Permalänk
Medlem

Call of Duty...

Så ska vi ha en liten diskussionsgrupp om detta kommande ww2 spel...?
Tankade nyss senaste 30meg filmen från fragzone... Och måste säga att detta kan bli jävligt bra. Var inte så glad för demosen som släppts. Tyckte det gick alldeles för fort, men kanske då har tonat ner det lite i full versionen???

Sen kan vi jue oxå spekulera i hur det kommer bete sig i mp? Vet ni om man kan köra coop eller nått annat skojs realistiskt? Eller det är det gamla vanliga urtråkiga CTF som gäller eller DM?

Btw, här är filmen...

http://ftp.fragzone.se/download.php?file=spel/call_of_duty/In...

Permalänk
Avstängd

Demot ville sig inte riktigt på min burk(startade om den efter en stund...) men det man hann sen var ju helt klart lovande
Lär bli köpespel

Permalänk

Finns en bra recension på www.ign.com . Finns även en i pcgamer

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"I don't have time to waste. I'm busy cultivating useless good taste" - helmet
Bärbar: Amilo Si1520 | 1.83 Ghz core duo | 1024 MB DDR II (533) | 100 GB SATA | Intel GMA950 | 12" TFT | Ubuntu Edgy

Permalänk
Avstängd

har testat demo nr 2..även det hänger sig efter en stund
om inte det färdiga funkar bättre då jäklar grrr.

Permalänk

det verkar bli nått vettigt, första spelet på länge med riktig känlsa i.

Visa signatur

Arsenal FC

Permalänk
Medlem

Det andra COD demot ville sig inte på min burk. Kom in i spelet med efter några sec så hänger det sig. Inget händer förutom att den hänger sig....

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

Har lirat båda demona utan några problem. COD kommer att bli riktigt kul verkar det som, jag gillar sättet dom har scriptat händelserna. Man måste ju passera vissa punkter för att trigga igång händelser.... då hinner man ladda batterierna och ta ett djupt andetag innan det brakar loss igen

En ruskigt cool effekt var ju när man hamnade för nära en explosion! Att blir suddigt, man hör ingenting pga smällen, alltid bara surrar i huvudet så att säga, sen släpper det efter några sekunder, tjusigt.

Nä, det ska bli riktigt kul att spela de olika frontavsnitten, Stalingrad blir nog en riktig maffig batalj!

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

vart finns demot?

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigM
vart finns demot?

Båda demona finns på fragzone

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Avstängd

jasså du Robfox det är här du hänger:)

Läste just Gamesdomains Review och vart hyffsat imponerad av allt possitivt snack om spelet:)
http://www.gamesdomain.co.uk/gdreview/zones/reviews/pc/oct03/...

Edit: äsch glöm det..såg länken till samma Review i en tidigare post

föresten..29onde idag?
release den 29onde va,nån som har sett om det har dykit upp i butikerna?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

tjena pg

trodde det skulle komma till jul typ

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

ok såg just att det var den 29onde i US och 7nde November i Europa som gäller.
Nästa vecka alltså:)
http://ve3d.ign.com/articles/457/457025p1.html

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kebabflott
har testat demo nr 2..även det hänger sig efter en stund
om inte det färdiga funkar bättre då jäklar grrr.

Gjorde likadant för mig tills jag la in senaste catalysatorn.

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Avstängd

har 3.8 redan :/
eller kör du med 3.9 beta?

Permalänk

Återstår bara att se hur multiplayer fungerar, om inte den biten funkar så kan hela spelet kvitta för min del. Men släktskapet med MoHAA är ju lovande...

Permalänk
Medlem

mitt hänger sig också, andra demot alltså. kör på catalyst 3.7. kan det vara det som är felet ?

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

Spelet verkar skit stabilt.. ska härja ner demot nu.

Visa signatur

Data

Permalänk
Medlem

Halv ot: Vågar man ha 3.8 nu med tanke på allt raballder som snackats om den catalysatorn...?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ingen som har glidit över till det stora landet i väst och inhandlat en kopia än? Eller någon kanske har en snäll kusin som har skickat spelet?

Grymt sugen på CoD just nu och det svider lite att Europa alltid ska behandlas orättvist.

Permalänk
Medlem

Håller med om att det är taskigt att dom inte släpper det över hela världen samtidigt!

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk

Äckligt bra spel....
KillCam4Life:P
Multiplayer är helt underbart..kan tänka mig att börja lira detta i klan på största allvar...gosh...får nästan stake när man spelar detta spel...grymt som fan

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Avstängd

mm, så jäkla härligt lir. spela detta i klan är helt klart nåt man sak göra, gäller bara att hitta en

Permalänk
Medlem

Tycker att det är tråkigt att dom valt Quake3 motorn som grund.

Permalänk
Medlem

Aha! inte bara för mig som det kommer skumma hängningar alltså.
Min bild fryser men ljudet kör vidare? samma för er?

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_wiz
Aha! inte bara för mig som det kommer skumma hängningar alltså.
Min bild fryser men ljudet kör vidare? samma för er?

om du har radeon ska du stänga av fast write. bäst att köra med 3.8 också annars får du grafikfel.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk

inte hänt nån gång....
hände dock några gånger på demot att det stängdes ner.....
Du får väl ringa kundsupporten

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

När kommer de ut i butiken här i sverige?
Ska lätt köpa.

Visa signatur

Dryg, Drygare, Flygare !!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinky
När kommer de ut i butiken här i sverige?
Ska lätt köpa.

På fredag är det sagt....

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Hejsan Mina kussar har skickat spelet till mej idag dom bor i USA har bevis ifall ni går i taket me att alla fejkar os.v å¨drar den att dom har någon som bor i staterna. Iaf detta är Sant kan ta bilder på fodralet om ni känner för de. Iaf kan bara meddela att spelet är UNDERBART!!!!!!!!!!!!!!!!!! så sjuuuuuuukt jävla grymt WW2 action på MYYCKKEET HÖGA NIVÅER puuh måste lira lite till nu rekommendrar detta starkt

p.s multiplayer delen är riktigt fin den med dock är det inte så jätte många serverar meed låg ping men har man tur finner man en aja detta spelet är ett måste att köpa punkt slut

Visa signatur

*Cpu: AMD Athlon XP 2200+@2800+* Moderkort: Abit NF7-S Rev 2.0 (233fsb)*Minne:Twinmos Winbond* DDR400@466*Grafikkort: ATi Radeon 9700 Pro*Ljudkort: SB Audigy 2*Hårddisk:Western Digital 120gb*Kylning: Maze 4, Black Ice radiator, Eheim 1024