Är NEC ND1300 en bra DVDbrännare isåfall...

Permalänk
Medlem

Är NEC ND1300 en bra DVDbrännare isåfall...

Så beställer jag den nu!

Någon som har något emot denna brännare?!
eller vad?!?!
svara snabbt..

Jag köper också till 3 st: Princo 4x skivor DVD-R
eller skall jag köpa ett 10pack av: Traxdata DVD-R 4X

Permalänk

Jag är iaf väldigt nöjd med min, köpte den för 1250 inkl moms på www.netonnet.se
Testa att söka här på forumet, finns massvis med information om den.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Princo skivorna fungerar dåligt ihop med den brännaren har jag hört? Minst 1.07 tror jag att man ska i firmware läste jag någonstans?

Visa signatur

Asus P4C800/GOLD | P4 3.0/800 | 350W Enermax | 512 DDR PC3200 | Gainward GeForce4 Ti/400 128Mb | Hercules Game Theater 6.1 | Samsung SyncMaster 19" 900SL+ (1600x1200/85Hz) | Plextor DVD-RW 708A | Windows XP Pro | Fuji FinePix S304 Digitalkamera

Permalänk
Medlem

Jo jag läser just nu i ett annat inlägg att PRINCO skivorna fungerar shit med denna brännaren... något förslag på andra skivor som ni vet fungerar??

Permalänk
Medlem

Traxdata skivorna funkar prima me NEC-1300. Har bränt runt 100st. Alla har funkat felfritt. Får se hur länge sviten håller i sig

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Om man skall kopiera filmer och bränna ut för att se på stationär dvd spelare vilket format dvd-r eller dvd+r !??!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekco
Om man skall kopiera filmer och bränna ut för att se på stationär dvd spelare vilket format dvd-r eller dvd+r !??!

Det beror på om din dvdspelare till tv klarar dvd-r eller dvd+r men klarar den bägge spelar det ingen roll samma sak.
Här kan du kolla vad din spelare klarar: http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers (tänk åxå på att vissa spelare inte klarar vissa fabrikat på skivorna)

och förresten går Princo verkligen bränna i 4x hela skivan?
Jag kör numer bara Traxdata.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk

Traxdata skivor är helt perfekta till necen. De enda som jag testat och som har fungerat felfritt. brännt 30+. Så är de billigare än andra "märken" som inte fungerar så bra.

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk
Medlem

Hej, tror att jag hittade rätt forum på en gång... har precis stoppat i min sprillans nya svarta NEC-1300 med fw 1.06(bra eller dåligt?).
Aja i vilket fall, ni som kan och vet vilka skivor denna lilla sak hanterar, kanske kan ni tala om märke och införskaffningsställe, samt om det är nåt övrigt jag skall tänka på vid bränning.
Tacksam för svar...

Visa signatur

| Barton2500+@12.5x166 | Asus A7N8Xdeluxe | 1024 MB PC3200 | GF6800 | 80 + 80 GB Maxtor |

Permalänk
Medlem

Polaren tyckar att princo 4x funkar bra.

princo har vad jag förstått egen firmware på sin hemsida som gör att man kan köra deras skivor. kan funka med officiella 1.07 oxå kanske

polaren hade först problem med "power calibration error " när han skulle bränna i 4x efter att ha flashat till firmware 1.07 men det visade sig att det var kasst nätagg...han tog hem ett 350w einermax och då funkade brännaren med princo skivorna i 4x. innan han bytte nät agg kunde han bara köra i 2x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eran
Hej, tror att jag hittade rätt forum på en gång... har precis stoppat i min sprillans nya svarta NEC-1300 med fw 1.06(bra eller dåligt?).
Aja i vilket fall, ni som kan och vet vilka skivor denna lilla sak hanterar, kanske kan ni tala om märke och införskaffningsställe, samt om det är nåt övrigt jag skall tänka på vid bränning.
Tacksam för svar...

Antingen beställer du Princo eller liknande från webben och betalar ca 22,4 kr st (Ex: princo DVD-R 4x 10pack spindel från JMEdata inkl frakt)..eller så springer du till din lokala Claes Ohlson butik och köper Traxdata DVD+ eller - media (22,5 kr st)..... eller så springer du vidare till din lokala Siba butik och köper Memorex DVD+ eller - media (19,9 kr st i 10 pack kakbox eller 18,76 kr st i 25-pack kakbox).

Kör själv med Memorex och Org firmware - funkar fin-fint!!! (kör med Nero 5.5.10.54)

PS. Siba har INTE 10-/25-pack kakboxar på deras websida. Men däremot säkert på pall i din butik. DS

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem

Problemet med DVD media är att många märken tillverkas med olika dyes/mediacodes.

