Permalänk
Medlem

fick mail nu...vecka 51?? fyfan va trött jag blir.,..och då får jag inte ens det jag ska ha... sen i frebruari ska jag få vdsl! Oproffsigt bostream... usccchaaa...

Permalänk
Medlem

Helt otroligt, Bostream RINGDE just till mig, trodde inte det va sant.
De skulle tydligen uppgradera stationen i Kaserntorget mellan torsdag/fredag. Jag kommer få nytt IP också (helt annat subnät). Men bara min hastighet höjs så får det väl gå an.

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
Men va fan har redan väntat i 3 veckor nu från v43 då Hisingen blev uppkopplad....bostream kan ju omöjligt ta yttligare 3 veckor på sig för att skicka hem ett modem till mig och nån virrig ALU arbetare till stationen på Hisingen

När jag ringde och var arg till supporten iförra veckan så började han yla om att v46 så var de så gott som säkert att jag skulle kunna surfa med mitt scream....varför har samtliga internet leverantörer så jävla svårt att hålla sig till sanningen.... >:/

imorse när jag fick prata med kundtjänst så snurrande han om att de har börjat koppla upp scream 8/1 till folk på Hisingen...iofs så var väl bara det en lögn för att lugna ner mig >:/

Hmm dom verkar ju ha en galen ordning.. Menar att om man ringer och klagar så kommer man före i kön, för om jag inte minns rätt så beställde du efter mig. Jag beställde ca 9.00 dagen det kom. Men men får dra iväg ett mail till dem, orkar inte sitta i telefon kö.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jzz
Skönt ialf att få ett datum. Hoppas nu bara att dom håller tidsplanen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bästa kund,

Vi beklagar förseningen av din scream vdsl-beställning!

Du kvalificerar för vår scream vdsl-tjänst då du ligger mycket
nära din telefonstation. Tyvärr är scream vdsl ytterligare försenad
och vi kommer under tiden du väntar på din scream vdsl-tjänst
installera dig på systertjänsten scream adsl – 8 Mbps.

Vi kommer att kunna installera dig på scream adsl under vecka 50
och i februari är det planerat att du enkelt och snabbt ska bli
uppgraderad till scream vdsl utan avbrott i tjänsten och på
Bostreams bekostnad. Om du inte önskar denna alternativa lösning
kan du avbeställa din beställning på www.bostream.com/cancelscream

Vi har full förståelse för att du önskat dig scream vdsl-tjänsten
enligt den tidsplan som var planerad, och vi ber om ursäkt för eventuella
besvär förseningen kan ha orsakat. Vi använder just nu alla tillgängliga
resurser för att säkerställa snabba och effektiva leveranser av scream och
vi hoppas att detta under omständigheterna kan vara ett acceptabelt alternativ
för dig.

Vänliga hälsningar,

Richard Burston
VD Bostream

Och jag med fick lika!

Visa signatur

| AsusP5W DH Deluxe | Core2 Duo 6600 | 2048Mb| ATI 1900xtx | WD Raptor 74GB | WinXP Pro | LianLi 6070 |
-Antistatarmband? Jag moddar naken på diskbänken!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
vi som ska vå scream adsl 8/1 för vi bor förlångt bort från telestationen, asså ska vi oxå få de där emailet ? jag har då inte sett röken av det än iaf

Väntar oxå på ADSL 8/1... vi är inte lika speciella som VDSL människorna så bostream dissar oss igen... mailet gällde inte oss säkert

anmälde mig och beställde runt 4/juni (v23)

v34 skulle telestationen installeras.

när v34 kom sa de v41

När v41 var kommen (dvs ingen info förräns dess) så ändrade de till v45.

På måndagen v45 sa de att ett mail skulle fås under veckan. På fredagen v45 ändrar de till
12/november.

idag 12/november v46 dvs exakt 23 veckor senare.. ska de försöka levera ett simpelt mail med nya uppgifter som kan säga allt från du får ingen scream till du får det nån gång under år 2004 eller best case scenario du får det ca v50... kan de hålla det är frågan då det inte syns till än....

Bostreams ord... suck.. kan man nånsin lita på de igen?
Sorligt... men sant.

Permalänk
Medlem

vafan får inte jag nåt mail för?? =(
ska ju också ha vdsl som alla ni andra här men inte en suck från bostream..sicken usel service

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller fått något mail än, man blir så trött...

Så ska man behöva vänta till februari för att få något man beställde i juni. Det är ta mig fan helt sjukt, hur lyckas man floppa så totalt? Jag har nog sammanlagt fått tre mail sen jag la min beställning, hög nivå på kundkontakten. Not.

Om jag inte får något mail denna vecka så skiter jag blank i vad de har att säga, avbeställer skiten i ren protest.

Spelar ingen roll om jag får vänta ännu längre på BBB, så dåligt som Bostream sköter detta är helt bortom vad jag kunde förvänta mig av ett till synes väletablerat och stort svenskt företag. Fyfan säger jag bara...

Permalänk
Medlem

Jag byter defenitivt inte, nu när jag ska få 26M/Bit=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makaveli
Vilka nötter. Bra sugen på att avbeställa också, men jag kan ju inte få något annat än BoStream=BullShit.

SUPEREDIT Jag avbeställde precis....

Nice, mer bandbredd till oss andra

Permalänk
Medlem

Nu var det avbeställt

Bostream är uppenbarligen ett förtag som man inte kan lita på. Nu får det räcka. Avbeställt var det här!

Permalänk
Medlem

Enligt min order status ska det vara klart för att köra snart iallafall..
men _fortfarande_ inget mail...uuuuselt
men jag ger inte upp

Leverans av access-tjänst

Din order är behandlad och nästa steg är att vi kopplar ditt telefonabonnemang till vår utrustning på din telestation.

Visa signatur

.:Dr.Cerebrum:.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Nice, mer bandbredd till oss andra

HEHE om det kommer till er någon gång menar du..............

Visa signatur

This Thug Life stuff, it was just ignorance. My intentions was always in the right place. I never killed anybody, I never raped anybody, I never committed no crimes that weren't honorable-that weren't to defend myself.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makaveli
HEHE om det kommer till er någon gång menar du..............

Kommer gör det väl .. nångång, men jag oroar mig inte, klarar mig bra med x-stream just nu och det blir ändå billigare för mig att byta till nått annat innom samma företag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lechill
Morfeus:tror inte dom börjat grejja då ringde och gapa lite på dom och då behandlade dom min order och det ändrades på status sidan fem minuter senare.. till att min orde var behandlad...

Point taken Tänkte jag skulle vänta veckan ut åtminstone.

Jag lider av överdrivet tålamod typ (och är rätt nöjd med mitt xstream)

Visa signatur

Mamma är bäst!

Sur o Deppig?
Läs lite goda nyheter!
https://www.goodnewsmagazine.se/

Permalänk
Medlem

Pratade precis med supporten på Bostream. Anledningen till att installationen av VDSL-kunderna (som nu får ADSL) blir vecka 50-51 är att scream-servrarna inte fungerar. Det beräknas vara klart till vecka 50. Sen ska ALLA kunder på ALLA stationer kopplas in under vecka 50-51. De har dessutom inte modem till alla kunder utan de beställs när tjänsten är aktiverad, alltså tar det ett par dar extra innan man får modemet.

INGEN kund har blivit installerad på min station MALMÖ/SPARVEN, undrar hur de har tänkt att de ska kunna installera alla på samma vecka.....

Tolkar detta som om detta datum är samma vilda chansning som de tidigare datumen de lämnat ut.

Permalänk
Medlem

Detta kom nu:

Hej XXXXX

Vi har tagit emot din beställning för scream och det gläder oss att du har valt
bredband från Bostream.

Din beställning är under behandling och vi hoppas att kunna leverera till dig så
fort som möjligt.

Följande kommer att ske inom kort:
- Ditt telefonabonnemang kommer att kopplas till vår scream-utrustning på din
telestation.
- Ditt modem kommer att skickas till dig på den adress du angav när du beställde
tjänsten

Om du sedan tidigare har en ADSL-tjänst från Bostream eller från annan operatör
kommer vi se till att bytet blir så smidigt som möjligt. Vi kommer att skicka ut
ditt nya modem innan vi har bytt din tjänst och installerat scream. När din
nuvarande tjänst slutar att fungera installerar du ditt scream-modem enligt de
bifogade installationsanvisningarna.

Om du har xstream skall detta modem skickas in till Bostream på adressen:
Bostream AB, Östra Rådhusgatan 6, 903 26 Umeå.

Skulle du ha några frågor under tiden är du välkommen att kontakta vår
kundservice på telefonnummer 090-20 80 800.

Med vänlig hälsning,
Bostream

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

crown: jag skickade email oxå, men fick aldrig nått svar...deras kundtjänst är ett skämt att försöka komma fram till, om man ska ha en liten chans att komma fram så får du ringa på morronen....på eftermiddan går de bara inte, jag väntade frpn 15-1615 här om dagen, innan jag svor och la på >:/

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Nu lackar jag ur rejält snart varför får inte jag nåt jävla mail? Alla i Aspudden är antingen inkopplade eller har fått mail med närmare info men jag som beställde fan i Juni får inte ett skit.

För er som sett Falling down så kan jag berätta att senariot snart blir nåt liknande, bara det att jag får spelet framför datorn istället för i bilen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael G
Nu lackar jag ur rejält snart varför får inte jag nåt jävla mail? Alla i Aspudden är antingen inkopplade eller har fått mail med närmare info men jag som beställde fan i Juni får inte ett skit.

För er som sett Falling down så kan jag berätta att senariot snart blir nåt liknande, bara det att jag får spelet framför datorn istället för i bilen

Hahhahahah, kom inte hit till Östberga bara.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

fick iallafall inget mail den 12 som det står på sidan...

Permalänk
Medlem

Hehe, jag skall också ha vdsl i aspudden (verkar som halva aspudden hänger här i forumet..), men jag har inte heller fått något mail med närmare info. Min status ändrades dock i förra veckan till 'din order är behandlad', så man kan ju hoppas att uteblivet mail betyder att modemet är på ingång.. eller nåt.

Edit; ringde bostream, då behagar dom tala om att dom inte alls tänker installera 13/13 utan endasat 8/1. Undra vad som hade hänt om jag inte ringt alls.

Har avbokat bostream nu, och beställt bb istället.

>Nu lackar jag ur rejält snart varför får inte jag nåt jävla mail? Alla i Aspudden är antingen inkopplade eller har fått mail med närmare info men jag som beställde fan i Juni får inte ett skit.

Permalänk
Medlem

Snackade med supporten igår dom väntar tills man är inkopplad innan dom skickar ut modemet. Tur att man har telias gamla modem hemma så man kan tuta och köra direkt när inkopplingen e klar... tog bara 50min i telefon kö gick på lunch imellan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lechill
Tur att man har telias gamla modem hemma så man kan tuta och köra direkt när inkopplingen e klar...

Jag är klart nyfiken på om det fungerar ?

Det är ju "vanlig" ADSL vi pratar om - men fungerar det verkligen med andra modem än det Alcatel-modemet Bostream skickar?

Då känns det ju lite dumt om man redan har ett bra modem - eller tom samma Alcatel modem som de skickar ut (om man är Bostream Istream kund).

Man kan ju inte välja att få Sceam utan modem.....

Permalänk
Medlem

Istream, telia , tele2 osv adsl tjänster som bygger på skanovas plattform kräver endast ett modem som är godkänt av skanova. Det finns ett antal märke med på deras lista och den kan finnas på skanovas hemsida.

Visa signatur

whiskas - om katten själv får välja

Permalänk
Medlem

Pulver : Det borde funka brorsan kunde köra sitt BBB med sitt gamla telia modem el det han fick från BBB funkade lika bra...

Permalänk
Medlem

Lutar åt att jag kör på BBB istället nu, känns som att jag tappat det mesta av förtroendet för Bostream och även om det skulle innebära att jag får vänta nån vecka längre så får jag ändå VDSL före jag skulle fått det hos Bostream. Dom har även lovat att bjuda på en månadsavgift.

Sedan när man läser detta på deras hemsida så blir jag ju mer och mer övertygad:
"Tyvärr går det för närvarande inte att teckna telefonitjänsten om du har ett Internetabonnemang via teleuttaget. Vi kommer att lansera en sådan tjänst inom den närmaste framtiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av null
Istream, telia , tele2 osv adsl tjänster som bygger på skanovas plattform kräver endast ett modem som är godkänt av skanova. Det finns ett antal märke med på deras lista och den kan finnas på skanovas hemsida.

Jepp - det är jag medveten om - frågan var ju om dom även fungerar på Bostream Scream och BBB:s 8/1 ADSL

Som lechill påpekar verkar det ju göra det

Men gissa vad sur jag skulle vara om jag var Istream kund och redan hade köpt ett Alcatel modem via Bostream och nu var tvungen att köpa ett till.... (tror de får kompensation av något slag)

Slajsen - Telefoni via BBB VDSL ? (intressant) Vad kan det innebära? - Man måste väl fortfarande ha sitt Telia abonnemang kvar då ? eller?

Den stora poängen med Telefoni via bredbandsbolaget (ethernet) är ju att man kan säga upp sitt "vanliga" Telia abonnemang då.

Permalänk
Medlem

så länge bostreams 8/1 adsl tjänst och BBB:s 8/1 adsl tjänst bygger på skanovas plattform vilket dom gör så gäller skanovas riktlinjer...sen spelar det ingen roll vilken hastighet det gäller.

Visa signatur

whiskas - om katten själv får välja

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har följt tråden sen start och tyckte det var dags att regga sig och blanda mig in.
Sitter i samma sits som er, station GÖTEBORG/MASTHUGGET, har orderbekräftelse från 4 Juni.

Jag är lika irreterad som ni är som ej fått det, dock har jag ju Xstream nu som funkar väldigt bra. Med tanke på vad man hört om scream är det ju allt annat än stabilt och håller utlovad fart. Så det kanske är lika bra att man inte fått det än

Det jag retat mig på mest är Bostreams sätt att sköta det hela, tror dom hade tjänat betydligt mer på att gå ut med korrekt info istället för att förhala och lova.

Jag skrev ett mail till deras VD igår och fick snabbt svar från Chefen på Kundtjänst som blivit ombed att ta hand om ärrendet. Jag har mailat tillbaka idag och fått kvitto på att mailet gått fram men ännu inte fått nåt svar. Jag har lånat av era åsikter och haft med det i brevet och lyft fram många saker kundtjänst läckt men dom inte gått ut med offentligt.

Finns det intresse kan jag posta breven här, dom är dock långa kan jag lova

Permalänk
Medlem

Lägg gärna ut brevet, även om det är långt. Det lär ju inte vara längre än denna tråden i alla fall.