Permalänk

Nytt mobo till amd!

Hej på er är ute efter ett nytt mobo till amd....

MSI K8T Neo verkar ett väldigt bra kort men finns det andra som ni rekomenderar.......

features,stabilitet och fart är de ja är ute efter....

sitter med asus a7v333 raid just nu...

Permalänk
Medlem

ASUS A7N8X deluxe är mycket bra.

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Medlem

Re: Nytt mobo till amd!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dragon Lord
MSI K8T Neo

e till Athlon64

Permalänk

Re: Re: Nytt mobo till amd!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mocla
e till Athlon64

va duim ja är min a´thlon xp 1800+ kanske inte passar på det moderkortet

Permalänk
Medlem
Permalänk

vad finns de mer för kort som är bra förutom a7n8x deluxe.. skulel va kul att testa något anant än asus har bara kört me de förut.. började me a7v 133 sen 266 sen 266 e sen 333 raid

Permalänk
Medlem

abit NF7/-S eller AN7
DFI lanparty bla bla(kommer int på vad det heter) REV B

Permalänk

ABIT NF7-S rev2
ABIT AN7 *nytt kort*

EDIT: alltid nån som är snabbare

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D -
- Asus TUF Gaming B550 -
- Fury Beast 32GB-
- Asus RTX 4060 Dual OC Evo -
- Asus TUF Gaming 850W -

Permalänk

Epox 8RDA3+ va tror ni om detta...

Permalänk
Medlem

visst ja epox *glömde*

det blir nog bra...

Permalänk

dfi lan party?
vilka rekar det

Permalänk
Medlem

DFI finns på www.overclockers.se

EPOX korten tror jag har haft problem med svajjande vcore så jag skulle iaf inte köpt ett sånt

NF7-S är ju beprövat och är ett mycket potent kort som funkar perfa (min rekomendation)

AN7 nytt, kan ha vissa barnsjukdomar osv men verkar annars väldigt lovande. Ta detta om du vill vara bland dom första som provar ett nytt OC kort, men kom ihåg att kortet är nytt och kan vara instabilt tills ett bra bios har kommit ut.

Permalänk
Medlem

an7:an e väl i princip bara ett uppdaterat nf7?

Permalänk
Antielefant

A7N8X-GD är nästan oslagbart för 1100:-... Mycket stabilt och lättanvänt kort, och har flest features av alla nForce2-kort. (möjligtvis undantaget A7N8X-E)...

AN7 är lite dyrare, har mindre features men använder nativ S-ATA. Spelar ingen större roll då Asus SATA inte haft några större problem. Bättre klockningsmöjligheter men det har lite barnsjukdomar...

DFI Lanparty Rev B är väl ganska mycket likt AN7... har 4 SATA-portar (nativ+extern kontroller) men kostar multum. Enda egentliga fördelen är utifall du har fönster och vill ha ett självlysande moderkort...

EPoX-korten har problem med svajande VCore vilket begränsar klockningsmöjligheterna - dessutom har de inget kort med både SATA och Soundstorm. Dock billigast av alla nämnda...

MSI, Albatron, Elite Group etc nedlåter jag mig inte till att ens ta upp, än mindre rekommendera.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
A7N8X-GD är nästan oslagbart för 1100:-... Mycket stabilt och lättanvänt kort, och har flest features av alla nForce2-kort. (möjligtvis undantaget A7N8X-E)...

AN7 är lite dyrare, har mindre features men använder nativ S-ATA. Spelar ingen större roll då Asus SATA inte haft några större problem. Bättre klockningsmöjligheter men det har lite barnsjukdomar...

DFI Lanparty Rev B är väl ganska mycket likt AN7... har 4 SATA-portar (nativ+extern kontroller) men kostar multum. Enda egentliga fördelen är utifall du har fönster och vill ha ett självlysande moderkort...

EPoX-korten har problem med svajande VCore vilket begränsar klockningsmöjligheterna - dessutom har de inget kort med både SATA och Soundstorm. Dock billigast av alla nämnda...

MSI, Albatron, Elite Group etc nedlåter jag mig inte till att ens ta upp, än mindre rekommendera.

vad är de för skillnad på A7N8X-GD och Asus A7N8X Deluxe det sist nämda kostar 710 kr just nu..

http://se.pricerunner.com/computing/components/motherboards/1...

Permalänk
Medlem

GD är Ultra 400, Deluxe klarar väl inte 400 fsb?

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

GD är väl gold (inklusive mjukvaran WinCinema från interVideo) eller? När jag köpte mitt MB så var det märkt A7N8X Deluxe/Gold och jag fick med CDn. Mitt MB är gjort för 400fsb.

Visa signatur

LianLiPC-V2130-Corsair-750W-MSI-MAG-X870E-W11-Ryzen9™7900
LianLiPC-V355-bequiet!-480W-MSI-MAG-B650M-L.Mint22-Ryzen7™7700
Fractal Design Core 1100-Nox-650W-MSI-MORTAR-B350M-W10-Ryzen7™2700

Permalänk
Medlem

Det sitter 1000MB LAN på A7N8X Deluxe väll?