Permalänk
Medlem

Jag gör väl så, första brevet som skickades till VD

Goddag Herr Burston

Bara att gratulera
Bostream har verkligen skött Screamhanteringen uruselt.
Då jag beställde och fick bekräftelse den 4 Juni
och omedelbar leverans var utannonserat trodde jag inte
att mer än 5 månanader senare skulle få besked att tyvärr.
Du får glatt vänta minst 3mån till. Att få ADSL 8/1 ser jag inte som
fullgod kompensation för 9mån väntan på beställd vara.
Hade jag vetat detta innan skulle jag tagit erbjudandet
er konkurent gav mig vid samma tid.

Varför har ni väntat så länge med informera och varför ska
jag behöva vänta på 'kompensationen' 5 veckor ytterligare.
Enligt era egna statussidor är min station utbyggd och klar sen vecka
43, bara 5veckor efter tidsplan.

Jag förväntar mig inte att få det i februari. Ni har hela tiden
förhalat och skjutit upp leverans. Skyllt på Skanova
eller modemleverantör som nu senast. Det må vara att det
ligger utanför era händer att råda över men då tycker jag inte
man ska lansera en tjänst stort utan att först ha förberett sig och
eventuella medleverantörer. Det förstår vem som helst. Binda upp en
massa kunder och inte leverera ger er bara ofantligt dålig publicitet och
missnöjda kunder. Att informationen dessutom varit usel och knapphändig
när den väl kommit gör inte att saken känns bättre.

Jag tror inte om du privat skulle köpa en tjänst och nöja er med att
höra ursäkter från leverantör. Det är ju upp till dom som säljer
tjänsten att förbereda och se till att allt är klart för leverans.

Jag är kund sen BoNettiden men ska ni fortsätta sköta er kundhantering
så här förstår ni väl själva om man överväger att byta leverantör.
Bara för att man är privatperson betyder inte att man får bli behandlad
hur som helst. Kom ihåg att det är vi kunder som betalar era löner.

Jag förväntar mig ett svar på det här brevet.
Övertyga mig varför jag inte ska byta leverantör

mvh
Andreas

Permalänk
Medlem

Svaret Jag fick tillbaka, ganska fattigt om jag får säga det själv

Hej Andreas!

Tack för ditt mail!

Jag har fått uppdrag av vår VD att svara dig.

Bostream har full förståelse för det du skriver, vi erbjuder denna
lösning eftersom vi känner att vi inte kan låta kunderna vänta längre.

Vi jobbar för att förbättra vår kommunikation mot kunderna.

Det är mycket tråkigt att du fått vänta så här länge Andreas, jag hoppas
dock att du ger oss en chans till att fortsätta vara din leverantör.

Har du varit nöjd med din nuvarande xstreamtjänst är jag övertygad att
vi kommer att göra dig nöjd med scream.

Har du ytterligare frågor får du gärna kontakta mig.

Med vänlig hälsning
Åke Nilsson

Kundtjänstansvarig

Permalänk
Medlem

Svaret Jag skickade på Åkes brev

Hej Åke

Tack för ert snabba svar

Sen nåt år tillbaka har mitt xstream abonnemang fungerat helt utan
Problem, dock efter en svajig startperiod på nåt år.
Detta är enda skälet till att jag ännu inte valt annan leverantör.

Vad som gör mig upprörd är att ni går ut och lovar något ni inte
kan hålla. Enda anledningen till er blixtlansering var att Bredbandsbolaget
kort innan lanserade sin VDSLtjänst. Eran lansering ser jag som
ett desperat försökt att binda upp kunder så inte ni förlorar marknad.
Jag hade redan intresseanmält mig hos B2 när jag även fick erbjudande från
er och beslöt mig för att stanna kvar hos er då det hittills fungerat bra.
Med tanke på eventuella bindande avtal och platser i kön är det få som
normalt gör ett byte då de väl anmält sig. Men jag kan bara spekulera att
ni i detta fall haft många avhopp bara beroende på hur ni hanterar det
hela och bemöt oss kunder. Sen att tjänsten dessutom inte är klar och ni
inte tänker hålla vad ni lovar är inget som ni verkar bry er om i
dagsläget utan fortsätter skjuta fram och lova mer.

På hela tiden sen 4 juni har jag fått 3st informationsutskick förutom de
2st vanliga standardorderbekräftelser. Desstuom har informationen aldrig
skickats ut då ni lovat i de fall datum angivits på er sida. Till råga på
allt har informationen varit knapphändig i era brev och man har fått
pressa kundtjänsten på information dom gånger man lyckas komma fram ditt.
Jag tror ni hade vunnit mycket om ni varit ärliga mot oss kunder och gett
oss riktig information av er leveransstatus istället.

Mig veterligen har ännu ingen jag pratat med fått eran VDSLtjänst (13
eller 26mbit). Alla som fått scream har fått ADSL 8/1 modellen. Kan detta
måne
bero på att ni inte har en fungerande VDSLplattform igång. Att servrarna
som skall ta hand om detta installeras vecka 50 och därför har ni skjutit
ytterligare på det och lovar dyrt och heligt att installera alla vecka 50
samt 51. Enda problemet som kvarstår är att ni aldrig kommer hinna det och
att ni inte har VDSLmodem att leverera då dessa beställs först när 'min'
plats i stationen är aktiverad. Det känns ju bara som ni en än gång
försöker vinna tid.

Anledningen till att jag säger VDSLmodem är för att er VD skrev följande i
sitt utskick

>> Vi kommer att kunna installera dig på scream adsl under
>> vecka 51 och i februari är det planerat att du enkelt och
>> snabbt ska bli uppgraderad till scream vdsl utan avbrott i
>> tjänsten och på Bostreams bekostnad. Om du inte önskar
>> denna alternativa lösning kan du avbeställa din
>> beställning på www.bostream.com/cancelscream

Om det nu är så att det 'utan avbrott' skall kostnadsfritt flyttas över till
den från början beställda plattformen innebär det att ni måste skicka ut
ett VDSLmodem vecka 51 då ni sagt att uppgradering skall ske. Att det är
en kostnadsfri uppgradering på Bostreams bekostnad måste även det innebära
att ni vill att jag betalar för min beställda tjänst redan vecka 51 när
jag får ADSL som kompensation. Betala för en tjänst ni kanske kommer
leverera i februari.

Vet hut Bostream! Så här behandlar man inte kunder.

Hur han kan lova att jag ska få ADSL först och sen VDSL utan avbrott är
nåt jag inte heller kan förstå då det är två helt skiljda tekniska
plattformar. Enligt min orderbekräftelse jag erhöll den 4 juni är det VDSL
jag beställt. Inte ADSL med option på uppgradering när det är klart.
Att det dessutom står följande när man söker på sitt postnummer på er sidan
’ JA! Vi kan omedelbart leverera Bostream scream i ditt postnummerområde.
Gör en beställning nu!’ gör ju att man får intryck av att ni vill fånga in
så många möjliga kunder det går.

Jag överväger starkt att byta leverantör av bredband och är nog inte den
enda av de 70 000 hushåll som har er idag plus alla ni bundit upp för
tjänsten och fortsätter förhala för och lova nya datum.
Ordna en riktig kompensation för utebliven beställd tjänst och sluta lova
saker.

Mvh
Andreas

----------

Ja sa ju att det var långt

Permalänk
Medlem

kanonsvar iaf...man ska säga sanningen till dom också om man inte kommer att förända något. Bra rutet !

Visa signatur

whiskas - om katten själv får välja

Permalänk
Medlem

återstår ju att se vad Åke svarar, lovar att ligga på dom tills jag får nåt

Permalänk
Medlem

dom e ju helt sjuka skickade mail till dom igår, förväntade mig inget svar så jag ringde supporten då sa dom att jag skulle ha scream i mitten på nästa vecka, men fick mail nu under dagen då sa dom v51.
jävligt bra att dom säger heeelt olika saker från dag till dag..

det e ju bara hoppas på att hon igår som jag pratade med har rätt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lechill
Pulver : Det borde funka brorsan kunde köra sitt BBB med sitt gamla telia modem el det han fick från BBB funkade lika bra...

Funka det lika bra? Jag har för mig att mitt gamla Nokiamodem som jag hade till telia ADSL och sen iStream hade en maxhastighet på 2,5 Mbit/s eller nåt sånt.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Legendary21 : tror inte det var modemet som var begränsningen.. tror dom flesta adsl klarar 8-1

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte fått något mail..

Är det nån i Huddinge som har fått mail?..Om dom nu mailar områdesvis eller vad dom nu pysslar med där. suck

Visa signatur

.:Dr.Cerebrum:.

