Forumtävling: Vinn Ghost of Yōtei till PS5

Permalänk

Efter att ha nött första spelet otaliga timmar, främst för att uppleva känslan att vara Samurai men även att upptäcka landskapet och ta in alla ljuden. Jag hoppas 2an är minst lika inbjudande för ögon och öron!

Permalänk
Medlem

Jag ser mest fram emot att sitta uppe på hästen med Atsu passivt så att vinden börjar vägläda och får löven att flyga runt, för det är då min katt Siri är som gladast, och hoppar på tv-bänken och börjar jaga alla löv som flyger runt och följer vinden med sina tassar. Ghost of Tsushima var hennes favoritspel och nu med ny fysik på löven och förbättrade detaljer ska det bli spännande att se hur mycket mer hon uppskatar Yotei.

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Medlem

Jag ser mest fram emot spelvärlden. Älskar det med såna här spel

Permalänk

Som i Ghost of Tsushima tänker jag spela Ghost of Yōtei med japanska röster med svensk textning och lämna allt vad engelska heter åtsidan som man normalt använder i spelvärlden.

Permalänk
Medlem

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/kravs-pa-20-miljoner-fo...

Nordisk Film kan dra åt helvete efter de slog ihop sig med APB. Skitföretag med skitmetoder att ens swec gör ett sponsrat samarbete med dem är fan sjukt svagt. Där sjönk ni hos mig.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Det som lockar mest är stämningen och de autentiska japanska miljöerna, tillsammans med ett stabilt stridssystem och nya intressanta vapen som skiljer sig från Ghost of Tsushima. Dessutom är det alltid roligt att utmana sig själv genom att försöka förstå japanska, trots att man bara tränat lite via en språkapp.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

Perfekt spel att introducera min treåriga son till spelvärlden! Kanske inte de våldsamma scenerna då 😂

Permalänk
Medlem

Blev förvånad över att båda mina döttrar (som har ett mycket svalt intresse för gaming) spenderat över 100 timmar på Ghost of Tsushima. Ska bli så jäkla kul att se ifall de nappar även på uppföljaren!

Permalänk
Medlem

Jag läser ”stämning”, och blir genast intresserad.
Har haft svårt att fastna för några spel de senaste (ganska många) åren.
Ett spel med bra miljöer och stämning är kanske vad jag behöver för att återväcka spelnerven, så det lockar mycket.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att likt i det första spelet spendera orimligt mycket tid i fotoläget haha.

Permalänk
Medlem

Jag har en precis fyllda ettårig son som föddes för tidigt, där starten på föräldralivet började i stress och oro. Det har varit ett jobbigt och omtumlande år för både mig och tjejen. Nu när vardagen äntligen börjar kännas lite lättare och sonen mår bra, ser jag fram emot att kunna varva ner efter att han somnat. Kura ihop oss i soffan, höra det välbekanta playstation-pipet och sedan ge oss in i en värld av körsbärsblommor, dimhöljda berg och episka samurajstrider.

Det känns som att vi alla förtjänar det, även om sonen får vänta något år till med gamingen.. vilket jag ser orimligt mycket fram emot att få dela med honom också

Permalänk
Medlem

Nä, Tsushima kändes lika repetitivt som första Assassin's Creed. Kanske det mest överskattade spelet sedan HL2.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem

Nya vapen, nya fiender och nya taktiker.
Jin Sakai´s Sakai Katana och Kanto är fantastiska och det känns genomtänkt att behöva ändra stridsställning under pågående strider men att kunna få använda andra vapen (förutom pilbåge och diverse ghost vapen) är något jag verkligen ser fram emot.
Att behöva hitta nya taktiker för att besegra nya fiender är efterlängtat.
Ser även fram emot "Cinematic mode", jag tror det kommer förbättra upplevelsen avsevärt.
Ghost of Tsushima är ett väldigt vackert spel. Jag gissar att Yotei kommer vara lika vackert eller rent av vackrare och att få uppleva Japan igen på detta sättet kommer bli underbart!

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem

Jag har haft Ghost of Tsushima i flera år så förhoppningsvis får Ghost of Yōtei mig att först spela det. Spelet är köpt och står i hyllan men just det där med att ta sig an en stor öppen värld kan vara lite ansträngade.

Permalänk
Medlem

Ghost of Yōtei, får mig att tänka på filmen Hero med alla dess vackra vyer och färger. Att själv få uppleva det medan man svingar sin katana och utkräver hämnd för orätter är något jag ser fram emot!

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot att damma av mitt Playstation 5 och äntligen spela en konsolexklusiv AAA-titel värd namnet.

Permalänk
Medlem

Ser mest fram emot vita knogar när jag kramar dosan så hårt jag bara kan utan att den går sönder. I ett hopp om att spela lite lite bättre nästa death. 🤷‍♂️

Permalänk

Ser nog mest fram emot vapenvariationen, ska bli najs med ett spel som äntligen har en odachi!

