Söker hjälp i mediaspelardjungeln (Vad ska man skaffa?)

Permalänk
Medlem

Söker hjälp i mediaspelardjungeln (Vad ska man skaffa?)

Hej!

Det börjar bli dags att skaffa en ny tv och i och med det så blir det också dags att byta ut den gamla chromecast-stickan. Har ingen direkt satt budget men vore ju trevligt att inte sticka iväg för långt över en tusenlapp. Billigt är trevligt

Har börjar läsa på lite om vad som finns men det är lite av en djungel och svårt att hitta rätt tycker jag. Tidigare har vi som sagt använt en chromecast-sticka som fungerat bra till det mesta, bara att casta från mobilen så har vi varit nöjda. Men i och med att vi byter upp oss vore det trevligt att ha något med ett GUI så att man kan titta på de streamingtjänster vi har (huvudsakligen HBO/MAX, Prime, TV4plus, svt play) "standalone" och styra med fjärrkontroll

Just när det gäller GUI så verkr ju mycket vara överröst med reklam och rekommendationer från tjänster vi man inte ens har, det vill undvikas så gott det bara går.

Tv:n blir troligen en Samsung s90d som ju har stöd för ett gäng tjänster som det är. Men en sak som vore trevlig vore möjlighet att casta från telefon och dator på samma sätt som vi gjort. Casting av själva skärmen vore också trevligt men inget måste. Vi har androidtelefoner så en apple tv med airplay är väl då inget alternativ?

Som jag förstått det så är det google tv streamer som gäller om man vill köra chromecast, och det skulle troligen funka okej med projectivy som launcher. Men när jag älst på så verkar det som att chromecastfunktionaliteten försvann med den launchern igång? Googles streamer får ju ltie kängot för prestanda också. Även för bildkvalitet hos vissa men det förstår jag inte riktigt när det är digitala format som skickas ut, elelr är det deras avkodning då?

Tanken är som sagt att skaffa en Samsung s90D (4k, hdr10, hdr10+)och så blir det väl en soundbar av något slag, troligen samsung där också. Så allt behöver ju kunna lira ihop vettigt.

Har i nuläget inget behov av att kunna spela upp material från lokal lagring, men det skulle kunna bli intressant i framtiden.

Vad finns det för alternativ till en google streamer och är det vettigt att vela eller skall jag bara köpa en streamer och vara nöjd? JAg har väl inget emot att sitta och bygga någon liten minidator och konfigurera upp den om det är ett mycket bättre val.

tldr;

Vad ska köpas?

- Så lite bloat och reklam som möjligt
- Stöd för chromecasting från dator/mobil, alternativt något liknande med samma funktionalitet
- vill kunna skicka ut bra bild och ljud
- Inte sugen på att lägga många tusen på detta.
- Fjärrkontroll är najs

Tacm på förhand!

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Nvidia shield TV Pro.

Permalänk
Medlem

Nvidia shield TV Pro.

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Nvidia shield TV Pro.

Skrivet av rwxr:

Nvidia shield TV Pro.

Två röster på shield pro.

Vad är det som gör den värd att dubbla budgeten? När jag läst runt om den verkar folk väldigt nöjda, men framförallt för att köra mediaservrar, spela spel och sånt, vilket inte är något jag kommer göra.

Ätr det att den är rappare i navigering? För jag har inget emot att vänta ett par extra sekunder på att starta en serie eller film. Eller är det något annat som gör den till ett självklart val?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Rekordmedlem

Prova först att köra appar i tvn och chromecasten för att casta till om det saknas stöd för det i tvn, om det inte funkar ok så fundera på en ny mediaspelare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Nvidia shield TV Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Två röster på shield pro.

Vad är det som gör den värd att dubbla budgeten? När jag läst runt om den verkar folk väldigt nöjda, men framförallt för att köra mediaservrar, spela spel och sånt, vilket inte är något jag kommer göra.

Ätr det att den är rappare i navigering? För jag har inget emot att vänta ett par extra sekunder på att starta en serie eller film. Eller är det något annat som gör den till ett självklart val?

Den maskinen är oftast snabbare än tvns inbyggda smart funktioner. Oändligt med appar till Nvidia Shield.

