Visa signatur

| Anonym filuppladdning: ? |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zer0diabetes:

339kr/mån ändra pris nu?

Förut 329kr/mån

Och 12 månaders bindningstid istället för 24 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PajN:

Och 12 månaders bindningstid istället för 24 månader.

Tack tips!

Visa signatur

| Anonym filuppladdning: ? |

Permalänk
Medlem

Tror inte Allente trodde att så många skulle hoppa på detta erbjudande. Alla byter ju sen efter 12/24 månader säkerligen då det är dyrt pris efter bindningstiden.

Permalänk
Medlem

Hur är det med Tele2 och Bredband via villafiber? Det står på deras hemsida att jag kan få 1000 Mbit/s för 449 kr/mån - kostnadsfri installation med Hemfixarna. Har idag ItuxGöteborg och där kan de inte leverera samma erbjudande. Kommer de ta över Itux fibern eller installerar de ny fiber till huset? Jag kommer ringa de och fråga, men undrar om någon redan vet det här.

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyToni:

Hur är det med Tele2 och Bredband via villafiber? Det står på deras hemsida att jag kan få 1000 Mbit/s för 449 kr/mån - kostnadsfri installation med Hemfixarna. Har idag ItuxGöteborg och där kan de inte leverera samma erbjudande. Kommer de ta över Itux fibern eller installerar de ny fiber till huset? Jag kommer ringa de och fråga, men undrar om någon redan vet det här.

Dom tar över det så att du bara kan ha Tele2. Vill du byta leverantör i framtiden så kommer du få betala kostnaden för att någon ska komma ut och byta tillbaka (om dom ens vill).

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Ni med 1000mbit Allente, vad får ni ut? Jag maxar på 700.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Pratade med Telia idag om att säga upp mitt abonnemang som jag tecknade under förra årets black friday, 1000/1000 för 449. De kunde erbjuda ett år till för 499 1000/1000, det var inte så tokigt. Tog inget beslut, får avvakta, men black friday i år är ganska sent, hoppas det kommer några erbjudanden innan.

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikce:

Ni med 1000mbit Allente, vad får ni ut? Jag maxar på 700.

Mitt aktiverades imorse, 1000/100 på ordern/bekräftelsen

Fick ut 970/950 på mitt speed test jag körde

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Asus ROG Harpe Ace | GMMK Pro Olivia/Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyToni:

Pratade med Telia idag om att säga upp mitt abonnemang som jag tecknade under förra årets black friday, 1000/1000 för 449. De kunde erbjuda ett år till för 499 1000/1000, det var inte så tokigt. Tog inget beslut, får avvakta, men black friday i år är ganska sent, hoppas det kommer några erbjudanden innan.

Sa också upp mitt 1000/1000 abonnemang hos Telia idag, fick först 649kr/mån som erbjudande, sa nej sen kom dom tillbaka med 499kr/mån. MEN dom gav mig bara till imorgon att bestämma mig. Ett ok erbjudande men som du skriver så vill man nog avvakta och se vad som dyker upp under BF.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | Motherboard: Gigabyte X870E Aorus Pro Ice | RAM: Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Dominator | GPU: ASUS TUF RTX 3080TI | CPU Cooler: Lian Li HydroShift LCD 360S Vit | M2: Kingston Fury Renegade 1TB/Samsung 990 PRO 4TB| HDD: Seagate SSHD 2TB 7200rpm 64MB| PC Case: Hyte Y70 Touch| PSU: Lian Li Edge 1300W 3.1 ATX| OS: Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitz91:

Sa också upp mitt 1000/1000 abonnemang hos Telia idag, fick först 649kr/mån som erbjudande, sa nej sen kom dom tillbaka med 499kr/mån. MEN dom gav mig bara till imorgon att bestämma mig. Ett ok erbjudande men som du skriver så vill man nog avvakta och se vad som dyker upp under BF.

känns värt det, ingen krångel och jäktande , jag kan säga upp mitt abonnemang fram till 02.11 och han så att jag kan få samma erbjudande senare. Tror jag skall ringa de i slutet på månaden och testa läget på nytt och eventuellt förlänga för 499 eller lägre. Det har funkat väldigt bra med Telia, lägsta svarstider och bra peer nätverk.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Telia på väg att köpa upp Bredband2..men det visste ni kanske redan.
Aktie köp erbjudande går ut 17 oktober.

Permalänk
Medlem

Nån som testat med säga upp Telia och se om dom pris matchar Allente erbjudande på 339:- 12 mån? Mitt Tela 1000 går ut Dec och vet inte om ska hoppa på Allente erbjudande nu.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Nån som testat med säga upp Telia och se om dom pris matchar Allente erbjudande på 339:- 12 mån? Mitt Tela 1000 går ut Dec och vet inte om ska hoppa på Allente erbjudande nu.

Halebop matchade inte iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Jag går från Telia till Allente veckan före jul och Telia har verkat positiva till att komma i närheten av eller matcha erbjudandet när jag ringde in för uppsägning, men då det är så långt bort kunde han inte göra något ännu, utan det behöver vara inom två månader för att han skulle kunna sockra en deal. De skulle ringa upp om ett par veckor här så får vi se vad som händer men annars blir det Allente.

Permalänk
Medlem

Hur funkar ångerrätten när det gäller just bredband med framflyttat startdatum?
Gäller det 14 dagar från det man tecknade sig eller 14 dagar efter att tjänsten startat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Hur funkar ångerrätten när det gäller just bredband med framflyttat startdatum?
Gäller det 14 dagar från det man tecknade sig eller 14 dagar efter att tjänsten startat?

Svarar mig själv om någon mer undrar samma sak:
Efter kontakt med kommunens KO så får jag besked om att ångerrätten träder i kraft efter det man ingått i avtalet och inte när det startar!