Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S1grid
så fick jag med, beställde original DDR-dimm från komplett.. men på stickan satt en silvrig, blänkande TwinMos etikett

Men undrar varför? Det KAN ha att göra med att Twinmos ÄR standard minnen?!

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [0verlord]
Men undrar varför? Det KAN ha att göra med att Twinmos ÄR standard minnen?!

Nähä?

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pngvin
Nähä?

Säg det till alla som inte har förstått det ist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ouranos
Jag beställde standard minne och fick ett Twinmos :):)

Sen så brukar jag alltid få några små godisbitar med någon mer som brukar få det?

Samma här, jag blev ställd, beställde jag twinmosen endå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akius
Säg det till alla som inte har förstått det ist

Okej, Jag har hajat

Kollar på en suddig minnesbild(:)) nu . . . Arrow Green ...

Edit: Om nu Twinmos är standard hur kommer det sig att db säljer Standard 414:- och TwinMOS Original 479:- ?

Nåja, Jag beställde iaf standard och fick inget twinmosklistermärke på.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
https://fightchatcontrol.eu

Permalänk
Inaktiv

Jag beställde en Celeron 2000 mhz en gång - bulk.
Men fick en 2200 -retail.

HAHA Det var la snällt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
En gång när jag beställde en cd-brännare från db gick den ned 600 kr i pris innan den leverarades. Fick jag någon rabbat, nej tusan.

då avbeställer man och beställer igen....om man e snål

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ouranos
Jag beställde standard minne och fick ett Twinmos :):)

Sen så brukar jag alltid få några små godisbitar med någon mer som brukar få det?

Japp, alltid (från Datorbutiken)!

Visa signatur

P3 DualHead!

Permalänk
Medlem

Tja... itbutikken.dk jag skickade in ett felande mobo till dom fick 2 tillbaka o inte nog med det, så kom det 600kr ett par månader senare.. FÖR att posten hadde slarvat bort paketet sa dom..

Har dom ingen koll i danmark eller?

Glad vart iaf jag

Visa signatur

Hem: MSI K8N Neo2 Platinum 54G ][ A64 3200+ @ 9x290 1:1 ][ 2x512MB Corsair 3200XL Samsung TCCD ][ OCZ MODSTREAM 520w ][ Asus 6800GT 430/400 ][

Jobb: P4 3.0Ghz ][ 512mb

Permalänk

Från gtek fick jag en kortlek, en tidning OCH två karameller.
Är inte livet bra underbart ibland

Permalänk
Medlem

En gång när ja ksu köpa ett par hörlurar till min walkman för några år sen så var det någon trevlig person som bytit baksida på en billigare sort av hörlurar och dom ja tänkte köpa.. Så de billigares stäckkåd var den som vart avläst när ja sku betala så då var t de billigare..

Visa signatur

insert något finurligt

Permalänk
Medlem

Har också fått en kortlek och en tidning från G-Tek, det är dock det enda jag fått

Sjöbbe, erkänn att du byte själv!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimmie.p
Har också fått en kortlek och en tidning från G-Tek, det är dock det enda jag fått

Sjöbbe, erkänn att du byte själv!

De e sant ja bytte inte själv.. Men de va ju ett ganska bra sätt iaf.. kanske man ska testa o byta baksida nästa gång man köper nytt grafikkort..

Kommer med ett 9800pro till kassan.. Okej de blir 45kr för den här fläkten..

Visa signatur

insert något finurligt

Permalänk
Medlem

Jag fick ett antal (3-4) db-karameller när jag köpte min dator i våras, men inget mer.

För några år sedan beställde jag och några kompisar lite lysdioder m.m. från Elfa som brevpostförskott, och det kom direkt hem i brevlådan... Men vi gick till posten och betalade det (för annars hade det säkert registrerats som att vi inte hade hämtat ut paketet).

Visa signatur

Har Du läst hela tråden innan du postar?
"You can't cheat an honest man. Find someone that wants someting for nothing. Then give him nothing for something."
| Stoppa "storebror" | www.againsttcpa.org |www.protectprivacy.org |

Permalänk
Medlem

Datorbutiken är bra men problemet att det tar några dagar innan man får sina saker.

Jag köpte saker från datorbutiken och från codejunkies (England) i lördags.
Jag har fått mina saker från codejunkies men ingenting från datorbutiken.

Permalänk
Medlem

Fick bättre grafikkort

En gång beställde jag ett Gainward gf4 ti4200 64megs, då dessa var sönder från början skickade jag tillbaks det till datorbutiken och får ett nytt samma kort, samma problem. Nu börjar jag att kolla runt lite på internet och ser att alla dessa kort har en konstruktions fel (någon krets som var påsatt fel), jag skrev detta till datorbutiken.

Och, lagom till jul fick jag mej en riktig julklapp, istället för ett 64 megs får jag ett
Gainward ti4200 128megs Golden sample VIVO Tacka och ta emot.

Off topic: Någon här som vet ifall man beställer en dag på datorbutiken, och alla varor utan EN finns på lager, packar de då ner de övriga varorna som finns på lager? Eller väntar de tills att ALLA varorna finns på lager??

