Allt ljud från ljudkortet ekar!

Permalänk

Allt ljud från ljudkortet ekar!

Allt ljud som kommer ifrån ljudkortet ekar, låter som att man är i en sto sal. Men inte om jag kopplar högtalarna till min mp3 spelare och spelar upp samma låt så låter det helt normalt. Detta kom för någon vecka sedan. Inte bar anär jag spelar upp musik utan också när jag tex får ny mail eller vilket ljud som helst.

Är detta nåt fel i programvaran eller är det mitt ljudkort som pajat?

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Medlem

Har du någon mikrofon inkopplad?

Permalänk

Trodde också det först. Mikrofon är inkoplad men den är avaktiverad.

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Medlem

jag har bara eko i cs

Permalänk
Medlem

Kanske är EAX som e på

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk

Jag testade att spela en mp3 låt och så stängde jag av allt förutom ljud ut och wave/mp3. Ekar fortfarande, snälla vad ska jag bära mig åt? Blir galen går inte att se på film, lyssna på musik eller nåt. :'( :'(

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Medlem

Testa att installera drirutierna igen..

Visa signatur

The secret to creativity is knowing how to hide your source!

Permalänk

Funderade på det men jag vet inte om jag har dom. Tror dom finns på en restore skiva men jag vill ju inte restora hela datorn :/

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Medlem

Vad har du för ljudkort? Kanske har någon effekt på.. det finns ju på en del ljudkort..

Permalänk

Hur ser man vilket ljudkort man har?

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Medlem

låter som om du kan ha ngn eax funktion igång

Permalänk

Vart stänger man av det då? Det finns ju nåt som kallas EAX om man öppnar volumkontroller.

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Medlem

Ekot är en "effekt"
Jag hade det en gång, fan ekade överallt , i win, spel, etc
Titta under inställningar i mjukvaran till ljudkortet

Visa signatur

/mole

Permalänk
Medlem

Du har nog EAX på.

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Musikälskare

Jag hade samma problem innan,

1. Av installera drivrutinerna för kortet
2. Låt windows hitta kortet
3. INGET EKO förhoppningsvis

Jag testade att installera drivvarna sen och det funkade fortfarande då

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Permalänk

Hehe precis när du postade den så löste jag det på precis samma sätt fast genom kontrollpanelen =D.

Tack alla för hjälpen.

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...