Permalänk
Medlem

Aldrig mer HomeSite för mig igen. Ville inte funka för 5 öre...

Permalänk

Jag har testat demo versionen av Macromedia Dreamweaver 2004 och det är riktigt jäkla bra, först och främst skriver det endast validerad html kod när man gjort lite inställningar, samma med .css.
Så jag tycker verkligen att det är ett bra program, dom har även förbättrat eller lagt till en funktion som kontrollerar i vilka webbläsare webbsidan kommer fungera ordentligt i.

Ni borde verkligen testa 2004 versionen!

Permalänk
Medlem

Jag använder Dreamweaver, notepad och ibland frontpage till vissa småsaker som kan vara smidigare att göra i frontpage än i dreamweaver..

Visa signatur

Asus M2N-E | AMD Athlon X2 4600+ @ 4600mhz | Corsair 2x1024mb PC5400 | Sapphire ATI Radeon x1900xt 512 mb | Antec P150

Permalänk
Permalänk
Medlem

Notepad eller HotDog

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

EditPad Pro är jättebra. Syntax highlighting, kan söka och ersätta med regex, tabbad, kan sätta bokmärken i filen man jobbar med och hoppa mellan..

Kostar en mindre slant, finns i 30-dagars provversion samt i en gratis, nedbantad version: http://www.editpadpro.com

Permalänk
Medlem

Crimson Editor är helt klart den bästa text-editern.
Det ändrar inget, du får bara de olika typerna av text i olika färger.
Crimson Editor har hjälpt mig mkt att hålla rätt på koden.
//Moor

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem

Jag använder uteslutande HomeSite 5 idag.
Började dock med emacs 1993. (Ja, som HTML-editor!)

Permalänk
Medlem

UltraEdit

Visa signatur

Gula tankar sover bäst

Permalänk
Medlem

dreamweaver blir bara bättre å bättre.
annars funkar flashfxp edit för snabba redigeringar (:

Visa signatur

"Let the children of Zion be joyful in their King. Let them praise His name in the dance...sing unto God, sing praises to His name; exolt HIM that rideth on the heavens by His name JAH, and rejoice before HIM...sing unto HIM a new song; play skillfully with a loud noise..." Selah!