Permalänk
Proffsmoddare

Denna veckas PUCKO OF THE WEEK AWARD går till mig!!!
jag satt och spanade på min gravyrskiss när jag till min stora fasa märkte att jag ritat upp den på FEL sida. Gravyren ska ju naturligtvis göras på Insidan INTE utsidan. Så de va bara att ta Aceton och torka bort alltihop och ta allt ifrån början

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Denna veckas PUCKO OF THE WEEK AWARD går till mig!!!
jag satt och spanade på min gravyrskiss när jag till min stora fasa märkte att jag ritat upp den på FEL sida. Gravyren ska ju naturligtvis göras på Insidan INTE utsidan. Så de va bara att ta Aceton och torka bort alltihop och ta allt ifrån början

Glöm inte att rita spegelvänt när du ritar på andra sidan ;).

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Proffsmoddare

wee kolockan är nu 06:11 och jag ska isäng men först tänkte jag visa en bild på den andra sidan av burken gjorde en liten skiss där med så inte skallen skulle känna sig ensam

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

BÅda var ruskit snygga, och hade bra tema

Synd att man är jävligt dålig på att rita

Permalänk
Medlem

Shit. När man läser sånna här trådar önskar man sig lite skillz i julklapp.
Rita kan jag, dremla kan jag, såga/borra kan jag oxå. Men även om jag så skulle lägga ner 100 timmar så hade jag aldrig fått till det så där.

Snyggt skissat, inte riktigt ett motiv som tilltalar mig. Men det var ändå rackarns snyggt.

Jag hoppas för allt i världen att ditt plexichassi inte blir ännu ett tivoli

Permalänk
Medlem

Riktigt härligt ritat måste jag säga.
Ska du sätta in dioder i plexit så att det du graverar lyser upp?

Permalänk
Avstängd

magsår !

Permalänk
Medlem

Weee detta blir fin fint.

Mucho fina bilder med

Keep up the good work

Visa signatur

#tg98

Permalänk
Proffsmoddare

Man tackar ömjukast för alla trevliga inlägg. jag ska nu svara på lite frågor tänkte jag .

-Jag hoppas för allt i världen att ditt plexichassi inte blir ännu ett tivoli

-Ska du sätta in dioder i plexit så att det du graverar lyser upp?

Lådan kommer att innehålla ljus men i vilken utsträckning det vet jag inte, allt jag vet är att det kommer att bli Uv ljus (vill få motiven att glöda lite) Hursomhelst det ska iallafall inte bli julgran av den även om årstiden är rätt

Nu är det dags att fortsätta med hd/cd/floppy racket som är en vansinnigt tidskrävande procedur. jag återkommer med bilder så fort jag har något vettigt att visa er (Bör inte dröja längre än fram åt kvällskvisten)

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

dölj ljuskällorna säger då jag, sätt ramar inne på sidorna och ha lysrören där, då på framsidan och kanske uppe/nere?

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Proffsmoddare

Sådär ja nu är allt mätande och ritande klart och sidorna till hd/cd/floppy racket är klart att borras. Det lär bli en rysare och borra så många hål :/ ett misstag och de e kört. Man får väl ta det lungt och metodiskt Det blev 4x5,25 och 13x3,5 platser minsann. Det bör ju räcka

Kör igång borrmaskinen!! Wroooom Wroooom

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

hur har du tänkt med fronterna på cdn och floppy?

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk

Lycka till..

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abishai
hur har du tänkt med fronterna på cdn och floppy?

Som jag skrev innan kommer Cd,fläktkontrollers och floppy att döljas bakom en lucka.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

hmm.. det verkar som om vi har en smygsatanist här!
Vad du än gör, visa inte det där chassit för din gamla mormor när det är klart!

J/K

Du har helt klart sjuka skillz med plexi. Nu vågar jag inte ens jämföra mig själv med dig...

Visa signatur

Hej

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wacoo
hmm.. det verkar som om vi har en smygsatanist här!
Vad du än gör, visa inte det där chassit för din gamla mormor när det är klart!

J/K

Du har helt klart sjuka skillz med plexi. Nu vågar jag inte ens jämföra mig själv med dig...

Hehe

Nä du någon satanist är jag inte även om mitt val av gravyr skulle antyda det jag gillar helt enkelt den typen av konst. Det kan antagligen vara resultatet av många års intensivt lyssnande på Metal i alla dess former hmm skulle kanske döpa projektet till "BlackLight Demons"

Håller just nu på att borra ur hd/cd racket HUGA vilket jobb :/

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Ser bra ut!
längtar till bilderna då allt är klart!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Håller just nu på att borra ur hd/cd racket HUGA vilket jobb :/

Det är sånna stunder man (iaf jag) vill ha en cncfräs hemma

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx

Permalänk
Proffsmoddare

OMFG!! Det va ju en vansinnig massa hål att borra 96st för at vara exakt och nu har jag en likadan till att göra :/

Sen återstår bara att med en 5mm rundfil göra hålen till skåror. Det lär bli en intressant upplevelse

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Haha, ja det hlär ha varit lite och göra. Men snyggt blev det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Sen återstår bara att med en 5mm rundfil göra hålen till skåror. Det lär bli en intressant upplevelse

Intressant lär det inte bli, gav upp med allt som hette småfilar när jag höll på med mitt chassi, fullt med blåsor i händerna och blev bara mer och mer irriterad ju längre man kom
Men alla tycker ju att olika saker är intressanta så

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Avstängd

lol @ Snurrig han som vet av erfarenhet men var e dina byggen Snurrig ? du har varit tyst länge nu !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Sen återstår bara att med en 5mm rundfil göra hålen till skåror. Det lär bli en intressant upplevelse

Köp en fräs till dremlen om du nu har en sådan................

Permalänk
Proffsmoddare

weee jag kom på att om man tar en hammare och bankar till rundfilen så går den av då får man en liten bit som man kan montera i borrmaskinen Gick ju aaaningen snabbare

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

mer bilder mer bilder

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
mer bilder mer bilder

De Kommer!! De Kommer!! (så fort jag har nått vettigt att visa)

har gett upp iden med skåror det behövs inte jag har borrat hålen så det passar alla standard enheter (med standard menar jag dom enheter som JAG har )

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
OMFG!! Det va ju en vansinnig massa hål att borra 96st för at vara exakt och nu har jag en likadan till att göra :/

Gick det inte att sätta ihop skivorna och borra båda på en gång?

Visa signatur

MSI P45 Platinum, E8500, Corsair XMS2 4GB, Gainward HD4870, 36GB raptor, Zalman GT1000
Konverterat tillbaka till intel

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lallare
Gick det inte att sätta ihop skivorna och borra båda på en gång?

Hadde inga skruvtvingar till hands

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Du hade ju tejp

Visa signatur

MSI P45 Platinum, E8500, Corsair XMS2 4GB, Gainward HD4870, 36GB raptor, Zalman GT1000
Konverterat tillbaka till intel

Permalänk

För j***a bra gjort... hoppas på att resterande blir i samma klass.... men det tvivlar jag inte på ....

Känns som ett värdigt Bit bygge

Keep on Modding!!!

Visa signatur

öö va?? Signatur?? har ingen...