Svaret Jag skickade på Åkes brev
Hej Åke
Tack för ert snabba svar
Sen nåt år tillbaka har mitt xstream abonnemang fungerat helt utan
Problem, dock efter en svajig startperiod på nåt år.
Detta är enda skälet till att jag ännu inte valt annan leverantör.
Vad som gör mig upprörd är att ni går ut och lovar något ni inte
kan hålla. Enda anledningen till er blixtlansering var att Bredbandsbolaget
kort innan lanserade sin VDSLtjänst. Eran lansering ser jag som
ett desperat försökt att binda upp kunder så inte ni förlorar marknad.
Jag hade redan intresseanmält mig hos B2 när jag även fick erbjudande från
er och beslöt mig för att stanna kvar hos er då det hittills fungerat bra.
Med tanke på eventuella bindande avtal och platser i kön är det få som
normalt gör ett byte då de väl anmält sig. Men jag kan bara spekulera att
ni i detta fall haft många avhopp bara beroende på hur ni hanterar det
hela och bemöt oss kunder. Sen att tjänsten dessutom inte är klar och ni
inte tänker hålla vad ni lovar är inget som ni verkar bry er om i
dagsläget utan fortsätter skjuta fram och lova mer.
På hela tiden sen 4 juni har jag fått 3st informationsutskick förutom de
2st vanliga standardorderbekräftelser. Desstuom har informationen aldrig
skickats ut då ni lovat i de fall datum angivits på er sida. Till råga på
allt har informationen varit knapphändig i era brev och man har fått
pressa kundtjänsten på information dom gånger man lyckas komma fram ditt.
Jag tror ni hade vunnit mycket om ni varit ärliga mot oss kunder och gett
oss riktig information av er leveransstatus istället.
Mig veterligen har ännu ingen jag pratat med fått eran VDSLtjänst (13
eller 26mbit). Alla som fått scream har fått ADSL 8/1 modellen. Kan detta
måne
bero på att ni inte har en fungerande VDSLplattform igång. Att servrarna
som skall ta hand om detta installeras vecka 50 och därför har ni skjutit
ytterligare på det och lovar dyrt och heligt att installera alla vecka 50
samt 51. Enda problemet som kvarstår är att ni aldrig kommer hinna det och
att ni inte har VDSLmodem att leverera då dessa beställs först när 'min'
plats i stationen är aktiverad. Det känns ju bara som ni en än gång
försöker vinna tid.
Anledningen till att jag säger VDSLmodem är för att er VD skrev följande i
sitt utskick
>> Vi kommer att kunna installera dig på scream adsl under
>> vecka 51 och i februari är det planerat att du enkelt och
>> snabbt ska bli uppgraderad till scream vdsl utan avbrott i
>> tjänsten och på Bostreams bekostnad. Om du inte önskar
>> denna alternativa lösning kan du avbeställa din
>> beställning på www.bostream.com/cancelscream
Om det nu är så att det 'utan avbrott' skall kostnadsfritt flyttas över till
den från början beställda plattformen innebär det att ni måste skicka ut
ett VDSLmodem vecka 51 då ni sagt att uppgradering skall ske. Att det är
en kostnadsfri uppgradering på Bostreams bekostnad måste även det innebära
att ni vill att jag betalar för min beställda tjänst redan vecka 51 när
jag får ADSL som kompensation. Betala för en tjänst ni kanske kommer
leverera i februari.
Vet hut Bostream! Så här behandlar man inte kunder.
Hur han kan lova att jag ska få ADSL först och sen VDSL utan avbrott är
nåt jag inte heller kan förstå då det är två helt skiljda tekniska
plattformar. Enligt min orderbekräftelse jag erhöll den 4 juni är det VDSL
jag beställt. Inte ADSL med option på uppgradering när det är klart.
Att det dessutom står följande när man söker på sitt postnummer på er sidan
’ JA! Vi kan omedelbart leverera Bostream scream i ditt postnummerområde.
Gör en beställning nu!’ gör ju att man får intryck av att ni vill fånga in
så många möjliga kunder det går.
Jag överväger starkt att byta leverantör av bredband och är nog inte den
enda av de 70 000 hushåll som har er idag plus alla ni bundit upp för
tjänsten och fortsätter förhala för och lova nya datum.
Ordna en riktig kompensation för utebliven beställd tjänst och sluta lova
saker.
Mvh
Andreas
----------
Ja sa ju att det var långt