Så det kan alltså vara skillnad på två till synes likadana PRINCO-skivor där den ena fungerar och den andra inte. Samma gäller även för kända märken såsom Verbatim och säker fler märken också.

www.discatonce.se anger vilken mediacode de skivor de säljer har så det är en affär jag rekommenderar.

Visa signatur

WS (Moria) Win XP SP1: ABIT NF7-S 2.0, AMD XP 2200+@2005 (h2o), 768 MB RAM, 360GB HDD, POW GeForce 2 GTS Pro
Server (Angmar) Gentoo Linux 1.4: PIII@500, 256 MB RAM, Riva TNT 16 MB, 678GB HDD
Server (Morgul) Gentoo 2004.3 PIII@700, 384 mb RAM, 457GB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vapo
Antingen beställer du Princo eller liknande från webben och betalar ca 22,4 kr st (Ex: princo DVD-R 4x 10pack spindel från JMEdata inkl frakt)..eller så springer du till din lokala Claes Ohlson butik och köper Traxdata DVD+ eller - media (22,5 kr st)..... eller så springer du vidare till din lokala Siba butik och köper Memorex DVD+ eller - media (19,9 kr st i 10 pack kakbox eller 18,76 kr st i 25-pack kakbox).

Kör själv med Memorex och Org firmware - funkar fin-fint!!! (kör med Nero 5.5.10.54)

PS. Siba har INTE 10-/25-pack kakboxar på deras websida. Men däremot säkert på pall i din butik. DS

Hmm visste inte att Siba har 10 och 25pack med dvd-r skivor men det ska jag kolla upp.Här i Linköping tar dom typ 79kr för 2st dvd-r med filmfodral [EDIT 89kr var det]

Och princo för nästan 23kr på webben låter som att du kollat på ett dyrt ställe.
http://www.swedisc.com/ (klicka sen på "media" under Hardware menyn till höger) så hittar du billiga princo 4x skivor. 100pack: Pris om du hämtar i vår butik: 1099kr. Sen har dom även 20pack, 50 pack och 500 pack: Pris i vår Butik 4200kr typ 8.40 st men 500 skivor är rätt mkt
ett tips är att köpa nått lite pack först å testa

/Magnus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyber Judas
Jag är iaf väldigt nöjd med min, köpte den för 1250 inkl moms på www.netonnet.se
Testa att söka här på forumet, finns massvis med information om den.

haha, jag har nuddat din brännare... (gissa var jag jobbar...)
Priset är definitivt bra, dom går minus ca 4% på att sälja den så billigt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bulk skivorna då fungerar då?!
Har en polare som kör med dom och han säger iaf att dom fungerar men vad har ni andra för erfarenheter?!

EDIT: Så ni kan hur som hellst rekomendera denna brännaren? Isåfall så beställer jag nog ikväll....?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PiZZaMaN
Hmm visste inte att Siba har 10 och 25pack med dvd-r skivor men det ska jag kolla upp.Här i Linköping tar dom typ 79kr för 2st dvd-r med filmfodral [EDIT 89kr var det]

Och princo för nästan 23kr på webben låter som att du kollat på ett dyrt ställe.
http://www.swedisc.com/ (klicka sen på "media" under Hardware menyn till höger) så hittar du billiga princo 4x skivor. 100pack: Pris om du hämtar i vår butik: 1099kr. Sen har dom även 20pack, 50 pack och 500 pack: Pris i vår Butik 4200kr typ 8.40 st men 500 skivor är rätt mkt
ett tips är att köpa nått lite pack först å testa

/Magnus

Levereras all DVD media fraktfritt från Swedisc i Sverige?? Vad är det för betalningsvillkor?
Antar att P-skott tillkommer iaf...?
Om det är HELT fraktfritt så är ju Ritek 4x + media i 20-pack intressantare än förut! Price: $39.98 = ~ 16 kr st. Behöver + media till min Philips spelare....

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk

Heh! Jag vet inte hur bra den är...ännu!
Jag äger en, men när jag skulle prova den för första gången så gick den inte. DOA!
Skivorna snurrade inte i den överhuvudtaget.

Jag har skickat tillbaka den på RMA :/
As trist!

Visa signatur

... Now what we have here Little Yellow Sister, is a magnificent specimen
of pure Alabama Blacksnake, but ain't too goddamn beaucoup. ...
Project Blacksnake | 7274 3D-mark03

Permalänk
Medlem

VAPO: undrade samma sak och mailade dom , här är svaret..

----- Original Message -----
From: "Magnus Liljeqvist"
To: <info@swedisc.com>
Sent: Tuesday, October 14, 2003 5:36 PM
Subject: frakt fråga

Hej
Ser på eran hemsida att det står WEB-Orders have FREE SHIPPING!

Betyder det att även om jag bor i sverige och beställer tex ett 20 pack
dvd-r skivor av märket princo 4x som kostar: Pris om du hämtar i vår butik:
250kr eller wid beställning från hemsidan Price: $29.98 vilket är ca 228,23
SEK så betalar jag endast ca 228,23 SEK inkl porto?

/Magnus

Ja, det stämmer. Du betalar bara priset som listas i USD inget annat.
------------------------------------------
Web: swedisc.com
Mail info@swedisc.com
P. +46-8-643 48 50 F. +46-8-642 59 88
------------------------------------------

så som jag fattar det av meningen "Du betalar bara priset som listas i USD inget annat." sä är det bara priset i USD översatt till SEK som tot summan blir

/Magnus

Permalänk
Medlem

Om man räknar på det visar det sig att det är mycket attraktivt pris.

DVD-R 4X - 20 pack BULK - DVDPRO, PRINCO (FREE SHIPPING)

29,98 USD ~ 226 SEK

226/20 = 11.30 SEK per skiva

Permalänk
Medlem

Cool Pizzamannen!

du skrev bl a i ditt första inlägg att "...Pris om du hämtar i vår butik..." - då trodde jag du jobbade där eller nåt, men nu antar jag att du hade klistrat priset från Swedisc hemsida.

Polleten är äntligen nere!

Då blir det Ritek + skivor därifrån nu då. Om det nu stämmer med ~16 kr st och frakt inkluderat....

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem

Vapo: jepp det hade jag klistrat.
priset 228,23kr som jag skrev att $29.98 är är taget från forex hemsida, dom har ju med en inbyggd växlingsavgift så det blir troligtvis lite mindre när man betalar med betalkort.

Den som först beställt å fått grejerna kan ju säga hur det gick å vad summan blev

/Magnus

Permalänk
Medlem

1.190:- NetOnNet nu, kanske skulle köpa en själv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

MM är också lite sugen att köpa en NEC1300 från netonnet och köpa lite traxdata skivor samtidigt då man hört de ska funka stabilt ihop med den.

Om man köper ett 25-Pack skivor så går det just nu på 15.96/skivan, inte billigaste man kan hitta därute men långt ifrån dyraste.

Permalänk
Medlem

Köp en LiteOn LDW-411 istället. Den är snabbare på CDR. Tror den är rejalt mycket vassare på att rippa DVD och Audio. Förhoppningsvis mindre kinkig på media.

Kostar samma som Nec 1300

Permalänk
Medlem

Hmm jo blev lite sugen på den där lite-on brännaren nu

Har en lite-on 24X cd-brännare just nu och den har fungerat föredömligt under den tid jag har haft den(lite över 2 år). Så som det brukar vara så gillar man ju att köpa ett märke som en gång i tiden har gjort bra intryck på en.

Ska bara se om man kan hitta något om den ute på nätet.

Permalänk
Medlem

Har en Nec 1300, med 1.07 firmware. Jag har bränt ett par skivor på den, Princo, har bränt i både 4x och i 2x. Båda hastigheterna fungerar prima, men jag skulle nog rekomndera att bränna i 2x när det gäller film pga diverse små fel som uppstod. Jag köpte mina princo skivor på tricom.se för 9.90kr/st. 99kr för en spindel på 10.. Det tycker jag är ett bra pris! Ska nog in å köpa fler idag..

Och en sak till, hur tar man reda på dye/mediacode på en dvd-r skiva? Är det den som är tryckt i mitten?

Permalänk
Medlem

Yoghurt: Man tar hem programmet dvdinfo eller dvdinfopro

Permalänk
Medlem

Jag är oxå i valet och kvalet mellan NEC:en och Lite-on:en, har haft en 24x brännare och jag har ALDRIG bränt en coaster på c:a 2 år, det kallar jag kvalitet! Även på gamla no-name skivor som är certade för 4X!
Vilken brännare är det som gäller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

balkpaq oranga 4x ska ni köpa .
billigaste 4x skivorna . och dom funkar klockrent till necen.
själv har jag bränt ca 40 st av den sorten. inte en skiva har failat, och alla har spelats upp felfritt på min dvd spelare.

buggy.no-ip.com
kolla priserna där.

50 pack 11.80 st eller nått var det sist jag kollade.

Permalänk
Medlem

Någon som har en Pioneer 106, eller har något bra/dålig att säga om den? Skall nog införskaffa en sådan till helgen.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD