Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Kan inte skicka mail till Sony

Permalänk
Medlem

Kan inte skicka mail till Sony

Hej alla!

Har fått ett mycket konstigt fel på mitt e-postprogram (outlook express), det går nämligen inte att skicka mail till @sony.se

Det går att skicka till rony.se, ssony.se, sonny.se osv. men just ordet sony vägrar programmet att skicka till.

Det finns inte några spärrade adresser heller.
Någon som hört talas om något liknande?

Permalänk
Hedersmedlem

vad händer då? studsar mailen? får du något felmedelande?

Permalänk
Medlem

är du säker på att det finns en MX pekare på den domänen?

/d

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem

Mailet lämnar inte programmet, den försöker men jobbar förgäves precis som om det vore ett ä,å eller ö med i adressen!

Har tidigare mailat sony på samma adress så jag misstänker att jag oavsiktligt ändrat någon inställning.

Jag kommer inte heller åt www.sony.se hmm lite skumt..

Hoppas bara att det inte beror på Norton antivirus/brandvägg!

Permalänk
Medlem

ditx: vad är en MX pekare?

(Jag har Telia som min ISP.)

Permalänk

Låter som ett dns-fel, kolla din hosts-fil så att det inte står något med sony där! (man vet aldrig)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacDaxy
Mailet lämnar inte programmet, den försöker men jobbar förgäves precis som om det vore ett ä,å eller ö med i adressen!

Har tidigare mailat sony på samma adress så jag misstänker att jag oavsiktligt ändrat någon inställning.

Jag kommer inte heller åt www.sony.se hmm lite skumt..

Hoppas bara att det inte beror på Norton antivirus/brandvägg!

jag kommer förövrigt inte heller in på www.sony.se, så det kanske inte är din dator som det är fel på (jag har också telia).

Permalänk
Medlem

Jag kommer då in på www.sony.se utan problem. Kanske är något problem för just telia.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Nu har det löst sig, kan både skicka mail och gå in på Sony's sida.
Men lite konstigt att det inte gick att skicka mail till dem?