Permalänk

Duron 1.3 ghz på KT7A?

Pajjade min 900 mhz:are, kommer en ny 1300 mhz eller 1400 mhz fungera på ett Abit KT7A rev 1.3?

Permalänk
Medlem

Inga problem alls.

EDIT: Med 1300:aren alltså

Permalänk

okej men inte 1400 mhz:aren?

Permalänk
Medlem

Är den 0,13um eller?

Chansen att den funkar är ju stor, men inte 100%. Funderade själv på att trycka i en duron 1600 i mitt KT7A-raid rev1.3 och läste på en massa forum. Det verkar som de flesta CPU:er funkar bra (typ d1600, 2400+, barton 2500+) men vissa tycks ha problem med några multiplar och för andra blir datorn ostabil.

Permalänk

Okej!

Tack så mycket!

Permalänk
Hedersmedlem

Se vad man hittar om man söker, så jag rycker upp tråden med lite mer frågor.
Själv har jag ett KT7A RAID v1.2
Den har ju inte officiellt stöd för palomino men det ska fungera, men nu är det så att jag har en tbird 1333 i datorn. Tänkte byta ut den mot en billig duron.
Kraven är låg strömförbrukning och att den inte ska bli så varm. Kan tänka mig >700 MHz. Nu är det så jag funderar på de här nya duronkärnorna, appelbread (stavningen är nog fel). En i klassen sa att de drar mindre ström och är svalare än äldre duron (de under 1 gigahetz, alltså första spitfirekärnan). Är det så?
Jag har tänkt använda detta moderkort i en server och då vill jag ha den svalare och liten strömförbrukning eftersom den kommer vara igång mycket, annars gnäller väll föräldrarna, vore bra om jag kan säga att den inte alls drar så mycket ström. Ska kunna sova i samma rum med. Därav valet att "nedgradera" till en duron.

En annan sak, någon som har länk till en sida som listar strömförbrukningen på processorer? Jag besökte en (ful) sida för några år sedan som hade en väldigt stor tabell på typ alla processorer. Någon som minns?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG