Permalänk
Medlem

Re: Re: Gateway/router Aspudden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
700 kbit, du vet att det är vad man uploadar i med X-stream antar jag? Det låter ju inte sådär toklockande.

Skillnaden mellan BBB och Bostream verkar i dagsläget vara att BBBs kundtjänst svarar inom ett dygn oftast medan bostream oftast tar en vecka eller så på sig.

Antar att han menar 700 KB/s i download.

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem

Re: Re: Gateway/router Aspudden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
700 kbit, du vet att det är vad man uploadar i med X-stream antar jag? Det låter ju inte sådär toklockande.

Skillnaden mellan BBB och Bostream verkar i dagsläget vara att BBBs kundtjänst svarar inom ett dygn oftast medan bostream oftast tar en vecka eller så på sig.

BBB har ju kopplat in flera kunder än Bostream såvitt jag har förstått.

Har själv BBB och när det väl funkar funkar det klockrent. Fast jag bor 3300 meter ifrån stationen tankar jag 750-800k max. Klart godkänt.

Hade inga speciella problem att få det inkopplat heller. Blev ett uppehåll i 4-5 dagar.

BBB har helt klart klarat lanseringen bättre än Bostream.

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem

Jag har en polare som bor här i närhetens om har BBB 8/1 och hans internet har legat nere i två veckor snart och innan det var det driftstörningar hit och dit - så jag vågar inte byta till BBB - det blir extra krångel och kommer få vänta lika länge som scream samt attd et kostar mer. Bostream lyckades med sig plan...grattis ni har kvar mig som kund men om jag känner mig så nöjd med det - ja det vet jag inte...

Permalänk
Medlem

Re: Bostream Scream (ADSL 8/1 versionen) och dess instabilitet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TFC2004
Skrev ett inlägg i tisdags denna vecka. Här följer en uppdatering:

När det gäller Bostream Scream (ADSL 8/1 versionen) och dess instabilitet så är det bekräftat vid det här laget att telestation: Birka, Vasastan, Stockholm är drabbat av denna mystiska "hicka" och "blackout" (ej officiellt bekräftat andra delar i stockholm).

Tekniker har en pågående undersökning av telestation: Birka, Vasastan, Stockholm av dess gateway etc. för åtgärder (under sk. bevakning). Även andra telestationer kommer ev. att kontrolleras.

Det finns alltså generella driftsstörningar gällande Bostream Screamtjänsten (ADSL 8/1 versionen) i Stockholmstrakten (bekräftat till viss del officiellt från ISP'n Bostream).

När man ringer tiil Bostream och felanmäler är detta något som dom känner till. Ovanstående har funnits sedan driftssättningen av Scream (ADSL 8/1 versionen). Dom rekommenderar att behålla Scream och invänta förbättring. Deras målsättning är att tjänsten skall fungera stabillt.

Berätta gärna om Din erfarehet av Bostream Scream (ADSL 8/1 versionen) och hur Du upplever tjänsten.

Nu, äntligen, har Bostream lagt ut information på sin webplats: http://www.bostream.com/

Driftinformation
[Övrigt] 2003-11-15 10:44 Stockholm
För närvarande har vi problem med vår dist.router i Stockholm. Detta drabbar våra Scream,Lan och adsl-atm kunder. Tekniker arbetar på att lösa problemet och vi ber er avvakta med er felanmälan.

Specifik länk : http://www.bostream.com/page.php?xml=swe/pages/private/status...

Som kunder hos ISP'n Bostream ser vi fram emot en snar åtgärd till en fullt fungerande tjänst. En förbättring måste utan tvekan ses avseende kommunikationen om ovanstående ärrende. Tillgänglig och konkret information via befintliga kanaler till Bostream's kunder bör ges utan dröjsmål. Nu ska jag ej slå på den som redan ligger... men kanske det tog lite för lång tid innan man kröp fram!!!

Permalänk
Medlem

Sluta gnälla era bebisar! Jag var lovad 10 Mb till sommaren 2000 - men kommunen backade - sedan skulle alla få ADSL till nästa år - men kommunen backade och sen var det tyst till årsskiftet 2002/2003 då Sydkraft skulle bygga ut sitt ADSL, men hade inte räknat med ett så stort kundsug och hade inte tillräckligt med utrustning för att koppla upp så många människor, så vårt ADSL blef försenat i ett halvår innan vi fick det av Sydkraft.

Visa signatur

War is about peace, and to get peace you have to kill a lot of people.
RoedeOrm: SAuna>>Du är en sån härligt speciell kille, vet lite mer än de flesta om det mesta. Toppklass!

Permalänk
Medlem

fan också, ligger själv just på stockholm/birka och borde få modemet i posten i början av kommande veckan :-/

alltså vad menar den här "hicka" och "blackout" egentligen?
kan någon ge några praktiska exempel?

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Sauna> vi snackar bostream och scream i den här tråden, vill du snacka om ditt adsl från sydkraft är jag mer än säker på att du klarar av att skapa en ny tråd....

nu är det vecka 47...skall bli mycket intressant o se om vi på Hisingen kan lyckas att få scream...känns ju inte som om det kommer komma innan jul.. >:/

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Plus

Jag har fått nog av att vänta även att bli lurad och ljugen för....
alla ni som är missnöjjda med BBB/Bostream skriv till Plus.
ju flera brev som kommer in som är seriösa desto större chans att man granskar det.
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=7792

Visa signatur

::L::

Permalänk
Medlem
Citat:

Din order är mottagen och godkänd. Vi håller på att koppla ditt telefonabonnemang till vår utrustning på din telestation. Nästa steg är att vi kommer att skicka ut ditt modem.

Beräknad leverans av tjänsten 2003-11-22

Tjohoo!

Intresseklubben måste anteckna.

(8/1 ADSL Kaserntorget Göteborg)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silakka
fan också, ligger själv just på stockholm/birka och borde få modemet i posten i början av kommande veckan :-/

alltså vad menar den här "hicka" och "blackout" egentligen?
kan någon ge några praktiska exempel?

Kolla denna tråd:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=2394736

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe rev 2.00 | Athlon XP2500+ @ 3200+ | Tt SilentBoost | 768MB Kingston HyperX PC3500 cas2.0 | MSI 6800GT 256 Mb DDR3 | Antec Truepower 380W |

Permalänk
Medlem

Det går inte att komma fram på telefon och de svarar inte på mail, skall vi verkligen tolerera detta? Min uppkoppling är helt katastrofartad, den är långsammare än xStream och dessutom så droppar den med ojämna mellanrum. Verkar som Bostream tagit sig vatten över huvudet.

Permalänk
Medlem

nutbeem : tips ring på morronen ringde kl 8 i morse fick bara vänta i 10 min.

Permalänk
Medlem

samma sak här

Citat:

Ursprungligen inskrivet av amhar
hmmm... jag ska få vdsl... inget mail här inte, bor Göteborg/Biskopsgården, ca900 meter.

Bor under samma station med 950 meter avstånd enligt BoStream, tog min grannes telefon nummer och upggifter och skickade iväg mail till BoStream med fråga om avstånd och leveranstid. Dom svarar med att grannen som bor under mig har drygt 1km avstånd och att dom kan inte leverera VDSL till honom, ADSL skulle levereras fom. denna vecka och VDSL i februari först om dom inte ändrar avstånds begränsningarna till kortare. ,
Btw. såg på BBB hemsida senaste press info från VD där det står VDSL inom 700 meter för BBB ...

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem

Så jag har iallafall avbokat min scream-beställning nu och beställt samma tjänst från BBB, går väl kanske lite långsammare när tjänsten väl är igång men det struntar jag i för tillfället. Hoppas även på att dom får igång telefoni-tjänsten över DSL som det står på deras hemsida att dom ska lansera snart.

Det tog förresten bara en dag för BBB att få in min beställning och sedan beställa Kopparaccess av Skanova, så nu har skanova två veckor på sig att koppla in mig i telestationen, och jag har ingen tidigare ISP som har utrustning i stationen så förhoppningsvis har jag mitt 12/9 VDSL inom tre/fyra veckor...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slajsen
Så jag har iallafall avbokat min scream-beställning nu och beställt samma tjänst från BBB, går väl kanske lite långsammare när tjänsten väl är igång men det struntar jag i för tillfället. Hoppas även på att dom får igång telefoni-tjänsten över DSL som det står på deras hemsida att dom ska lansera snart.

Det tog förresten bara en dag för BBB att få in min beställning och sedan beställa Kopparaccess av Skanova, så nu har skanova två veckor på sig att koppla in mig i telestationen, och jag har ingen tidigare ISP som har utrustning i stationen så förhoppningsvis har jag mitt 12/9 VDSL inom tre/fyra veckor...

@slajsen , avstånd & station ? Har bara hört om Kortedala som har hittills fått fungerande ...

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem
Citat:

Leverans av access-tjänst
Din order är behandlad och nästa steg är att vi kopplar ditt telefonabonnemang till vår utrustning på din telestation.

Information om din station *
Din närmsta station är GÖTEBORG/HISINGEN.
Utrustning för scream har installerats i din station men på grund av förseningarna och för att påskynda leveranserna så mycket som möjligt ansluts väntande kunder i flera omgångar. Bostream har påbörjat ett e-postutskick med uppdaterad leveransinformation för din individuella anslutning. Vi beklagar förseningarna!

Då var statusen uppdaterad iaf

Permalänk
Medlem

Men vafan, samma här även fast jag sagt upp min beställning på scream.
2 ggr. Dom är helt underbara på bostream. NOT.

Visa signatur

This Thug Life stuff, it was just ignorance. My intentions was always in the right place. I never killed anybody, I never raped anybody, I never committed no crimes that weren't honorable-that weren't to defend myself.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Bostream Scream (ADSL 8/1 versionen) och dess instabilitet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TFC2004
Nu, äntligen, har Bostream lagt ut information på sin webplats: http://www.bostream.com/

Driftinformation
För närvarande har vi problem med vår dist.router i Stockholm. Detta drabbar våra Scream,Lan och adsl-atm kunder. Tekniker arbetar på att lösa problemet och vi ber er avvakta med er felanmälan.

Specifik länk : http://www.bostream.com/page.php?xml=swe/pages/private/status...

Som kunder hos ISP'n Bostream ser vi fram emot en snar åtgärd till en fullt fungerande tjänst. En förbättring måste utan tvekan ses avseende kommunikationen om ovanstående ärrende. Tillgänglig och konkret information via befintliga kanaler till Bostream's kunder bör ges utan dröjsmål. Nu ska jag ej slå på den som redan ligger... men kanske det tog lite för lång tid innan man kröp fram!!!

En uppdatering avseende Bostream driftinformation:

Driftinformation
[istream] 2003-11-17 10:20 Stockholm
För närvarande pågår arbete med uppgraderingar som kan innebära kortare stopp för istream och adsl.pro-kunder i Stockholmsområdet. Arbetet beräknas klart till klockan 12:00, tisdagen den 18/11.

För närvarande har vi driftstörningar som berör scream, fiber.pro och fast.pro i Stockholmsområdet. Tekniker arbetar på att lösa problemet och vi ber Er därför avvakta med felanmälan.

[Övrigt] 2003-10-20 18:42 Information om scream
Information till kunder i Stockholm och Göteborg som har xstream eller istream och väntar på att få scream installerat. Om din nuvarande tjänst har slutat att fungera betyder det att vi har kopplat om dig från din existerande produkt till scream. Inom några dagar kommer du att kunna hämta ut ditt modem på närmaste utlämningsställe. Vi ber om ursäkt för detta avbrott och hoppas att du kommer att bli mycket nöjd med din scream-anslutning.

Vi som försöker att använda Bostream Scream-tjänsten (ADSL 8/1 versionen)i sitt arbetsförvärv har bara att konstatera och beklaga att vi lider inkomstbortfall. Situationen är under all kritik och den fortgår... Kan inte annat än avkräva konkreta och omedelbara åtgärder för att återställa driften av ovanstående tjänst!!!

Permalänk
Medlem

MightyToni: Avståndet har varierat lite beroende på när man frågar och vem man frågar, först låg det på 190 men nu är jag uppe på 430meter...Skall iaf få VDSL. Stationen är Hisingen, enligt en artikel i Computer Sweden så har BBB installerat färdigt sin utrustning i samtliga stationer som skall få den.

Så nu är det dags för mig att byta tråd till BBB´s=), lycka till alla som beställt scream!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slajsen
MightyToni: Avståndet har varierat lite beroende på när man frågar och vem man frågar, först låg det på 190 men nu är jag uppe på 430meter...Skall iaf få VDSL. Stationen är Hisingen, enligt en artikel i Computer Sweden så har BBB installerat färdigt sin utrustning i samtliga stationer som skall få den.

Så nu är det dags för mig att byta tråd till BBB´s=), lycka till alla som beställt scream!

har du lust att berätta vilken gata/post no. du bor på ? Försöker lokalisera stationen på Hisingen. Ännu bättre om du kan säga vra den ligger Själv bor jag på N.Biskopsgården och där får man inte BBB .

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fy fan för BoStream= BullShit. Jag har avbokat mitt scream 2ggr och det har gått igenom av ren nyfikenhet skulle jag göra det en tredje gång, men denna gång gick det inte........Fy BOSTREAM vänta bara ska ringa och skrika utav bara helvete....

Visa signatur

This Thug Life stuff, it was just ignorance. My intentions was always in the right place. I never killed anybody, I never raped anybody, I never committed no crimes that weren't honorable-that weren't to defend myself.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makaveli
Fy fan för BoStream= BullShit. Jag har avbokat mitt scream 2ggr och det har gått igenom av ren nyfikenhet skulle jag göra det en tredje gång, men denna gång gick det inte........Fy BOSTREAM vänta bara ska ringa och skrika utav bara helvete....

Har du sagt upp det via hemsidan? Där är ingen som sitter och tar emot din avbokning och kollar om allt är OK. Det får man själv hålla koll på.
zippat från avtalet:

1.5 Kunden har rätt att frånträda avtalet (ångerrätt) genom att meddela Bostream detta inom 14 dagar från det att avtalet ingicks, det vill säga från det datum då bekräftelse enligt punkt 1.3 ovan kom Kunden tillhanda (ångerfrist). Meddelande skall skickas till Bostreams kundservice Östra Rådhusgatan 6, 903 26 Umeå. Kunden samtycker till att Bostream kan påbörja leverans av Tjänsten under ångerfristen. Kunden samtycker till att om leveransen påbörjas under ångerfristen förlorar Kunden sin ångerrätt. Om leverans har påbörjats inom 14 dagar kan Kunden ändå frånträda avtalet inom de 14 dagarna, men måste då betala hela installationsavgiften.
1.6 Kunden är medveten om och accepterar att leverans av Tjänsten kan ta mer än
30 dagar efter att Kunden gjort sin beställning. Om leveransen skulle ta mer än 90 dagar har Kunden rätt att frånträda avtalet. Om Kunden väljer att frånträda avtalet skall Kunden meddela Bostream detta. Frånträde skall ske före det att leverans påbörjats.

Vad det gäller 'leverans påbörjats', så förmodar jag att det gäller installation i telestationen. Och då är det nog tyvärr bara att betala installationsavgiften till Bostream om man säger upp det:(.