Permalänk
Medlem

Hade testat att köra enbart på inbyggda i TVn först och se om det duger. Duger för de flesta. Nvidia shield är ganska bloated just nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | Corsair Vengeance 64GB 6000Mhz CL30 | Kingston Fury Renegade 2TB | Kingston KC3000 4TB | ASUS ROG STRIX B650E-F Gaming WIFI | ASUS RTX 5090 TUF Gaming | Corsair HX1200i | Fractal Design Torrent Solid Black | 6x Noctua NF-A14x25 G2 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Hej!

Det börjar bli dags att skaffa en ny tv och i och med det så blir det också dags att byta ut den gamla chromecast-stickan. Har ingen direkt satt budget men vore ju trevligt att inte sticka iväg för långt över en tusenlapp. Billigt är trevligt

Har börjar läsa på lite om vad som finns men det är lite av en djungel och svårt att hitta rätt tycker jag. Tidigare har vi som sagt använt en chromecast-sticka som fungerat bra till det mesta, bara att casta från mobilen så har vi varit nöjda. Men i och med att vi byter upp oss vore det trevligt att ha något med ett GUI så att man kan titta på de streamingtjänster vi har (huvudsakligen HBO/MAX, Prime, TV4plus, svt play) "standalone" och styra med fjärrkontroll

Just när det gäller GUI så verkr ju mycket vara överröst med reklam och rekommendationer från tjänster vi man inte ens har, det vill undvikas så gott det bara går.

Tv:n blir troligen en Samsung s90d som ju har stöd för ett gäng tjänster som det är. Men en sak som vore trevlig vore möjlighet att casta från telefon och dator på samma sätt som vi gjort. Casting av själva skärmen vore också trevligt men inget måste. Vi har androidtelefoner så en apple tv med airplay är väl då inget alternativ?

Som jag förstått det så är det google tv streamer som gäller om man vill köra chromecast, och det skulle troligen funka okej med projectivy som launcher. Men när jag älst på så verkar det som att chromecastfunktionaliteten försvann med den launchern igång? Googles streamer får ju ltie kängot för prestanda också. Även för bildkvalitet hos vissa men det förstår jag inte riktigt när det är digitala format som skickas ut, elelr är det deras avkodning då?

Tanken är som sagt att skaffa en Samsung s90D (4k, hdr10, hdr10+)och så blir det väl en soundbar av något slag, troligen samsung där också. Så allt behöver ju kunna lira ihop vettigt.

Har i nuläget inget behov av att kunna spela upp material från lokal lagring, men det skulle kunna bli intressant i framtiden.

Vad finns det för alternativ till en google streamer och är det vettigt att vela eller skall jag bara köpa en streamer och vara nöjd? JAg har väl inget emot att sitta och bygga någon liten minidator och konfigurera upp den om det är ett mycket bättre val.

tldr;

Vad ska köpas?

- Så lite bloat och reklam som möjligt
- Stöd för chromecasting från dator/mobil, alternativt något liknande med samma funktionalitet
- vill kunna skicka ut bra bild och ljud
- Inte sugen på att lägga många tusen på detta.
- Fjärrkontroll är najs

Tacm på förhand!

Har en 4K Google TV Streamer å är bara halvnöjd med denna.

Det är en "upphottad" (4K) Chromecast Google TV, man får 32 GB.

Går att casta till på "stenålders vis".

Man får köpa en HDMI kabel separat (en Ultra High Speed rekommenderas) .
Kör själv med en Nördic Ultra High Speed kabel.

Gillar inte medföljande fjärren utan jag kör med TV:ns fjärr (Panasonic OLED TX - 55LZ1000E, funkar perfekt) .

Samma fula vita färg som på 4K Chromecast Google TV:n.

Finns en systemuppdatering som bör installeras, då vissa hade sk "ljudproblem" med denna (kolla på Reddit) .

Ser ut som en större Tvål.

Reklam förekommer - filmer/serier på andra streamingtjänster typ Disney +, Apple TV + bl.a.
Går ej att stänga av.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Den maskinen är oftast snabbare än tvns inbyggda smart funktioner. Oändligt med appar till Nvidia Shield.

Varför vill jag ha oändligt med appar och skulle inte de flesta android streamingstationer stödja det? Hastigheten är som sagt inte så noga, vi sätter igång något att titta på och sen får det rulla.

