Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Fick ett bra tips av en polare, man borde gå till Plus med detta.

Så får Sverker stå och skälla ut Bostream; "Skare' va såhär? Va? Skare' de'?".

När det gäller statusen är det inget nytt hos mig, står fortfarande "Beräknat leveransdatum: 2003-10-30" på min status-sida. Jag har inte heller fått mailet som skulle kommit förra vecka. Djävla amatörer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jzz
Hur kommer det sig att vi VDSL kunder som ska få ADSL (kompensation?) tidigast kan bli uppkopplade v50-51? Är stationen som man tillhör installerad så är det väl bara att tuta och köra?

undrar precis samma sak... ska maila bostream och be dom motivera.. vilka adresser mailar ni på ??

Hade ju BBB papperna påskrivna.. fy fan va jag ångrar att jag bytte till bostream, tyckte ju det var enklast eftersom jag har xstream. Jag känner mig grundlurad!

Permalänk
Medlem

Jag har med funderat på Plus faktiskt

mest för att dom ljuger hela tiden, Xstream jag
har nu är ju stabilt

Jag mailade VDn först, var inte så svårt att lista ut adressen.
slutar med @bostream.com
Sen fick jag svar från kundtjänstchefen istället

Permalänk
Medlem

ja själv har jag också lite BBB papper som ligger här där det är leveransbekräftelse där det står 12/9Mbit och det var i maj nån gång *suckar djuuuuuuupt*

Permalänk
Medlem

Jag fick förresten reklam från BBB igår

I första mailet från dom lovade dom att jag kunde få högsta farten 12/9.
Brevet igår stod det upp till 10mbit
(så dom har nog lite problem med även om dom levererar)

Lämpligt har dom fortfarande erbjudande fram till 30 Nov
Dom bjuder på 500 på anslutningsavgiften och första månaden gratis.

Är klart frestande, dock har dom ju en maxtid på 3Mån innan leverans.
Det skulle innebära februari som senast, samtidigt som BoStream
lovat(ännu en gång) VDSL

Man blir helt klart splittrad, behåller ju hellre bostream och bara
uppgraderar mitt xstream för 500:- billigare än att byta till BBB.
Desstuom lär det ju bli strul med att säga upp mitt Abb,
få Skanova att koppla bort en i stationen osv.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spacecowboy
Helt sanslöst.

Nu har jag pratat med supporten. Givetvis är jag tyvärr helt felinformerad...

När jag fick beskedet om att jag låg på prick 1000 meter ifrån bas-stationen ringde jag och dubbelkollade minst 2 gånger, jag tror till och mer att jag ringde 3 gånger frågan var:

Kommer jag att få det långsamma modemet eller det snabbare modemet? (alltså 8 mbit eller 26mbit)

Svaret blev att jag klarade det precis, och jag kommer att få det snabbare modemet (alltså 26 mbit modemet) men jag kommer inte att kunna få 26 mbit utan endast 13 mbit upp och ner!

Wooohooo, det blir ju mycket bättre än BBB som bara garanterar 10 mbit till mitt hem....

Ack så fel det blev... Nu ringde jag för att stämma av ytterligare en gång så att de verkligen skickar det snabbare 26 modemet till mig nästa vecka.

-Tyvärr. jag beklagar du måste ha blivit felinformerad.

FYFAN!! Har man med Bostream att gör spelar det fan ingen roll vad man gör man blir rövknullad ändå.

Jag hatar dem och jag kommer att annullera beställningen eller skippa betala räkningen.

Om jag förstått det rätt vill du ha 26 Mbit trots att du har 1000 meter till stationen. Om du läser är det om du bor under 300 meter från stationen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Om jag förstått det rätt vill du ha 26 Mbit trots att du har 1000 meter till stationen. Om du läser är det om du bor under 300 meter från stationen...

det han menar är nog att han vill ha vdsl och inte adsl...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lechill

tror santa har förstått det, det som han och underteckand inte förstår är vad han skall med ett modem som klarar 26 mbit när han inte uppnår kraven på under 300 meter ?

Visa signatur

whiskas - om katten själv får välja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av null
tror santa har förstått det, det som han och underteckand inte förstår är vad han skall med ett modem som klarar 26 mbit när han inte uppnår kraven på under 300 meter ?

Det är samma modem för alla VDSL-tjänster på bostream. M a o 13/13 tjänsten har samma modem som 26 mbitaren. Har iof sig ingen betydelse, för dom har ju ingen sån tjänst som fungerar...

Visa signatur

JP

Permalänk
Medlem

fick min ip idag med bostream

82.182.64.xxx .. klass A address, festligt

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

13 Mbit är VDSL och inte ADSL...

Permalänk
Medlem

> fick min ip idag med bostream
>
> 82.182.64.xxx .. klass A address, festligt

ere adsl?
orkar du posta lite hastighetstester?
tptest eller http://www.acc.umu.se/~aquila/speedtest/

Permalänk
Medlem

Test will last for a minimum of 2 seconds. Testing...

2750 KB downloaded in 2.02 seconds.

10888 Kbit/s (1361 KByte/s)

Server is located in Umeå / Sweden on Gigabit Ethernet (1000 Mbit/s).

Speedtest © 2002-2003 akke

38717 speedtests performed.

vad säger det här då ?

10 mbit typ el ?

Permalänk

Klass A adress, vad menas med det och varför är det festligt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

haha jo det förstog nog alla..

troligen inte=)

Permalänk
Medlem

Ipadresser indelas i klass A, B & C adresser
vanligen får man en klass C

Klart att klass A är lite finare

Klass A nät.
1-126.x.x.x = 126 nät och 16 777 214 hosts.

Klass B nät
128-191.x.x.x = 16 384 nät och 65 534 hosts.

Klass C nät
192-223.x.x.x = 2 097 152 nät och 254 hosts.

Permalänk
Medlem

Fått nya IP idag, och nu funkar skiten f-n ännu sämre!!!
Peeringen är 0 utanför Song Networks egna nät

Maxxar 296KB/s från sunet ftp, eller rättare sagt så hoppar det som en jojjo mellan 170-290.

Jag blir så förbannad!!!!

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem

bstark: på vanliga 8/1 scream alltså?

Permalänk
Medlem

Jepp på ADSL Scream.

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeff
> fick min ip idag med bostream
>
> 82.182.64.xxx .. klass A address, festligt

ere adsl?
orkar du posta lite hastighetstester?
tptest eller http://www.acc.umu.se/~aquila/speedtest/

fick ipn men inte modemet

men min polare har iofs fått scream adsl 8/1, han drar i ca 300 från sunet, eller iaf igår.. Verkar ostabilt än så länge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aptass
Ipadresser indelas i klass A, B & C adresser
vanligen får man en klass C

Klart att klass A är lite finare

Klass A nät.
1-126.x.x.x = 126 nät och 16 777 214 hosts.

Klass B nät
128-191.x.x.x = 16 384 nät och 65 534 hosts.

Klass C nät
192-223.x.x.x = 2 097 152 nät och 254 hosts.

Det ska dock påpekas att du inte får någon som helst fördel av att ha ett ip-nummer i klass A serien.

Permalänk
Medlem

Kom och tänka på en sak...Är SCREAM ADSL/VDSL full duplex?

Permalänk
Medlem

ADSL är inte full duplex iallafall, vad jag läst så verkar inte VDSL vara det heller.

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

kul att bostream lämmnar olika uppgifter till olika människor, till mig berättade deras tottalt värdelösa kundtjänst att "jaaaaa då...nästa vecka så är du allt igång" idag ringde en kompis dit, och snackade med dem, han bor oxå på Hisingen i Göteborg, och till honom berättade bostreams kundtjänst att "just" stationen på Hisingen var "lite" efter, och därför skulle vi få vänta i 2-3 veckor till.....de låter ju bra...om en station är efter så tar bostream alltså o skiter i den lite till....frågan är om man inte ska ta och skita i scream snart, de 5-6 som iaf har lyckats fått igång det här på forumet verkar ju tycka att de är skräp...

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Jag fick nog nyss och drog iväg följande brev alldeles nyss, jag är så trött på att bli rövknullad av bostream nu.

Hej Richard Burston!

Är det du som styr den här skutan?

Jag beställde er Screamtjänst den 6: en juni och den utlovade leveransen har bara skjutits upp och skjutits upp. Jag börjar misstänka att hela grejen med er screamtjänst bara var ett sätt att binda upp kunder och ni var rädda att hamna på efterkälken när BBB lanserade sin nya internetuppkoppling via telejacket. Enligt det sista e-mailet som jag fått av er (13:e oktober) så står det "du bör kunna hämta ut ditt modem på posten senast under vecka 45" , nu är det snart slut på vecka 46!!
Och på er hemsida så står det att läsa bland nyheterna att "Bostream gör just nu ett e-post utskick till alla screamkunder med individuell anslutningsinformation och informationen bör ha kommit alla tillhanda senast onsdag 12 november". Jag har inte sett röken av nåt sånt e-mail och nu i skrivande stund så är det den 14:e. Har min e-mail adress förkommit på vägen eller eftersom jag inte fått nåt?

Förutom att tjänsten inte levereras som utlovad så är servicen i det närmaste bedrövlig, det är i princip omöjligt att få någon form av kontakt med er. Förutom att jag har mailat utan att få svar så har jag försökt ringa er varje dag den här veckan och flera gånger under föregående veckor utan någon form av mänsklig kontakt, den enda man kommer fram till är nåt automatsvar som säger nåt i stil med "Vi kan tyvärr inte ta emot ditt samtal, var god försök senare". Man får ju inte ens chansen att placera sig i en telefonkö, hur kan ni behandla er kunder så, det är ju nästan ett hån!

Det finns en sak till som jag stör mig rätt kraftigt på, nämligen det faktum att kunder på samma telestation som jag (Aspudden) har fått sina saker levererade och är uppe och surfar sen en tid tillbaka trots att dom beställde flera månader efter mig!!!! Hur är det möjligt, finns det kunder med förtur eller?

Sen så vore det kul att få reda på f.r.o.m NÄR jag kan säga upp mitt nuvarande ADSL abonnemang hos en annan operatör, så att jag inte binder upp mig i onödan.

Irriterad kund på linje 08-XXX XX XX
/
Mikael G

Permalänk
Medlem

Gateway/router Aspudden

Fick svar idag från Bostream att routern i aspudden kommer bytas ut till ny. Dom visste inte riktigt när men nya routern är beställd. Hoppas det blir snart. För det det blir ju för många timeout..

Sedan er som tror att BBB är så mycket bättre att leverera och har bättre support.
Har en kollega som har haft hur mycket problem som helst. Han skulle få VDSL och inte få något driftuppehåll alls. Han hade Telia och det skulle BBB säga upp för att dom fick en full makt.. Han har nu varit utan internet i två veckor. Och BBB kan inte svara när dom ska ansluta han..

Jag håller mig till Bostream och Scream jag tror det kommer fungera hur bra som hest när dom har löst gateway problemen. Jag har ju "bara 1/8 ADSL abonemanget" men det räcker så det bara sjunger om det. Har varit uppe i 700Kbit tycker jag är helt ockej... och från trafiken har varit 100Kbit... så det är mycket bättre resultat en det gamla vad det nu hette 2.5 Mbit abbonemaget.

// Robban

Visa signatur

1400 Meter Aspudden, BoStream, Har inkopplat Scream ADSL,
// Robban

Permalänk
Medlem

Till Mikael G
Kan det vara så att Bostream har stannat upp med in kopplingen i aspudden telestation för att Routern är dålig ?
På en ping så får jag två timeout av fyra... inte så bra.
Jag kan tänka mig det allafall.
Det är knappt at jag får iväg medelanderna hit.

Visa signatur

1400 Meter Aspudden, BoStream, Har inkopplat Scream ADSL,
// Robban

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adiboy
Till Mikael G
Kan det vara så att Bostream har stannat upp med in kopplingen i aspudden telestation för att Routern är dålig ?
På en ping så får jag två timeout av fyra... inte så bra.
Jag kan tänka mig det allafall.
Det är knappt at jag får iväg medelanderna hit.

Allt är möjligt och få vet dom verkliga svaren

Permalänk
Medlem

Re: Gateway/router Aspudden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av adiboy
Jag håller mig till Bostream och Scream jag tror det kommer fungera hur bra som hest när dom har löst gateway problemen. Jag har ju "bara 1/8 ADSL abonemanget" men det räcker så det bara sjunger om det. Har varit uppe i 700Kbit tycker jag är helt ockej... och från trafiken har varit 100Kbit... så det är mycket bättre resultat en det gamla vad det nu hette 2.5 Mbit abbonemaget.

700 kbit, du vet att det är vad man uploadar i med X-stream antar jag? Det låter ju inte sådär toklockande.

Skillnaden mellan BBB och Bostream verkar i dagsläget vara att BBBs kundtjänst svarar inom ett dygn oftast medan bostream oftast tar en vecka eller så på sig.