Visa signatur

JP

Permalänk
Medlem

Jag blir så jävllaaaaaaaaaaaaaaaaaa trött.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Penfajtas lite med chefen för support nu

För oss som beställt VDSL
Tydligen vill dom att man ska betala anslutning när man får ADSL i v51
Sen kommer man få modemet utskickat när väl VDSL är klart i mitten av februari.

Varför?

ADSL man får är bara ett nytt tjänstnamn, allt dom gör (i allla fall för befintlig kund som jag är med Xstream) är att skruva upp farten lite

Hoppas inte dom förväntar sig att man ska betala detta nästan 2 mån innan. Eller rättare sagt hoppas dom kommer till sans. För dom vill ju ha pengarna innan.

saxat från mailet
"Uppgraderingkostnaden kommer med första fakturan efter att du fått
scream ADSL levererat.

Vi kommer även att skicka ut VDSL modem innan vi kopplar om dig till
scream VDSL i februari."

Har skickat ett mail som jag avvaktar svar på rörande detta.
Tänker inte betala för nåt jag inte fått.
Vi får se vad dom svarar

Permalänk
Medlem

2003-11-17 scream leveranser
Vi beklagar förseningarna av scream leveranser! Det glädjande är att vi nu har kunnat börja installera screamtjänsten för fullt till väntande kunder i majoriteten av telefonstationerna.

Bostream har gjort ett e-post utskick till vissa screamkunder med individuell anslutningsinformation. Informationen bör ha kommit alla tillhanda senast onsdag 12 november. Ni som snart kommer att installeras har inte fått detta e-brev, eller brev hem, eftersom er installation inte är vidare försenad. Ni kommer att få automatiskt genererad e-post gällande installation och modemutskick inom den närmsta veckan.

Vi har full förståelse för att ni önskat er screamtjänsten tidigare och vi beklagar verkligen förseningarna.

Vi arbetar för närvarande med alla tillgängliga resurser för att, allt eftersom vi får tillgång till telefonstationerna, ansluta så många kunder som möjligt.

Bostream

Ja då vet man varför man inte fick ett mail då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av status37

Jag har inte heller fått nåt mail men jag vet inte vad jag ska tro, min order är inte ens behandlad enligt deras statussida så jag har inga större förhoppningar :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av status37
2003-11-17 scream leveranser
Vi beklagar förseningarna av scream leveranser! Det glädjande är att vi nu har kunnat börja installera screamtjänsten för fullt till väntande kunder i majoriteten av telefonstationerna.

Bostream har gjort ett e-post utskick till vissa screamkunder med individuell anslutningsinformation. Informationen bör ha kommit alla tillhanda senast onsdag 12 november. Ni som snart kommer att installeras har inte fått detta e-brev, eller brev hem, eftersom er installation inte är vidare försenad. Ni kommer att få automatiskt genererad e-post gällande installation och modemutskick inom den närmsta veckan.

Vi har full förståelse för att ni önskat er screamtjänsten tidigare och vi beklagar verkligen förseningarna.

Vi arbetar för närvarande med alla tillgängliga resurser för att, allt eftersom vi får tillgång till telefonstationerna, ansluta så många kunder som möjligt.

Bostream

sorgligt att de ändrar sig hela tiden när de inte leverar saker i tid... (ALLA skulle ju få meddelande med sin status i början...)

Permalänk
Medlem

Scream ADSL up and running.

Känns så här i början verkilgen segt men kan bero på att ligger i stockholms telestation som har annars också problem.

Hoppas dom får allt att fungera där snarast möjligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael G
Jag har inte heller fått nåt mail men jag vet inte vad jag ska tro, min order är inte ens behandlad enligt deras statussida så jag har inga större förhoppningar :/

Sitter i samma båt, ej behandlad order och inget mail...:(

Visa signatur

.::Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke::.

Permalänk
Medlem

nån som vet vart telestationen GÖTEBORG/BISKOPSGÅRDEN ligger? jag Tror jag skall få vdsl eftersom jag bor 920 meter från station. men e lite nervös eftersom inget mail har dimpt ner om erbjudandet till kompensation.