Permalänk
Medlem

överhettad

jag köpte en dator från komplett för några mänader sedan. och när jag spelar går den upp i över 60 grader... ibland kommer den upp i 70! och det gillar inte de programet man får med... utan då börjar den pipa... så jag undrar om det är några mer som har samma problem.

Dallp

Visa signatur

(CPU1) Intel® Core™2 Duo CPU E6750 @ 2.66GHz @ 2664MHz (ASUSTeK Computer INC. P5B mainboard) (RAM) 2GB (HDDs) 1.04TB
(VGA1) NVIDIA GeForce 8800 GTS (320MB), 1680x1050x32, 59Hz (OS) Microsoft ® Windows Vista Business

Permalänk
Medlem

hmmm skaffa en större fläkt eller nått

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Hedersmedlem

fixa en Whisperrock IV! fungerar utmärkt för mig! min dator låg på 54 grader förut men nu ligger den på runt 35-40 grader...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Har samma problem med min amd, har 4st fläktar och ligger på över 70grader :[ Datorpaket från komplett

Permalänk
Medlem

Kolla följande:
Är kylflänsen riktigt varm (Tyder på att fläkt/fläns är underdimensionerad)? Givetvis förutsätter jag att fläkten snurrar...
Är den väldigt sval, du har väl värmeledande pasta samt monterat den rätt?

Permalänk

va?? 70 grader det ar ju ingenting

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Avstängd

Är ju VÄLDIGT högt på en prolle, max temp på en Athlon är 85 grader, 90 på en Duron... Vet dock inte vad dallp kör med för processor, ingen aning vad Pentium prollarna har för max temp, men 70 är ganska högt. Jag kör en Athlon 2200 (1800 Mhz) och där har jag en max temp under belastning på 45 grader. Skulle göra som Semjonov säger, fixa en bra fläns och montera allt "riktigt". Köp en tub Arctic silver 3 och en bra kylfläns så blir det finnemang ska du se... Du har väl bra kylning i burken eller?

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

jag har en xp2500+ och en liten fin cpufläkt som kom med... har en chassi fläkt.. e i skolan nu... men ja ska kolla om den e varm\kall...

men jag vet att den sitter rätt.. hade av den för några dagar sedan... och då var det ingen kylpasta vid kärnan.. de har antagligen varit så varmt att de försvunnti.. men jag la lite på cpun och på klänsen... så nu går den inte över 55 när jag spelar.... men då e den fortfarande öppen...(burken)

men jag ska skaffa ny cpu fläkt....

Visa signatur

(CPU1) Intel® Core™2 Duo CPU E6750 @ 2.66GHz @ 2664MHz (ASUSTeK Computer INC. P5B mainboard) (RAM) 2GB (HDDs) 1.04TB
(VGA1) NVIDIA GeForce 8800 GTS (320MB), 1680x1050x32, 59Hz (OS) Microsoft ® Windows Vista Business

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Kolla följande:
Är kylflänsen riktigt varm (Tyder på att fläkt/fläns är underdimensionerad)? Givetvis förutsätter jag att fläkten snurrar...
Är den väldigt sval, du har väl värmeledande pasta samt monterat den rätt?

Min kylfläns är riktigt varm...
Tips på någon bra?
socket 478

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raggeno1
Min kylfläns är riktigt varm...
Tips på någon bra?
socket 478

"zalman7000" på dig...

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Har en tillfällig lösning...
Idlar på 41 grader nu..
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/kylning.jpg

Tagen med webcam....

Datorn är placerad i ett fönster på bilden...