Permalänk

vattentank

Jag fick en idé (som jag troligtvis kommer att genomföra) angående tanken till vatten kylning.

jag ska göra en cylinderformad vatten tank i något material med front av plexi (den idén har jag stulit av någon, minns ej vem).
ca 4-5cm från framsidan in i tanken sätter jag en extra vägg av plexi eller något annat material och fyller sedan utrymmet mellan extra vägg och framsidan med vatten.
Luft pumpas sedan in underifrån (med kompressor eller liknande) så det bubblar i vattnet i "extra" utrymmet, luften som bubblat igenom vattnet måste även komma ut någonstans jag vet inte hur jag ska kunna fixa det än... funderar på det ännu.

Lägger in två bilder som illustration pga. att jag är grymt usel på att förklara.

eehhm... den första bilden är aningen överdimentionerad...

Visa signatur

| Asus K8V K8T800 | Athlon64 3200+ | Hightech Excalibur ATI Radeon X800Pro ICE QII |

Permalänk
Medlem

paintskillz

skulel nog kunna bli snyggt... kan ju använda en luftpump till akvarier till dekor utrymmet...

Visa signatur

"If you are looking for perfect Saftey, you will do well sitting on a fence watching the birds"
Wright Brothers 1901

Permalänk
Avstängd

eller skulle du ju kunna köpa ett glas med luftbubblor i som visserligen inte rör sig men det är fint

Visa signatur

I want a lover I don't have to love,
I want a girl who's too sad to give a fuck.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zrg
glas med luftbubblor

Var har du hittat det nånstans??

Visa signatur

| Asus K8V K8T800 | Athlon64 3200+ | Hightech Excalibur ATI Radeon X800Pro ICE QII |