En massa olika 9600xt, men är det någon större skillnad?

Permalänk
Medlem

En massa olika 9600xt, men är det någon större skillnad?

Det är ju en hel del olika priser. T.o.m samma märken, fast elite edition. Verkar ju mest vara en fråga om att suga ut mer pengar.
http://www.komplett.se/k/k.asp

Visa signatur

Anna Lindhfans pusite mi kurac!

Permalänk
Inaktiv

ja det är större skillnad på vissa kort.. i princip alla tillverkare har korten klockade i 500/600 core/minne då... utom sapphire och powercolor. dessa är korten jag vet skilljer:
Sapphire XT 128MB 525/600.
PowerColor XT 128MB 500/680
PowerColor XT 128MB Bravo 500/750
PowerColor XT 256MB Bravo 500/680 (tror jag det var på minnet kan diffa på +-20MHz)

Permalänk
Medlem

Är det någon kvalitetsskillnad?

eller finns det andra buggar eftersom dessa också tillhör de billigare korten?

Permalänk
Inaktiv

de flesta tillverkare köper färdiga kort av ati och stoppar dit sitt märke på korten.. men det är i princip ingen kvalitets skillnad. jag skulle lätt gått på Powercolor 128MB Bravo.

Permalänk
Medlem

Sen har ju Asus modelerna Video in också

Sen finns de ju små saker på sidanav man kan väljja märke från, tex att Asus har några roliga program som hänger med och med PowerColor får man en konstig dosa som jag inte vet vad man ska ha till

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RollE2k
de flesta tillverkare köper färdiga kort av ati och stoppar dit sitt märke på korten.. men det är i princip ingen kvalitets skillnad. jag skulle lätt gått på Powercolor 128MB Bravo.

Nä, de köper korten av Sapphire. Sapphire tillverkar alla Powered By ATI, medans ATI bara gör Built By ATI. ATI gör med andra ord bara kort åt sig själva.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE