Permalänk
Medlem

Bara för covid tiden är över betyder inte att hålla avstånd fortfarande är bifogat!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Logitech G Pro|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus VG34VQL3A
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Bara för covid tiden är över betyder inte att hålla avstånd fortfarande är bifogat!

Ormet kruper...!

Permalänk
Medlem

"Anton, kan inte du läsa ur felkoder och se vad som kanske är fel på laddtrycket?"

"Jo självklart, ge mig 200kr så löser vi det"

"eehh nja trodde du kunde göra de gratis, Marcus sa att du kunde fixa de gratis"

Suck... Bara för att jag känner nån som känner nån så ska jag göra de gratis....

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem

Aaargh dessa jävla vägbyggen. Det som orsakar mig förseningar fick jag nu veta är ytterligare 2 månader försenat.

Jag förstår inte vad det är som händer. 95% av tiden står det still/tomt, klart det blir förseningar då.

Och det är ju alltid såhär. Det kan omöjligen bli så mycket ”problem med personal” eller ”förseningar av material”. Det måste ju ligga i att dom har extremt dålig planering.

Bygger har pågått sen typ maj. 6 månader nu. Jag sitter minst 10 min kö per dag pga avspärrningarna som stoppar upp trafiken. Räkna 5 månaders resor med semestern avdraget, det blir 1500 minuter, eller 25 timmar av mitt liv som denna skiten har kostat mig.

Trafikverket och dess entreprenörer måste börja planera sina jobb mer effektivt.
1) spärra av
2) jobba (minst) 8-17, mån-fredag nonstop tills det är klart
3) färdigt, avspärrningar bort

På oavanstående sätt minimerar man ju störningar och förseningar.

Men dom verkar tycka det är helt rimligt att spärra av i 6 månader för att utföra typ 2 månaders effektivt arbete! Gah!

Jag skulle inte ha en enda kund i mitt yrke om jag rullade på det sättet.

Permalänk
Medlem

Jag måste gnälla av mig lite på trafikvett igen.

I morse på väg till jobbet, när jag skulle köra in på en mycket vältrafikerad motorväg, så låg bilen framför mig i 45 km/h på motorvägspåfarten och puttrade i godan ro ut på motorvägen innan den sakta började accelerera.

Det här var ca klockan 06.30 så det var även relativt mörkt och regnigt. Bilarna som redan var på motorvägen fick ju kasta sig ut i vänsterfil i ren panik.

Om man inte begriper att man måste gasa innan man ger sig ut på motorvägen kanske det är dags att lämna in körkortet!

Det var allt, tack för mig.

Felstavning(ar)
Visa signatur

CachyOS: Arch Linux on Steroids
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av SotarnAnton:

"Anton, kan inte du läsa ur felkoder och se vad som kanske är fel på laddtrycket?"

"Jo självklart, ge mig 200kr så löser vi det"

"eehh nja trodde du kunde göra de gratis, Marcus sa att du kunde fixa de gratis"

Suck... Bara för att jag känner nån som känner nån så ska jag göra de gratis....

Citat:

- Eh, du? Hörde att du håller på med 3D-skrivare?
- Mmm, ja. Jag har två faktiskt, hör och häpna. Lång historia bakom, men.
- Ja, kan du skriva ut en häjkon-bacon-hållare för min flabber-blabber-givare till Chevan?
- Funkar inte riktigt så... Nån måste rita den i ett CAD-program innan, det är inte som att skriva ut en bild liksom...
- Mmm... Okej...

välkommen till klubben.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Jag måste gnälla av mig lite på trefikvett igen.

I morse på väg till jobbet, när jag skulle köra in på en mycket vältrafikerad motorväg, så låg bilen framför mig i 45 kmh/h på motorvägspåfarten och puttrade i godan ro ut på motorvägen innan den sakta började accelerera. Det här var ca klockan 06.30 så det var även relativt mörkt och regnigt.

Bilarna som redan var på motorvägen fick ju kasta sig ut i vänsterfil i ren panik. Om man inte begriper att man måste gasa innan man ger sig ut på motorvägen kanske det är dags att lämna in körkortet!

Det var allt, tack för mig.

Imorse, typ 7, inget regn dock. Bra sikt iaf.
Kommer ut ur stan där 50 blir 70. Hamnar bakom en mopedbil som ligger mitt i filen och blinkar höger... Finns en bred och fin vägren, inget krav från mig om att de ska ligga där, men de kan ju iaf låta bli att blinka höger om de har tänkt att ligga kvar i filen...
Hur som, en del trafik i motgående, så jag ligger och avvaktar bakom den blinkade mopedbilen i ett par 100m. Får en lucka, bränner om, och då glider moppen in på vägrenen, slutar blinka och resterande bakomvarande får lite lättare att komma förbi...
Jahapp.

Snorisarna i a-traktor kör iaf bättre än en panschis i mopedbil kan jag konstatera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Suckelisuck.

Verkar som det bara istortsett amazon som har någon typ av förvaring man kan spänna fast i utrymmet bak på toyota proace city:n jag har, de har oftast fästen med krokar eller liknande man kan sätta fast "lådan" med i golvets öglor, så mina spännband och filtar kan ligga stilla på ett ställe istället för att glida omkring i hela utrymmet t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Aaargh dessa jävla vägbyggen. Det som orsakar mig förseningar fick jag nu veta är ytterligare 2 månader försenat.

Jag förstår inte vad det är som händer. 95% av tiden står det still/tomt, klart det blir förseningar då.

Och det är ju alltid såhär. Det kan omöjligen bli så mycket ”problem med personal” eller ”förseningar av material”. Det måste ju ligga i att dom har extremt dålig planering.

Bygger har pågått sen typ maj. 6 månader nu. Jag sitter minst 10 min kö per dag pga avspärrningarna som stoppar upp trafiken. Räkna 5 månaders resor med semestern avdraget, det blir 1500 minuter, eller 25 timmar av mitt liv som denna skiten har kostat mig.

Trafikverket och dess entreprenörer måste börja planera sina jobb mer effektivt.
1) spärra av
2) jobba (minst) 8-17, mån-fredag nonstop tills det är klart
3) färdigt, avspärrningar bort

På oavanstående sätt minimerar man ju störningar och förseningar.

Men dom verkar tycka det är helt rimligt att spärra av i 6 månader för att utföra typ 2 månaders effektivt arbete! Gah!

Jag skulle inte ha en enda kund i mitt yrke om jag rullade på det sättet.

Då har du inte varit med om västlänkenbygget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av newtoninja:

Då har du inte varit med om västlänkenbygget.

Har hört att det är episkt, ur ett gubbgnällsperspektiv.

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

välkommen till klubben.

Nästan så man vill isolera sig och aldrig ha o göra med folk haha

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem
Skrivet av SotarnAnton:

Nästan så man vill isolera sig och aldrig ha o göra med folk haha

Man ska helst dölja sina färdigheter så långt som möjligt...

När jag var till nya sambons sommarnöje första gången så beklagade hon sig över att ingen av motorsågarna funkade... 4st. (ja, 5 då, med batterimaskinen).
Lite lossande och ådragande av kedjor, rengöring och puts, lite startspray och lite jäklarannama, så gick alla 4 bensinarna igång... Så nu förväntas jag fälla träd osså. *puh*

Och man bör hålla sina verktyg dolda... Slagborrar, borrhammare och skruvdragare... Cirkelsågar, sticksågar och tigersågar.
Så nu förväntas man bygga saker osså! *pust*

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Man ska helst dölja sina färdigheter så långt som möjligt...

När jag var till nya sambons sommarnöje första gången så beklagade hon sig över att ingen av motorsågarna funkade... 4st. (ja, 5 då, med batterimaskinen).
Lite lossande och ådragande av kedjor, rengöring och puts, lite startspray och lite jäklarannama, så gick alla 4 bensinarna igång... Så nu förväntas jag fälla träd osså. *puh*

Och man bör hålla sina verktyg dolda... Slagborrar, borrhammare och skruvdragare... Cirkelsågar, sticksågar och tigersågar.
Så nu förväntas man bygga saker osså! *pust*

Skaffar man en ny sambo får man nog skylla sig själv och inte gubbgnälla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Jag bjuder Nya Slussen kombinerat med dess nya bussterminal och den delvis relaterade genomklåpiga hanteringen av Saltsjöbanan. Jo, man behövde göra något, särskilt eftersom man hade ägnat årtionden åt att aktivt inte idka underhåll, men hur dåligt får det bli? Och ingen kan ju stoppa när man väl har grävt ned sig i ett bokstavligt hål.

Sedan är det förstås lite roligt att skyltningen är direkt kontrafaktiskt på Centralbron, om det inte har ändrats de senaste veckorna. Det står att man inte kan köra där man faktiskt kan köra och så har det varit länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag vet att det sagts innan men.... Det här AI tramset ska det aldrig börja regleras på något sätt? YouTube och andra platser är redan fullt av det skitet. Inför någon opt out för detta för oss som inte vill ha det överallt.

Hela internet kommer vara fullt med AI skit inom några år känns det som suck.

Skrivet av nevada:

Ja allt som är AI borde ha som krav att det märks tydligt på nåt sätt.

Ja, håller med. Är redan trött på skiten. Skulle helt klart behövas nån form av regler kring detta. Minst ett krav på tydlig märkning när något är "skapat" med AI är vad jag vill se. Sen vill jag ha möjligheten att filtrera bort det. Skulle kunna göras med en plugin till webbläsaren om YouTube m.fl. inte vill ge oss den valmöjligheten.

Permalänk
Skrivet av Libra-75:

Ja, håller med. Är redan trött på skiten. Skulle helt klart behövas nån form av regler kring detta. Minst ett krav på tydlig märkning när något är "skapat" med AI är vad jag vill se. Sen vill jag ha möjligheten att filtrera bort det. Skulle kunna göras med en plugin till webbläsaren om YouTube m.fl. inte vill ge oss den valmöjligheten.

Det kommer ej fungera så lång tid då det snart inte enkelt går att se vad som är AI.

Jag har också lagt märke till att YouTube har försämras rejält, för mycket klipp som inte visar någon ny information, de har bara samma gamla skit. Troligtvis är de flesta av dessa klipp skapade med AI. Och orsaken till detta är att folk har insett att det går tjäna pengar på att snabbt skapa dessa videos med AI. Utan AI så hade arbetsbördan varit så stor så det hade ej varit lönsamt.

Jag ser dock detta problem som självlösande på något sätt, värre är att AI kan användas för propaganda etc. Men även där går det säkert lösa på något sätt, det är inte första gången vi har haft liknande utmaningar.

Förr i tiden fanns t.ex. endast statliga radioutsändningar som sände musik som de ansåg folket skulle få lyssna på, sedan kom radionord med deras båt och sände artister som Elvis Presley etc. Men vi överlevde allt detta med.

Så jag tror det blir bra, vi är dock i en tid då vi inte hänger med och saker får byggas om. På YouTube så bättre filter och att analysera varför dessa AI klipp kommer högt upp, har de bots som skapar en massa visningar eller?
*edit*
Min åsikt kring AI på YouTube är att AIn egentligen inte gör så otroligt dåliga youtubeklipp. Utan att vissa har insett att de kan skapa youtubeklipp snabbt och billigt med AI som inte har någon ny information och sedan tjäna en massa pengar på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Vi har grävt vår egen grav genom att välja bort de som producerat personligt och värdefullt innehåll till förmån för mänskliga schabloner. Om vi ändå bara vill se lättsmält gegga, varför gnäller vi när AI används för att producera lättsmält gegga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Multipla gigantiska sandlådor mitt i stan, avstängda vägar åt alla väderstreck, kraftiga förseningar, politiker som skiter i folkomröstningen om vägtullar och trafikverket som sitter och talar osanning om tidsplan och budget? Göteborg - en stad med Stockholms-komplex. Ingen ville ha västlänken än de styrande själva. Och detta västlänkskaos, snällt uttryckt, som ska samsas med andra vägbyggen som inte har med västlänken att göra? Yes. Detta ämne kommer man att gnälla om i decennier framåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Verkligen.
Det grävs upp vägar överallt och inget blir någonsin färdigt.
Bara fler och fler ställen som skapar allt värre köer.

Kan man inte göra färdigt sina första hål innan man gör nya?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det kommer ej fungera så lång tid då det snart inte enkelt går att se vad som är AI.

Jag har också lagt märke till att YouTube har försämras rejält, för mycket klipp som inte visar någon ny information, de har bara samma gamla skit. Troligtvis är de flesta av dessa klipp skapade med AI. Och orsaken till detta är att folk har insett att det går tjäna pengar på att snabbt skapa dessa videos med AI. Utan AI så hade arbetsbördan varit så stor så det hade ej varit lönsamt.

Jag ser dock detta problem som självlösande på något sätt, värre är att AI kan användas för propaganda etc. Men även där går det säkert lösa på något sätt, det är inte första gången vi har haft liknande utmaningar.

Förr i tiden fanns t.ex. endast statliga radioutsändningar som sände musik som de ansåg folket skulle få lyssna på, sedan kom radionord med deras båt och sände artister som Elvis Presley etc. Men vi överlevde allt detta med.

Så jag tror det blir bra, vi är dock i en tid då vi inte hänger med och saker får byggas om. På YouTube så bättre filter och att analysera varför dessa AI klipp kommer högt upp, har de bots som skapar en massa visningar eller?
*edit*
Min åsikt kring AI på YouTube är att AIn egentligen inte gör så otroligt dåliga youtubeklipp. Utan att vissa har insett att de kan skapa youtubeklipp snabbt och billigt med AI som inte har någon ny information och sedan tjäna en massa pengar på detta.

Fast där hade det ju funnits ett bra användningsområde för AI. Låt AI känna av om nånting är skapat med AI. Borde inte det vara möjligt? För mig personligen så spelar det ingen roll om det går att se eller inte att nånting är skapat med AI. Jag vill helt enkelt inte se skiten oavsett. Jag vill att det ska vara skapat av en människa som förhoppningsvis har nån form av passion för det dom håller på med, plus att man helst vill att det ska kännas lite personligt iallafall. Personligen kunde jag inte bry mig mindre om folk har svårt att tjäna pengar, fuskar man så förtjänar man ingen framgång, tycker jag.

Skrivet av hakro807:

Vi har grävt vår egen grav genom att välja bort de som producerat personligt och värdefullt innehåll till förmån för mänskliga schabloner. Om vi ändå bara vill se lättsmält gegga, varför gnäller vi när AI används för att producera lättsmält gegga?

Ja, tyvärr får vi andra lida när massan bara tittar på "lättsmält gegga", som du uttryckte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag vet att det sagts innan men.... Det här AI tramset ska det aldrig börja regleras på något sätt? YouTube och andra platser är redan fullt av det skitet. Inför någon opt out för detta för oss som inte vill ha det överallt.

Hela internet kommer vara fullt med AI skit inom några år känns det som suck.

Skrivet av nevada:

Kan väl finnas för dom som vill ha det (vilka det nu är) men det ska ju vara väldigt enkelt att filtrera bort för dom som inte vill ha med det att göra.

Den AI-sammanfattning man får så fort man googlar brukar jag hoppa över, för den stämmer för sällan! Jag skulle gärna vara av med den, men att den som nu (av för mig obegriplig anledning) tror sig ha nytta av AI så kan det ju finnas som tillval.

Skrivet av glemmy:

Boomers verkar ju inte fatta vad som är AI-genererat och inte.

Exempel på skit som ofta dyker upp på facebook: En bild på ett ledset barn, "ingen sa grattis till mig på min föderlsedag [sic]".
10.000 boomers skickar hjärtan i kommentarerna.

Jag som väl räknas till boomergenerationen håller inte helt med. Jag försöker kolla om nåt ser AI-genererat ut, i synnerhet om det är nåt som verkar osannolikt. Men det blir svårare och svårare att genomskåda, så jag försöker vara skeptisk mot allt tills sanningshalten är bevisad! Men det är jag det...🤓

Jag minns för några år sen, när ett (redan på den tiden!) fejk-klipp att julbocken i Gävle hade brunnit spreds på Ansiktsboken. Jag kollade snabbt upp det med Gävle kommuns webkamera, och svarade i ett par av alla trådar om bocken, att den stod kvar. Ojojoj vad mothugg jag fick! Jag borde väl se på (det fejkade) inslaget från Gefle Dagblad att den gamla geten hade brunnit upp och det behövdes ingen webkamera bla-bla-bla... 🤣🙄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knorkas:

Den AI-sammanfattning man får så fort man googlar brukar jag hoppa över, för den stämmer för sällan! Jag skulle gärna vara av med den, men att den som nu (av för mig obegriplig anledning) tror sig ha nytta av AI så kan det ju finnas som tillval.
Jag som väl räknas till boomergenerationen håller inte helt med. Jag försöker kolla om nåt ser AI-genererat ut, i synnerhet om det är nåt som verkar osannolikt. Men det blir svårare och svårare att genomskåda, så jag försöker vara skeptisk mot allt tills sanningshalten är bevisad! Men det är jag det...🤓

Jag minns för några år sen, när ett (redan på den tiden!) fejk-klipp att julbocken i Gävle hade brunnit spreds på Ansiktsboken. Jag kollade snabbt upp det med Gävle kommuns webkamera, och svarade i ett par av alla trådar om bocken, att den stod kvar. Ojojoj vad mothugg jag fick! Jag borde väl se på (det fejkade) inslaget från Gefle Dagblad att den gamla geten hade brunnit upp och det behövdes ingen webkamera bla-bla-bla... 🤣🙄

Så har det varit ett par år nu. Sanning och fakta i sig har ingen tyngd längre. Sålänge någonting är roligt, intressant eller "känns bra" så skiter folk fullständigt i petitesser som sanningshalt eller ens rimlighet.
Känner du dig lite speciell och unik när du hävdar att jorden är platt? Inga problem, kalla du klotjordare för lögnare och får, vem är dom att trycka ner dig och dina känslor.
"Tro, det gör man i kyrkan" sa man förr när nån började gissa lite hejvilt. Nuförtiden kan man kläcka ur sig vilken skit som helst och bara hänvisa till ens tro som enda källa för legitimitet.

Så bara killgissa på, och om nån försöker hävda att du har fel så är det bara att gaslighta; "om min åsikt inte passar dig så är det kanske dig det är fel på"

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

Hatar är ett starkt ord men jag fullkomligt HAAAATAAAAR videos som är ihopklippta mening för mening så presentatörens röst låter som den pratar sammanhängande utan pauser eller andetag. Så förbannat enerverande.

"THISISTHEBESTEARLYGAMEARMOURINGHOSTOFYOTEIYOUCANFINDITIFYOUVISITTHISREGIONOFTHEMAPYOUSTARTTHEMISSIONBYTALKINGTOTHEMANINTHEHOUSETHENYOURIDEYOURHORSETOTHISNEARBYCAVEATTHEENDOFTHECAVEYOUWILLFINDTHEARMOURDONTFORGETTOSMASHTHATLIKEBUTTONIFYOULIKETHISCONTENT"

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

*edit*

Min konspirationsteori är att ingen verkligen vill se dessa AI videos, den nedgång Youtube ser nu är på grund av AI inslag/AI bottar av olika slag som avsiktligt promotas.
Jag tror också att utvecklarna bakom dessa funktioner önskar inget hellre än att ta bort dem. Dock vill inte pappa Google detta eftersom de och investerarna öser enorma mängder pengar på AI och vill undvika att AI bubblan spricker.

Är inte konspiratoriskt lagd men man undrar om inte mycket av AI hypen är just propaganda för att rättfärdiga investeringarna.

Visa signatur

Hög lön löser inga världsproblem, men löser många världsliga problem man har.

Permalänk
Skrivet av tankjunior:

Min konspirationsteori är att ingen verkligen vill se dessa AI videos, den nedgång Youtube ser nu är på grund av AI inslag/AI bottar av olika slag som avsiktligt promotas.
Jag tror också att utvecklarna bakom dessa funktioner önskar inget hellre än att ta bort dem. Dock vill inte pappa Google detta eftersom de och investerarna öser enorma mängder pengar på AI och vill undvika att AI bubblan spricker.

Är inte konspiratoriskt lagd men man undrar om inte mycket av AI hypen är just propaganda för att rättfärdiga investeringarna.

Folk vill se saker som de anser är bra, för mycket inte bra resulterar i att det tar längre tid för dem att se det de vill se.
Jag anser att problemet idag med AI är att det väldigt enkelt med lite ansträngning går att skapa en AI video som inte har något nytt eller vettigt och lägga upp denna och sedan tjäna pengar på detta. Sett ur marknadsperspektiv så ser jag det är naturligt att det blir en massa sådant och då måste de på olika sätt arbeta emot problemet.

Att AI var inblandad eller inte ser jag som mindre viktigt, det säger inte så mycket om hur bra klippen egentligen är. Bara att vi just nu år 2025 får våra kanaler fyllda med dåliga klipp från dessa tjänster.

Jag gillar annars iden att det ska bli lättare för vanligt folk att göra bra videoklipp. Jag ser likhet med mycket annat.

Exakt samma kommer det bli med musik och har redan börjat. Folk kan skapa musiklåtar med väldigt lite ansträngning och kostnad och blir resultatet att de tjänar pengar på detta så kommer våra musiktjänster översvämmas med såna låtar.
Man kan angripa att de är tillverkade med AI, jag tycker mer angripa låtar som har dålig kvalité som folk ej vill lyssna på. Ge sig på bottar och annat som gör att dessa låtar får många falska lyssnare och kommer högt i sökträffar m.m.

Permalänk
Medlem

AI
Google
Microsoft

3 jävelskaper som fan bara blir värre och värre
Well, Apples 4000:- för 256GB flash också

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Medlem

På tal om AI så har jag märkt ett flertal reklamer som börjat slänga in lite AI klipp. Tittar inte så mycket på linjär TV men på streamingtjänsters reklam har jag sett det ofta. T.ex. i V85s reklam är det AI klipp i.

Vet inte vad jag& ska tycka om det. Kan tycka att å ena sidan är det slött. Men å andra sidan är det ett tidssparande verktyg. Synd bara att det är så fult...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knorkas:

Hmmm... jag kör DuckDuckGo som sökmotor och då får man ingen AI-sammanfattning.

Visa signatur

Debian, bara Debian, Debian överallt

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Hmmm... jag kör DuckDuckGo som sökmotor och då får man ingen AI-sammanfattning.

https://kagi.com/

Du får betala en månadskostnad om du gör mer än x antal sökningar. Men samtidigt vet du att du inte är produkten då du betalar för ditt nyttjande.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

https://kagi.com/

Du får betala en månadskostnad om du gör mer än x antal sökningar. Men samtidigt vet du att du inte är produkten då du betalar för ditt nyttjande.

Önskar de hade en nivå helt utan "AI"-biten, bara ren sökning