Leveranstid från datorbutiken

Permalänk

Leveranstid från datorbutiken

Så här ligger det till. I söndags beställde jag endel delar från datorbutiken. Det är så att jag fyller år på torsdag (11e) och jag skulle få delarna av mina föräldrar. Iaf så beställde jag dom i hop (stavning ) om att få dom senast på torsdagen. Nu är det onsdag och ordern har inte ens lämnat deras ordersystem. Så jag undrar om någon annan här beställt nyligen och haft problem. Har beställt från dom förut och då har det gått kanon :/

(Har använt sök men hittat mest returer osv till db)

Permalänk
Medlem

Datorbutiken har väldigt mycket att göra just nu (jultider du vet).
Själv väntar jag på en retur sedan tre veckor tillbaka, men nu har jag fått reda på att det är på väg.

Hoppas att du får dina prylar så snart som möjligt.

Oj! glömde jag att säga grattis i förskott.

Visa signatur

Jag säger inte att det var du, men det var det.

Permalänk
Medlem

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=21501...

Man får räkna med längre levtider nu, så är det. Att du fyller år tar de nog inte hänsyn till tyvärr :).

Permalänk
Medlem

Mina prylar tog väl en två dagar från det att dom kom in till att dom var packade och skickade. Lite längre än normalt men det får man nästan räkna med.

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk

Ok tack tack.
(Idag fyller jag år )

Permalänk
Inaktiv

grattis!

Permalänk
Medlem

Står klart och tydligt på deras sida.

Order på lagervaror lagd före kl. 15.00 expedieras samma dag (gäller vardagar)

Och det brukar ta längre tid att få fram saker i jultid, men då skall de ta bort att de lovar leverera samma dag!

Permalänk
Medlem

Det står att de _expedierar_ ordern samma dag, detta är inte samma sak som att skicka/leverera samma dag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Står klart och tydligt på deras sida.

Order på lagervaror lagd före kl. 15.00 expedieras samma dag (gäller vardagar)

Och det brukar ta längre tid att få fram saker i jultid, men då skall de ta bort att de lovar leverera samma dag!

Permalänk

Jag beställde från DB i söndags (7 dec). De skicka sakerna i måndags och fick dem på torsdag.

Permalänk
Medlem

beställde ifrån datorbutiken i någon dag förra vecka, dagen dom fick in den sissta komponenten så gick beställningen till packning och dagen efter så var den skickad ifrån datorbutiken och det var i fredags, nu ligger den hos posten, så jag kan ej klaga på datorbutiekns tider, däremot postens....

Permalänk
Medlem

beställde i går (lördag 13:e) sista komponenten skulle komma imorrn (måndag 15:e) så förhoppningsvis har jag den i slutet av veckan. beställde fläktar där en annan gång, då tog det två dagar...

Permalänk
Medlem

Jag reklamerade mitt mobo 2003-11-04 dom har inte börjat kolla på det ännu, börjar bli lite smått irriterad nu. Har gått 7 veckor sen jag skicka in det. Svaret jag har fått är att dom har mycket att göra just nu. Tycker att dom borde prioritera reklamations grejerna lite mer än vad dom gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leroj
Jag reklamerade mitt mobo 2003-11-04 dom har inte börjat kolla på det ännu, börjar bli lite smått irriterad nu. Har gått 7 veckor sen jag skicka in det. Svaret jag har fått är att dom har mycket att göra just nu. Tycker att dom borde prioritera reklamations grejerna lite mer än vad dom gör.

Jag har samma problem med en disk... Det är ju faan oacceptablet att måste vänta så länge på att få nya grejjer... (Som till råga på allt var trasig vid leverans!) Aldrig mer datorbutiken säger då jag... Om dom har så mycket att göra som ni säger så nyanställer man så är det bara. Kunderna ska inte bli lidande, riktigt dålig stil!! Bojkotta denna skit affär...

Permalänk
Medlem

Hade kollat på ett grafikkort från datorbutiken ett tag och såg att det skulle komma in på tisdagen (10/12). På onsdagen(11/12) stog det "på väg" men jag skickade iväg en order och hoppades på att det skulle komma in snart.

Tiden gick och på torsdagen (18/12) fick jag ett mail med orderbekräftelse så allt var ju ok där. På Söndagen åkte jag iväg till Jönköping där jag pluggar och farsan åkte iväg och jobbade och skulle inte komma hem förän på torsdagen. Höll dock koll på hemsidan där det hela tiden stog att kortet var "på väg" (på väg till dem nu alltså, inte mig). Började bli lite rädd

På torsdagen när jag kommer hem från skolan ser jag dock att jag fått en avi någon gång under veckan och det är bara att springa ner till posten och hämta ut det, trots att det då fortfarande stog på hemsidan "på väg".

Så jag antar att det är en hel del tur som gäller om man får sakerna snabbt eller inte, i mitt fall verkar det ju gått rätt snabbt om nu sakerna inte fanns hemma i början.

Visa signatur

Ursäkta mig, min ä-tangent fungerade inte :/

Permalänk
Medlem

Eller så kan det vara så att de fick in ett visst antal produkter, och alla de var bokade. Så de var tvunga att beställa fler.