Visa signatur

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk

Jag kollade på androidtv-guide.com och hittade Thomson Streaming Box Plus 270 som har stöd för både Atmos och Vision. Och nu när jag fått hem den så kan jag säga att båda funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swerkelina:

Jag kollade på androidtv-guide.com och hittade Thomson Streaming Box Plus 270 som har stöd för både Atmos och Vision. Och nu när jag fått hem den så kan jag säga att båda funkar.

Som jag förstår det så finns inget stöd för DTS:X eller DTS-HD, inte heller Dolby TrueHD Atmos. Endast stöd för streamingtjänsternas "lågkvalitetsljud" och som max Dolby Digital Plus med Atmos. Ingen passthrough.

Inte heller Dolby Vision Profile 7, vilket är det som används för Remuxes. Det är en box som är gjort enbart för streamingtjänster, vilket självklart är helt okej! Bara man är medveten om begränsningarna.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Som jag förstår det så finns inget stöd för DTS:X eller DTS-HD, inte heller Dolby TrueHD Atmos. Endast stöd för streamingtjänsternas "lågkvalitetsljud" och som max Dolby Digital Plus med Atmos. Ingen passthrough.

Inte heller Dolby Vision Profile 7, vilket är det som används för Remuxes. Det är en box som är gjort enbart för streamingtjänster, vilket självklart är helt okej! Bara man är medveten om begränsningarna.

Hur verifierar jag att Profile 7 funkar eller inte? För när jag kör en remux via Jellyfin så ställer min LG C4 om till Dolby Vision. Bara så jag inte sprider falska uppgifter helt oventandes

Edit: Jag har nu bokat en Shield på min närmaste POWER...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swerkelina:

Hur verifierar jag att Profile 7 funkar eller inte? För när jag kör en remux via Jellyfin så ställer min LG C4 om till Dolby Vision. Bara så jag inte sprider falska uppgifter helt oventandes

Jag vet tyvärr inte hur man bekräftar det, så det kan kanske någon annan svara på (jag använder Apple TV 4K som inte heller har stöd för DV P7 med FEL eller Dolby TrueHD Atmos). Men att det saknas stöd för Dolby Vision Profile 7 är inte ovanligt och stöds inte av Nvidia Shield Pro heller t.ex. Jag kunde ha varit lite tydligare på just den punkten eftersom nästan ingen mediaspelare har stöd för det.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swerkelina:

Skrivet av nu1mlock:

Jag vet tyvärr inte hur man bekräftar det, så det kan kanske någon annan svara på (jag använder Apple TV 4K som inte heller har stöd för DV P7 med FEL eller Dolby TrueHD Atmos). Men att det saknas stöd för Dolby Vision Profile 7 är inte ovanligt och stöds inte av Nvidia Shield Pro heller t.ex. Jag kunde ha varit lite tydligare på just den punkten eftersom nästan ingen mediaspelare har stöd för det.

AM6B+ med CoreELEC är det som gäller för FULL support av DV inklusive P7 FEL.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning om hur det är på en Samsung-TV men jag vet att LG har nån slags inbyggd (chrome?)castfunktion.
Dessvärre kan jag inte berätta mer eftersom jag aldrig använt denna funktion.
En Nvidia-shield pro har jag dock, och den är riktigt najs, i kombination med LG-TVn.
På TVn kör jag SVTplay och amazon prime. Via shielden kör jag Kodi (för lokal uppspelning med usb-ansluten hårddisk och i nätverket) och NRK tv appen.
Alla dom fungerar bra och snabbt, inget lagg eller så.

Jag är inget fan av TV4 men visst, det finns väl något ibland som man vill titta på medans man käkar middag. Så idag testade jag TV4-appen direkt i TVn (utan att skapa konto och logga in) och jösses.. Jädrar vad seg och laggig appen är.
Nu har jag inte provat om det är samma genom shielden, men ugh.. tv4 asså SVTplay-appen är på typ 1.5mb medans tv4-appen är på 36mb. Men dom måste väl vrida ur lite mer pengar via annonser. Det räcker ju inte med att lura pensionärer att käka gammal torkad och mald krill....

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
https://fightchatcontrol.eu

Permalänk
Medlem

Precis som Gilgamesh skriver är det AM6B+ med CoreELEC som gäller om man vill ha faktisk support för allt.

Skrivet av Swerkelina:

Skrivet av nu1mlock:

Här finns test patterns för att testa av P7 FEL:
Google Drive 1
Google Drive 2

Värt att nämna så har Nvidia Shield Pro ett problem med red shift.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swerkelina:

Skrivet av nu1mlock:

Skrivet av Swerkelina:

Skrivet av nu1mlock:

Skrivet av Gilgamesh:

AM6B+ med CoreELEC är det som gäller för FULL support av DV inklusive P7 FEL.

Skrivet av Exydia:

Precis som Gilgamesh skriver är det AM6B+ med CoreELEC som gäller om man vill ha faktisk support för allt.

Här finns test patterns för att testa av P7 FEL:
Google Drive 1
Google Drive 2

Värt att nämna så har Nvidia Shield Pro ett problem med red shift.
https://youtu.be/HtoDgkBz7Xs

Vill bara nämna lite snabbt att OM TS nu skaffat/skaffar en Samsung TV som hen kolla på. Så är det här pratet om Dolby Vision tyvärr irrelevant för TS i alla fall .
Skälv dock så tycker jag att det är intressant att läsa, men jag har ju inte Samsung häller så
Och beroende på vilken Samsung bar, även då kanske vissa ljudformat.

Har skälv en Nvidia Shield pro och tycker mycket om den.
Det jag saknar dock är HDR stöd i Youtube går att leva med, men irriterande.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Var får man smidigast tag på en AM6B+ utan att betala överpris i tull osv? @Exydia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swerkelina:

Var får man smidigast tag på en AM6B+ utan att betala överpris i tull osv? @Exydia

Direkt från Frankrike: https://www.dhgate.com/product/ship-from-france-ugoos-am6b-pl...

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Vill bara nämna lite snabbt att OM TS nu skaffat/skaffar en Samsung TV som hen kolla på. Så är det här pratet om Dolby Vision tyvärr irrelevant för TS i alla fall .
Skälv dock så tycker jag att det är intressant att läsa, men jag har ju inte Samsung häller så
Och beroende på vilken Samsung bar, även då kanske vissa ljudformat.

Har skälv en Nvidia Shield pro och tycker mycket om den.
Det jag saknar dock är HDR stöd i Youtube går att leva med, men irriterande.

Dolby Vision är inte irrelevant då det går att spela upp på en Samsung TV med AM6B+ med CoreELEC CPM.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1720645-ugoos-am6b-ult...

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

Dolby Vision är inte irrelevant då det går att spela upp på en Samsung TV med AM6B+ med CoreELEC CPM.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1720645-ugoos-am6b-ult...

Okej
Intressant, det visste jag inte

Då kan den alltså konvertera DV till HDR10+ i realtid alltså?

Den värkar dock vara lite pill med att få igång till en början, nu när jag läst och kollat Youtube men ändå inte super krånglig om man är lite teknikintreserad och kunnig.
Hur fungerar den förresten med vanliga stömningsappar? Om man inte kör all media från en hårddisk/nas till exempel?
För det är ju lite det också som man skaffar en separat box för. Att komma ifrån TV:ins operativsystem.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Okej
Intressant, det visste jag inte

Då kan den alltså konvertera DV till HDR10+ i realtid alltså?

Den värkar dock vara lite pill med att få igång till en början, nu när jag läst och kollat Youtube men ändå inte super krånglig om man är lite teknikintreserad och kunnig.
Hur fungerar den förresten med vanliga stömningsappar? Om man inte kör all media från en hårddisk/nas till exempel?
För det är ju lite det också som man skaffar en separat box för. Att komma ifrån TV:ins operativsystem.

enkelt sagt kan man säga att boxen skickar ut en HDR10 signal med DV metadata inbakat, HDR10+ kan man spela upp som vanligt, men den kan konvertera HDR10+ till DV 8.1 i realtid.

Denna är inte till för streaming appar då den inte är certifierad, men jag skulle ändå säga att nyare TVs inbyggda appar är bättre än motsvarande externa boxar, annars finns som nämnt i tråden Homatics Box R 4K Plus som är certifierad om man måste ha det, dock är SoC prestandan på den sämre, men den funkar hyfsat bra.

Visa signatur

GAMING
MEDIA

Permalänk
Medlem

Detta är ett träsk.

Jag har en nvidia shield TV pro, men köpte den mest för att kunna streama spel från datorn till TVn, vilket nu verkar stödjas av andra appar (bäst att googla och reddita fram lösnignar).

Den är najs, men också haft lite buggar och strul, som det mesta annat. Jag vet inte om jag skulle säga att den är värt priset för att bara streama tjänster.

Jag föreslår att du kollar på:
Nokia Streaming Box 8010
XiaomiTV Box S 2nd Gen
Nvidia sheild tv pro

Jämför specs, vilka codecs och typer av HDR dessa stödjer och gör ditt val baserat på det korsat med ditt behov.

Som sagt, det blir en djungel, men att du "måste" ha en shield, vettefan om det stämmer.

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Shielden är bra men Spotify fungerar inte sedan några år tillbaka tyvärr. Och avsaknaden av auto hz är lite segt.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Är inget Apple fan men jag har valt att köra AppleTV 4K som mediaspelare och den har varit helt problemfri och funkar kanon. Använder appen infuse Firecore för att streama från hemmabilbioteket och den gör det med bravur, köpte Lifetime licens billigt engång i tiden för 400 spänn på en bf rea och får fortfarande alla uppdateringarna. Infuse Firecore: https://firecore.com/infuse

Iom senaste uppdateringen iOS 26 har Apple TV äntligen dessutom fått stöd för Dolby Atmos 9.1.6 och Audio Passthrough, Källa IGeeksBlog...

Support for Dolby Atmos 9.1.6 and Passthrough Audio
For audiophiles, tvOS 26 introduces support for Dolby Atmos 9.1.6. This adds two additional speaker channels—one in front and one above—for a richer surround sound experience.

It also supports passthrough audio, which allows unprocessed sound to be sent directly to your AV receiver, ensuring pristine audio fidelity.

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Medlem

Sen vi köpte apple tv. Så samlar ena shielden damm, och sen andra såldes… alltr så mör smidigare med ATV… och automatiskt hz och automatiskt färgrymd bara sitter
Och med infuse så streamas tunga rippade full UHBD i 4k från server utan problem 😁
Nu har vi atv till tvn i sovrummet med, och dottern har en i sitt rum också
Bästa mediaspelaren jg haft, och jg har testat många 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Är inget Apple fan men jag har valt att köra AppleTV 4K som mediaspelare och den har varit helt problemfri och funkar kanon. Använder appen infuse Firecore för att streama från hemmabilbioteket och den gör det med bravur, köpte Lifetime licens billigt engång i tiden för 400 spänn på en bf rea och får fortfarande alla uppdateringarna. Infuse Firecore: https://firecore.com/infuse

Iom senaste uppdateringen iOS 26 har Apple TV äntligen dessutom fått stöd för Dolby Atmos 9.1.6 och Audio Passthrough, Källa IGeeksBlog...

Support for Dolby Atmos 9.1.6 and Passthrough Audio
For audiophiles, tvOS 26 introduces support for Dolby Atmos 9.1.6. This adds two additional speaker channels—one in front and one above—for a richer surround sound experience.

It also supports passthrough audio, which allows unprocessed sound to be sent directly to your AV receiver, ensuring pristine audio fidelity.

nej, ingen audio passthrough.

https://www.reddit.com/r/appletv/comments/1nolx62/what_happen...

Visa signatur

GAMING
MEDIA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Sen vi köpte apple tv. Så samlar ena shielden damm, och sen andra såldes… alltr så mör smidigare med ATV… och automatiskt hz och automatiskt färgrymd bara sitter
Och med infuse så streamas tunga rippade full UHBD i 4k från server utan problem 😁
Nu har vi atv till tvn i sovrummet med, och dottern har en i sitt rum också
Bästa mediaspelaren jg haft, och jg har testat många 😅

Håller med, smidigaste och enklaste och troligen minst bloat/reklam om man klarar sig utan lossless audio som atmos/dts:x och just DV profil 7. Har man ändå inte atmos setup så får du faktiskt lossless 5.1 genom Infuse PCM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Shielden är bra men Spotify fungerar inte sedan några år tillbaka tyvärr.

Jag kan streama till sheild från spotify och spela upp spotify rakt på shielden

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10