Permalänk
Medlem

Tänkte att en annan mailväxling med bostram kan vara av intresse. Detta mail skickades också till Bostreams VD. Dock samma Åke Nilsson - kundansvarig som svarade.

Mail till Bostrems VD:

Börjar med att undra om denna tidsangivelse är definitiv eller om det är samma chansning som de tidigare datumen ni angivit som installationsdatum?

Enligt eran tekniskasupport installeras inga scream-kunder i detta läge eftersom scream-servrarna inte fungerar som de ska. Vad är det som säger att de fungerar till vecka 50-51? Är det rimligt av er att säga ni kommer att hinna installera alla kunder på Malmö/Sparven vecka 51 när inte en enda kund på denna station är installerad i dagsläget (enligt er tekniskasupport)?

Vad för kompensation kan vi förvänta oss pga denna otroliga väntetid, dessa misstag och haltande information? Bjuder ni på anslutningsavgiften eller kan vi förvänta oss ett par avgiftsfria månader?

Permalänk
Medlem

Bostreams svar:

Tack för ditt mail!

Richard har bett mig svara på ditt mail.

Det datum vi nu skriver är ett datum vi kommit fram till i samråd med våra leverantörer och vår övertygelse är att vi kan hålla detta.

Att du fått information från vår support om att vi inte levererar screamkunder i detta läge, det är inget som stämmer, att vi skulle göra detta är inget som jag känner till, men naturligtvis kommer jag att kontrollera detta omedelbart. Det är viktigt att vi kommunicerar korrekt information till våra kunder så jag tackar för dina synpunkter.

När det gäller det vi erbjuder dig i mailet är att vi kopplar in scream adsl med den installations/uppgraderingskostnad du erhöll vid beställning, sedan betalar du 398 kr i månaden. När du kan får scream vdsl uppgraderar vi till den tjänsten utan kostnad för dig och byter ut ditt modem. Vi kommer inte att gå ut med någon kompensation gällande försening av leveransen.

Jag beklagar verkligen att du fått vänta så här länge. Jag hoppas dock att du kvarstår med din beställning.

Med vänlig hälsning
Åke Nilsson
Kundtjänstansvarig

Permalänk
Medlem

Bostream Scream (ADSL 8/1 versionen) och dess instabilitet

Skrev ett inlägg i tisdags denna vecka. Här följer en uppdatering:

När det gäller Bostream Scream (ADSL 8/1 versionen) och dess instabilitet så är det bekräftat vid det här laget att telestation: Birka, Vasastan, Stockholm är drabbat av denna mystiska "hicka" och "blackout" (ej officiellt bekräftat andra delar i stockholm).

Tekniker har en pågående undersökning av telestation: Birka, Vasastan, Stockholm av dess gateway etc. för åtgärder (under sk. bevakning). Även andra telestationer kommer ev. att kontrolleras.

Det finns alltså generella driftsstörningar gällande Bostream Screamtjänsten (ADSL 8/1 versionen) i Stockholmstrakten (bekräftat till viss del officiellt från ISP'n Bostream).

När man ringer tiil Bostream och felanmäler är detta något som dom känner till. Ovanstående har funnits sedan driftssättningen av Scream (ADSL 8/1 versionen). Dom rekommenderar att behålla Scream och invänta förbättring. Deras målsättning är att tjänsten skall fungera stabillt.

Berätta gärna om Din erfarehet av Bostream Scream (ADSL 8/1 versionen) och hur Du upplever tjänsten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lechill
Legendary21 : tror inte det var modemet som var begränsningen.. tror dom flesta adsl klarar 8-1

OK ska testa mitt BBB 8/1 med Nokiamodemet sen när jag orkar.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Re: Bostream Scream (ADSL 8/1 versionen) och dess instabilitet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TFC2004

När det gäller Bostream Scream (ADSL 8/1 versionen) och dess instabilitet så är det bekräftat vid det här laget att telestation: Birka, Vasastan, Stockholm är drabbat av denna mystiska "hicka" och "blackout" (ej officiellt bekräftat andra delar i stockholm).

Tekniker har en pågående undersökning av telestation: Birka, Vasastan, Stockholm av dess gateway etc. för åtgärder (under sk. bevakning). Även andra telestationer kommer ev. att kontrolleras.

Det finns alltså generella driftsstörningar gällande Bostream Screamtjänsten (ADSL 8/1 versionen) i Stockholmstrakten (bekräftat till viss del officiellt från ISP'n Bostream).

När man ringer tiil Bostream och felanmäler är detta något som dom känner till. Ovanstående har funnits sedan driftssättningen av Scream (ADSL 8/1 versionen). Dom rekommenderar att behålla Scream och invänta förbättring. Deras målsättning är att tjänsten skall fungera stabillt.

Är det någon idé att ringa och medela att man har problemet tror du? Jag tillhör Södermalm/Högalid. Min koppling fungerar mycket sämre nu än den gjorde för en vecka sedan.

Visa signatur

Stunning debut album 01 Doubt 02 Change The original idea was to press this disk on multi-coloured vinyl but the pressings came out as a rather muddy green colour with a slight warp [The warp didn’t affect the playing of the disk].

Permalänk

åhhåhååh vad jag hatar bostream.

Permalänk
Medlem

fyfan det vi bevittnar är rena marknadsföringknep...dom har hållt inne datutmen så länge för att vi som konsumenter inte ska tjäna några månader/nån månad på att byta till BBB som har 3 månaders väntetid...fyfan vilken stil - nu orkar man ju inte byta för man får vänta liikka länge hos båda!

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

man måste tydligen ringa och tjata på bostream, nu när jag ringde idag så sa hon att de beställt ett modem till mig....det är ju smått otroligt att de fungerar så

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
man måste tydligen ringa och tjata på bostream, nu när jag ringde idag så sa hon att de beställt ett modem till mig....det är ju smått otroligt att de fungerar så

e det sant... fan va sjuuukt.
Ska ta o ringa de imorgon o tjata lite o se...

det enda jag vet är att telestationen är installerad ju o jag har inte fått nåt mail än

Årsta/Stockholm

Permalänk

MITT BREV:

Hej!

Jag beställde screamtjänsten samma morgon som ni började sälja den.
Jag läste om nyheten på IDG.se och beställde direkt!

Nu har jag snart väntat i ett halvår och jag börjar bli mycket irriterad.

Efter många "allt-är-Skanovas-fel" förseningar lovade NI dyrt och heligt
att ni skulle leverera tjänsten till mig senast VECKA 45.

NU kräver jag ett besked omgående när exakt ni kommer att leverera tjänsten
så att jag och många andra kan beställa tjänsten från BBB som bevisligen inte
bara levererar, de svarar på mail också...

PS. När ni tog emot min anmälan blev jag informerad om att jag var en av de
100 första som´beställt tjänsten. DS.

Återkom omgående!

SVAR ( tre dagar senare):

Hejsan

Tack för ditt mail.

Din beställning är skickad för inkoppling och är på sista steget av
installations fasen. Du borde få modemet i början av nästa vecka.

Med Vänliga Hälsningar Joakim F
Bostream

_____________________________

Det pinsammaste nu är det inte kommer att dyka upp något modem den här månaden heller.

USCH, FY SKÄMS BOSTREAM!!!

Jag ska fan stämma dom jävlarna!!!!

Visa signatur

||BFG 7950 GX2||ANTEC 1080AMG 480W||ASROCK Dua SATAII||Opteron 146 @ 2800Mhz ||4x 512MB Kingston HyperX @ 2-2-2-5 ||BFG 7950 GX2

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

så det betyder att **Din order är behandlad och nästa steg är att vi kopplar ditt telefonabonnemang till vår utrustning på din telestation. ** är den sista fasen tills man ska ha igång scream ?

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
så det betyder att **Din order är behandlad och nästa steg är att vi kopplar ditt telefonabonnemang till vår utrustning på din telestation. ** är den sista fasen tills man ska ha igång scream ?

När det är inkopplat står det "Scream har installerats på ditt telefonabonnemang och är färdigt att användas." Vidare står det även "Ditt modem är levererat".

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem

Om man har det här på status sidan är det på gång då el ?

***********************************************
Din order är behandlad och nästa steg är att vi kopplar ditt telefonabonnemang till vår utrustning på din telestation.
***********************************************

Permalänk
Medlem

efter 30min på telefonkö

Du är ej inkopplad än. Telestationen Årsta blev klar förra veckan och de har börjat koppla in sina kunder. När de gjort det skickar teknikerna en lapp till oss angående att du är färdig och då kommer ett modem snarast till dig.
Ser att du beställde den 4/juni så du ska få det ganska snart. (fina ord eller hur)

Angående mailet den 12/november så gällde det BARA VDSL kunder. Och det med ett mail innan v45 var bara ett kommunikations problem. Var meningen det skulle komma med blev inte av...... (suck..)

Permalänk
Medlem

hmmm... jag ska få vdsl... inget mail här inte, bor Göteborg/Biskopsgården, ca900 meter.

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att vi VDSL kunder som ska få ADSL (kompensation?) tidigast kan bli uppkopplade v50-51? Är stationen som man tillhör installerad så är det väl bara att tuta och köra?

Visa signatur

MSI k8t neo ,Amd 64 3200+, elixir 512 sticka pc400, Club-3d 9600 pro @ 460/340 and some other crap.

Permalänk
Medlem

Nån som har computer sweden? Står där nått intressant kan det ju vara kul att höra
läste detta i bostreams mailgrupp..

I dagens Computer Sweden finns det en hyffsat lång artikel om Bostream och
Scream. Den senaste förseningen påstås bero på fel i Alcatels utrustning,
vilket Alcatels talesman bekräftar. Det verkar som problemen med Scream ADSL
beror på samma sak, men det är inte tydligt skrivet.

Vidare står det att Bostream har förtur före Telia till Alcatels utrustning
och att Bostream internt diskuterar hur kunderna ska kompenseras för
uteblivna tjänster.

Om man söker finns artikleln, men endast för prenumeranter

http://computersweden.idg.se/search/default.asp?sajt=CS&sokte...

Visa signatur

JP

Permalänk

Helt sanslöst.

Nu har jag pratat med supporten. Givetvis är jag tyvärr helt felinformerad...

När jag fick beskedet om att jag låg på prick 1000 meter ifrån bas-stationen ringde jag och dubbelkollade minst 2 gånger, jag tror till och mer att jag ringde 3 gånger frågan var:

Kommer jag att få det långsamma modemet eller det snabbare modemet? (alltså 8 mbit eller 26mbit)

Svaret blev att jag klarade det precis, och jag kommer att få det snabbare modemet (alltså 26 mbit modemet) men jag kommer inte att kunna få 26 mbit utan endast 13 mbit upp och ner!

Wooohooo, det blir ju mycket bättre än BBB som bara garanterar 10 mbit till mitt hem....

Ack så fel det blev... Nu ringde jag för att stämma av ytterligare en gång så att de verkligen skickar det snabbare 26 modemet till mig nästa vecka.

-Tyvärr. jag beklagar du måste ha blivit felinformerad.

FYFAN!! Har man med Bostream att gör spelar det fan ingen roll vad man gör man blir rövknullad ändå.

Jag hatar dem och jag kommer att annullera beställningen eller skippa betala räkningen.

Visa signatur

||BFG 7950 GX2||ANTEC 1080AMG 480W||ASROCK Dua SATAII||Opteron 146 @ 2800Mhz ||4x 512MB Kingston HyperX @ 2-2-2-5 ||BFG 7950 GX2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pjens
Nån som har computer sweden? Står där nått intressant kan det ju vara kul att höra
läste detta i bostreams mailgrupp..

I dagens Computer Sweden finns det en hyffsat lång artikel om Bostream och
Scream. Den senaste förseningen påstås bero på fel i Alcatels utrustning,
vilket Alcatels talesman bekräftar. Det verkar som problemen med Scream ADSL
beror på samma sak, men det är inte tydligt skrivet.

Vidare står det att Bostream har förtur före Telia till Alcatels utrustning
och att Bostream internt diskuterar hur kunderna ska kompenseras för
uteblivna tjänster.

Om man söker finns artikleln, men endast för prenumeranter

http://computersweden.idg.se/search/default.asp?sajt=CS&sokte...

lösenordet är : bebox

Visa signatur

whiskas - om katten själv får välja

Permalänk
Medlem

säkert gammalt men lästa det på Computer Sweden

Bostream är en av de operatörer som köpt ut_rustning som gör det möjligt att prioritera trafik.

– Vi använder den för att övervaka trafiken. Hittills har vi inte sett att det finns något behov av att prioritera trafiken därför att fildelningen stjäl för mycket kapacitet från övriga användare, säger Yvonne Borg, marknadschef på Bostream

Hoppas för deras egen skull de inte börjar......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diceman
Ja det är BBB fiber som får 100mbit inte vdsl tjänsten...

haha jo det förstog nog alla..