Problem med dator, lång förklaring.
Hej.
Nu har jag allvarliga problem, såpass att jag ej kan lösa dem själv.
För några dagar sedan, beslöt jag att formatera om min dator, eftersom den hade börjat kännas seg i största allmänhet.
Efter att sparat undan allt kul från C:, så drog jag igång XP:S installationsprogram från CD, formaterade och installerade halva XP, sedan slutade allt utan varning. Ingen HDD aktivitet ej heller från CD.
Efter att ha provat på alla de sätt, slutade det med att jag installerade en tom 40G HDD, för att sedan skapa en ghost, och överförde till min C:.
Voila, XP startar, för att sedan hänga sig. Startar i felsäkert läge, voila, datorn går. Bootar om igen, och går rakt in i XP.
Nu är det så här:
Efter en viss tid, aldrig samma, stannar datorn. (eller OS).
Jag kan installera vissa program, men inte alla. Provade att köra 3dmark, och det går mycket bra. Dock hänger sig datorn direkt efter testrundan. Provade Sandra, och där kan jag köra alla olika tester, men direkt när testerna är klara blir det stopp.
Aktivitetshanteraren, som jag har öppen hela tiden, fortsätter att visa ändring i växlingsfil och liknande, men man kan inte röra muspekaren eller använda tangentbordet. Efter ett tag går skärmsläckaren igång....
Datorn, eller OS, stannar av sig självt, även om jag inte gör något. I felsäkert kan den stå hur länge som helst.
Jag har provat Memtest och det ser bra ut.
Har någon haft liknande problem?
MVH
PAB
Dator
XP1800+
Abit AT7
512 Ram PC2700
2 x Maxtor i raid 0, där C: är en partion på 15G.
XP pro