Visa signatur

[Processor] AMD XP Barton 2500+@3200+ | [Moderkort] ABIT NF7-S rev 2.0 | [RAM] 2x 256 TwinMOS 400 DDR | Gainward Gf4 ti4200 128 megs Golden, | [HDD] 80 gigs Western, 160 gigs Maxtor, 200 gig Maxtor x2 = 640 gig. |[Chassi] Neonlight

Permalänk
Medlem

Re: Fick bättre grafikkort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haemi
En gång beställde jag ett Gainward gf4 ti4200 64megs, då dessa var sönder från början skickade jag tillbaks det till datorbutiken och får ett nytt samma kort, samma problem. Nu börjar jag att kolla runt lite på internet och ser att alla dessa kort har en konstruktions fel (någon krets som var påsatt fel), jag skrev detta till datorbutiken.

Och, lagom till jul fick jag mej en riktig julklapp, istället för ett 64 megs får jag ett
Gainward ti4200 128megs Golden sample VIVO Tacka och ta emot.

Off topic: Någon här som vet ifall man beställer en dag på datorbutiken, och alla varor utan EN finns på lager, packar de då ner de övriga varorna som finns på lager? Eller väntar de tills att ALLA varorna finns på lager??

Tror de skickar resten sen, är 90% på det

Permalänk
Medlem

Dom väntar tills allt finns inne.

Permalänk
Medlem

En gång när jag gick in i en affär för att köpa mig en cola och en daim, så hittade jag en tjugolapp i godis hyllan.

Visa signatur

OOO
OOO
OOO

Permalänk
Medlem

Fick ett bättre minne än det jag hade beställt.

Skulle in på en affär men hade inga pengar och som tur var hittade jag en tjuga i en papperskorg.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Fick ett bättre minne än det jag hade beställt.

Skulle in på en affär men hade inga pengar och som tur var hittade jag en tjuga i en papperskorg.

billigt minne det ... 20 kr

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

jag väntade i 4-5 månader på mina surroundhögtalare + center till proson conquest från fyndbörsen! De kompenserade mina långa väntan med att skicka med en proson miniräknare och en proson penna! Inte illa

Visa signatur

"- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid
som sitter och svarar på allt jag säger till dig."

Permalänk
Medlem

Beställde en pudel (hund) på blocket.se men fick en hyena istället. Fett kul nu när alla 14isar med pitbull är rädda när man går förbi.

Permalänk
Medlem

De va no bara en ful pudel sku ja tro... För hyenor är väl olagliga att forsla in i sverige om de int va så att de va stäldgods förståss..

Visa signatur

insert något finurligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dan@work
Okej, Jag har hajat

Kollar på en suddig minnesbild(:)) nu . . . Arrow Green ...

Edit: Om nu Twinmos är standard hur kommer det sig att db säljer Standard 414:- och TwinMOS Original 479:- ?

Nåja, Jag beställde iaf standard och fick inget twinmosklistermärke på.

Aaaahh.. ok, så här är det.

Twinmos är en utav världens största minnestillverkare och tillverkar följdaktligen en hel massa _OLIKA_ minneskretsar/typer.

Original = Twinmos bricka (kretskort) SAMT Twinmos, Samsung eller liknande minneskretsar.

Standard = Twinmos bricka (kretskort) MEN med vilken skitkrets som helst som dom har att montera, till rätt pris, för tillfället.

Alltså "Standard" = Kan vara bra, kan vara sunkigt. "Original" = Nästan alltid bättre kvalitet. Samt oftast med både brickor och moduler tillverkade och monterade på samma fabrik.

/^D|ABoLiQ

PS! Om ni funderar något mer över detta så kan ni maila till mailto:\dev\null

Visa signatur

DIABoLiQ

Permalänk
Inaktiv

ja jag måste ge datorbutiken.com ett stort tack för alla godisar dom har skickat mig!!! =D
tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
billigt minne det ... 20 kr

?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jag köpte för drygt en månad sedan Nec nd-1300 från ITButikken då stod den i ca: 1690:- men innan dom hadde fått in den så hadde den sjunkit till 1590:- och trots att jag bocka för att ha kvar nuvarande pris så fick jag den för 1590:-
Det tyckte jag va hygligt av dom.

Permalänk
Medlem

Vad fick du för monster dator för 12 papp? skulle vara roligt att se om du talar sanning eller skojar som en hel del andra gör här..
Vilken firma lurade du då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rickard64
för ca 2 år sen beställde jag en riktig monsterdator för ca 12 papp
sen när jag hämtade ut den på posten tog dom inte betalt....tack sa jag och gick
kom aldrig någon faktura eller nått annat heller.....
blir posten som åker på att dom glömde ta pröjs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McAllister
Från gtek fick jag en kortlek, en tidning OCH två karameller.
Är inte livet bra underbart ibland

Jag med!! Sen ville lillsyrran ha en karamell, men jag var för sugen så
jag käkade upp båda två.

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös