Någon som har ett IC7-Max3 tillsammans med en Zalman CNPS 7000Cu

Permalänk
Medlem

Någon som har ett IC7-Max3 tillsammans med en Zalman CNPS 7000Cu

Undrar helt enkel om en Zalman CNPS 7000 Cu får plats på ett IC7-Max3 med tanke på kylaren över nordbryggan och OTES-kylningen? Det ser ju rätt så tight ut. Är det någon som lyckats klämma dit en?

Permalänk
Medlem

Jag var skraj för samma problem (har beställt en Zalman 7000CU och ett MAX3) så jag kollade runt lite på abits forum och det finns flera där som kör det iaf...

Den går ju rätt högt innan den börjar breda ut sig såg jag på Zalmans hemsida...

Permalänk
Medlem

är CU den lättare eller tyngre modellen av dom 2 (CU & ALCU)

Permalänk
Medlem

Cu är den tyngsta. ALCU är den med aliminium, dvs lättare.

Visa signatur

Kräm

Permalänk
Avstängd

jag har ett abit ic7-g och den nya nbfläkten. det är inga som hellst problem med att sätta på den fläkten o den passar bara bra jag valde ALCU för att CU värkar vara för tung o jag vill inte knäcka mitt moderkort :/

Visa signatur

I want a lover I don't have to love,
I want a girl who's too sad to give a fuck.

Permalänk
Medlem

Tjena alla, är ny här...
jag har själv ett ic7-max3 kort och är mycket nöjd, men till problemet, är det något som vet hur man tar loss den vanliga "Intel" kylaren ? Har själv inte vågat.
Själva OTESen sitter så tätt in till själva lossningen på cpu flänsen " en liten plast sak som man drar upp"...

Hoppas ni fattar

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Medlem

ryck å slit

det e plast shims som hookar fast i sockeln bara att trycka ner lite å bända ut

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Det bästa sättet är väl bara att skruva lös OTES plasten och sen ta bort/sätta dit den.. gjorde jag när jag stoppade på orginalkylningen till p4:an. Får min Vapo på torsdag så får vi se hur det går då.

Sen ang zalman kylaren så tror jag den kommer passa fint... annars så är det bara att ta lös plasten och fila till den lite tills kylaren ligger fritt.

Permalänk
Hedersmedlem

Det funkar med Zalman CNPS 7000 AlCu = Det kommer att fungera med Cu versionen
Jo det är ganska tight, men det går

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

Det funkar. Jag har en. Lite pilligt med ena skruven men det går fint.

Permalänk
Medlem

Är CU mkt bättre kylning än ALCU eller? med tanke på att det känns lite riskabelt med en så tung cpu kylare om man flyttar chassit osv

Permalänk
Medlem

Mkt bättre är den inte, www.nordichardware.se har gjort en recension av de båda.

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------