Hur f*n partitionerar jag min S-ata?

Permalänk

Hur f*n partitionerar jag min S-ata?

Sitter med partition magic 8.0 och försöker göra en ny partition, men det går inte!!!
Partition magic hittar hårddisken, jag anger vilken storlek och väljer apply. Skiten startar om, den börjar jobba men sedan så säger den att "det finns för mycket fel" och sedan startar han om och går in i windows xp igen, UTAN ATT DET FINNS EN NY PARTITION!
Hade ett helvete igår att installera windows på skiten och nu detta!

Hur skall jag göra för att få en till partition, SNÄLLA HJÄLP!

Mvh
Tuffejalle

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Varför inte prova "Disk Management" från XP?

Hur/vart?

Funkar det eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Låter som du behöver köra lite Skandisk och ytkontroll på disken.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

Nu har jag testat med Disk manager oxå men jag kan inte välja skapa partition.
Vad tusan skall jag göra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

testat fdisk?

Permalänk
Medlem

jag kan välja ska partion i min disk hanterare

Permalänk
Medlem

Rätt drivrutiner för SATAkontrollen?

Permalänk

Tack för alla svar men nu skiter jag i det för det går inte.

7k250 går inte att partitionera!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffejalle

Konstigt att dem inte släppt något pressmeddelande eller så, och sen dragit tillbaka alla dem tillverkat, om dem nu inte går att partitionera som du säger?

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffejalle
Tack för alla svar men nu skiter jag i det för det går inte.

Jag köpte en 80gb 7k250 för ungefär 6 timmar sen, och jag har
precis partitionerat, formaterat å installerat OS på den.
Fungerar prima

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös

Permalänk
Permalänk
Medlem

När den säger att du har för många fel så ska du likt Coca säger köra en riktig Scandisk, antingen genom windows lr någon annat program...Det är samma med diskdefragmenteringen i windows har jag för mig; om man har för mkt fel på disken så kan man ej defragmentera den.

Permalänk
Medlem

testa nått partitionsprogram som följer med någon linux installations cd.. dom slår fan in partitionen i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oxn
testa nått partitionsprogram som följer med någon linux installations cd.. dom slår fan in partitionen i hårddisken

Så kan det ofta vara, men sedan behöver du köra en kernel av version 2.6 för att hantera SATA diskar i linux, tycker det känns som att ta sig vatten över huvudet om personen i fråga har problem med att partitionera sin hårddisk, en väldig omväg...

Visa signatur

Abit KN8-SLI, XFX 7800GT,1 x Crucial Ballistix 1024MB pc4000 (En till på ingång), A64-X2 3800+@250x10

Permalänk

Jag gjorde så att jag installerade windows på den och sedan ville jag partitionera den, men det går inte!!!!

Om ni vet hur, berätta gärna hur Ni gjorde.

Tuffejalle

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du windows på den så har du redan en partition...

säger partition magic att det är fel på den så är det antagligen det också. som sagt: kör en scandisk eller motsvarande program på den.

Permalänk
Medlem

Har en 7k250 120GB S-ATA sen i fredags. Sen blev den snabbt uppdelad i tre parts. Works fine.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du av misstag gjort en stor partition av allt utrymme på disken och därför inte kan skapa flera ? Med Partition Magic kan du isf ändra storleken på den partitionen och skapa en ny av det lediga utrymmet som uppstår.

Permalänk
Medlem

läser ni som svarar frågan överhuvudtaget???

Snubben har redan instalerat XP och vill efter det partitionera.. När man slänger in XP så e det lungt att partitionera men sen så krävs det lite(bara lite) talang.

Har samma tankegångar ska testa partition magic ska nog fixa sig

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |