Permalänk
Medlem

Köp av duron 1.6

Jag ska köpa en duron 1.6:a och vill naturligtvis ha en som är cache-upplåsbar. Vart kan jag finna dem? Någon som har några erfarenheter? Är kompletts upplåsbara? Jag läste lite i trådan på amdmb.com. Det är rätt länge sen, och efter ett par sidor börjar dem redan prata om olika utgåvor. VIlken är aktuell nuföritden? är det upplåsbar`?

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Kompis fick upplåsbar men A steppad på www.stopshop.se

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk

Vilken stepping bör man leta efter då eftersom du insinuerar att A-stepping inte är det bästa just nu???

Visa signatur

| AMD XP 1700+@2100MHz | nVidia nForce2 | nVidia GeForce4 Ti4400@295/650 | 2x256Mb CH5 Dual | 12k+ 3DMark01 SE | Luftigt |

Permalänk
Medlem

var den grön?

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

phew. har läst till sida 23 i amdmd-tråden nu. Det verkar som att alla nyare duron är "moddable". Jag mailade komplett.

Hej

Har tyvärr inte kollat närmare på detta men det bör vara bland de senare av
upplagorna som vi har då dessa ersätts hela tiden.

MVH Thomas Komplett.se

hmm. Jag tänker ta risken

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns tydligen tre utgåvar av den. Den första är den bruna. KLockar ruskigt bra och det finns inte ett fall där L2-moden inte fungerat.

Grön nummer ett: Med laminerad pcb. KLockar väldigt bra, och L2-modden är möjlig, dock mer avancrad.

Grön nummer två: Superlåst. Varken multipel eller cahce-mod är mjlig.

Vågar jag köpa från komplett?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle kanske valt någon handlare med mindre omsättning på sina prylar. Om det är någon som har fått in den senaste versionen är det ju Komplett, Datorbutiken etc..

I värsta fall kan du väl inte låsa upp cachen samt inte ändra multipeln, men den borde ändå klocka en del..

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alfons
Kompis fick upplåsbar men A steppad på www.stopshop.se

Hur längsen beställde han?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
Hur längsen beställde han?

Det var jag, 2 veckor sedan ungefär. Fick en brun men tyvärr med a- sepping som sagt.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

Är det samma dem har på lager tror du?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kraxelikruxeli
Vilken stepping bör man leta efter då eftersom du insinuerar att A-stepping inte är det bästa just nu???

B-stepping!!