Permalänk
Medlem

Jag borde vinna för att jag inte bara vill spela, jag vill leva äventyret.

Permalänk

Jag ser mest fram emot att utforska den underbara japanska miljön. Otroligt bra redan i GoT men det kommer bli ännu bättre nu! Sedan lockar vapnen och alla nya karaktärer mig väldigt mycket. Självklart vill jag även testa alla nya lägen som kommer särkilt den när mana kommer närmare fighter så man blir mer "inne i spelet".

Permalänk
Medlem

Vore ju trevligt att få damma av PS5an igen.
Har inte spelat på den sedan jag byggde nya spelburken.
Och äldsta grabben är ju 15 bast nu, så kunde vara ett trevligt äventyr att ta sig an tillsammans!
Grabben kan spela och jag njuta av filmen

Visa signatur

Zalman i3 Neo (Asus TUF Gaming B650-E Wifi/R5 7600/32GB ram/Intel Arc B580 12gb/4TB M.2 SSD)
Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk

Precis som föregångaren så kommer jag börja med att följa storyn och spela "som tänkt", men sen tar (som vanligt) världen över mig och jag rider runt på häst i timmar och bara utforskar naturen.

Skulle tippa på att jag la lika mycket (om inte mer) på att bara strosa runt i världen, som jag faktiskt spelade spelet.

För de som inte spelat expansionen på första rekommenderar jag det starkt! Var oväntat bra och nästan obehagligt stundvis.

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk
Medlem

Kanske har sjukt höga förväntningar.

Men att dra för mörkläggnings gardinerna, släcka ner totalt.
Dra igång spelet och bara bli indragen i världen, musiken, stämningen. Och få fortsätta utforska denna värld.
Spelar just nu om första, och blir klar imorgon med det. Så jag kan direkt hoppa in i Yōtei.

Visa signatur

Dator 1: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Strix B650E-F Gaming Cpu: AMD Ryzen 7800x3d Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Corsair VengeanceKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Dator 2: Chassie: Lian li O11 Dynamic mini Moderkort: Asus Prime B660 Cpu: Intel 12600k Gpu: Radeon 7900GRE Minne: 64 Corsair VengeanceKylning:Custom loopLagring:2tb Samsung 990pro PSU: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Det står "Vinnarna presenteras i den här artikelns tillhörande forumtråd inom två veckor efter publiceringsdatum. Förseningar kan dock inträffa."

Innebär det att vinnaren kan behöva vänta 2 veckor innan den vet om den vunnit eller det är bara själva presentationen som dröjer 2 veckor?
Anledningen till att jag undrar är att man vill ju veta så fort som möjligt om man vunnit eller ej, för har man inte vunnit vill man ju köpa spelet typ NU istället

Så frågan är väl typ; Hur snart blir vinnaren kontaktad?

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Redaktion
Skribent
Skrivet av Paddan_3:

Det står "Vinnarna presenteras i den här artikelns tillhörande forumtråd inom två veckor efter publiceringsdatum. Förseningar kan dock inträffa."

Innebär det att vinnaren kan behöva vänta 2 veckor innan den vet om den vunnit eller det är bara själva presentationen som dröjer 2 veckor?
Anledningen till att jag undrar är att man vill ju veta så fort som möjligt om man vunnit eller ej, för har man inte vunnit vill man ju köpa spelet typ NU istället

Så frågan är väl typ; Hur snart blir vinnaren kontaktad?

Nej då, i det här fallet kör vi med snabba puckar
Vinnaren presenteras i tråden och kontaktas under förmiddagen.

Permalänk
Administrativ avgift

Svårighetsgrad högsta och sen ta paus i den fina naturen när man mördat alla som en äkta samuraj

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Klappa Vargen

Permalänk
Redaktion
Skribent
Skrivet av Gloremir:

Kanske har sjukt höga förväntningar.

Men att dra för mörkläggnings gardinerna, släcka ner totalt.
Dra igång spelet och bara bli indragen i världen, musiken, stämningen. Och få fortsätta utforska denna värld.
Spelar just nu om första, och blir klar imorgon med det. Så jag kan direkt hoppa in i Yōtei.

Grattis! Du vinner forumtävlingen.

Släck ner och hoppa in med dig. Spelkoden kommer strax via PM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av petter_mattsson:

Grattis! Du vinner forumtävlingen.

Släck ner och hoppa in med dig. Spelkoden kommer strax via PM.

Wow. Tack som fan!! Vet exakt vad jag gör hela helgen

Visa signatur

Dator 1: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Strix B650E-F Gaming Cpu: AMD Ryzen 7800x3d Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Corsair VengeanceKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Dator 2: Chassie: Lian li O11 Dynamic mini Moderkort: Asus Prime B660 Cpu: Intel 12600k Gpu: Radeon 7900GRE Minne: 64 Corsair VengeanceKylning:Custom loopLagring:2tb Samsung 990pro PSU: Corsair SF750W