Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reason_no1
För j***a bra gjort... hoppas på att resterande blir i samma klass.... men det tvivlar jag inte på ....

Känns som ett värdigt Bit bygge

Keep on Modding!!!

rackarns.. trodde det var nya bilder på G

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx

Permalänk
Proffsmoddare

Nu är det dags för lite bilder igen

Efter en vansinig massa borrande har jag fått båda sidorna till hd/cd racket klara.

Efter det gällde det att få båda sidor exakt lika höga och då fick man ta fram de gamla sandpappret igen. en långsam och tråkig process som måste göras. För glipor är definitivt inget man vill ha i ett bygge som detta.

När jag fått racket som jag ville ha det var jag tvunget att sätta ihop delarna igen lite provisoriskt. jag ska göra gravyren klar innan jag påbörjar moderkortsinfästningen, eftersom det är det sista steget och jag vill inte tvingas montera ner lådan efter att den är klar för att gravera. Här följer lite bilder på lådan i dagsläge.

Allt går att lösa med päronsda och ett snipergevär!!!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Finfint, nu börjar det likna ett chassi ju ;). Detta är nog det första fulltower plexichassi jag sett.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

tycker det är ett lite löjligt tema du väljer med pentagram och döskallar. Tycker oxå att du är jävligt duktig på det du gör och beundrar din förmåga och noggranhet.

Massa creds för bygget och mindre många för dödstemat

Kunnde du inte gjort någonting lite mer datarelaterat?

Edit: Vad fick du betala för allt plexi? Sugen på att göra något, värkar vara ett roligt material att arbeta med.

Permalänk
Avstängd

för att följa qiwii och klaga på något så tycker jag det skulle passa bättre med 120mm fläkthål

Edit: annars ser det ut att börja dra ihop sig till ett chassi

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Proffsmoddare

Att jag valt de motiven som jag valt är ju bara fråga om personlig smak visst jag kunde gjort datorrelaterade motiv men det hadde passat väldigt illa med mig som person. Jag har hår ner till röven och är full av tattueringar, lyssnar dessutom uteslutande på musik av det brutalare slaget så lådan matchar användaren fint som den är Vad det gäller fläktarna så beror mitt val av 80mm istället för 120 på ekonomin. Jag hadde en hel låda full med 80mm fläktar och en plånbok tunn som ett papper så valet var helt givet. kostnaderna nu inklusive material och diverse verktyg som fick inhandlas har inte överstigit 500:- än (snacka om budget mod)

ps
Vill även påpeka att motiven inte är graverade än och det är inte säkert att det blir just dom (har en förmåga att ändra mig stup i ett) men att det kommer att bli metalrelaterat kan jag garantera.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

du vet att jag Älskar dig Persson

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D CPU: Intel Core I5 2500k 4,5Ghz GPU: Asus Geforce GTX 560ti Top SLi RAM: Corsair Vengeance 16Gb PSU: Corsais AX750 Mobo: Asus SABERTOOTH P67 CPU-Kylning: Corsair H100

Permalänk
Medlem

Fett med credd!
Dock undrar jag om det inte är en liten skada på fronten uppe vid cd-hålet(?) (vänstra hörnet)?

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frhog
Fett med credd!
Dock undrar jag om det inte är en liten skada på fronten uppe vid cd-hålet(?) (vänstra hörnet)?

jo du ser helt rätt där är en liten skada i överkanten, den ska snart fixas till

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ser mkt bra ut!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
[B]OMFG!! Det va ju en vansinnig massa hål att borra 96st för at vara exakt och nu har jag en likadan till att göra :/

varför inte ha den andra under? när du borrade?

Visa signatur

i7.

Permalänk

Gillar dina motiv, du har inte funderat på att börja tatuera mäniskohud istället för plexi? Jag skulle kunna varit försökskanin om jag bodde i Bromölla!
Otroligt snyggt bygge instämmer i hyllningskören

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Proffsmoddare

man tackar så mycket för all vänlighet det gör arbetet betydligt roligare
Jag har nu även en mer kompakt version av min projekt log på Bit-techs forum om någon e intresserad

http://forums.bit-tech.net/showthread.php?s=&threadid=46844

Visa signatur

Permalänk

Jisses.. Man blir riktigt impad.. Lycka till med fortsättningen..

Permalänk

"This is CRUEL"

Gillar inte i vanliga fall att spamma "åhh så vackert" poster i sådana här underbara tråder, blir bara chatt av dem då.. men nu Går det inte att låta bli.. detta är GRYMT.. finns inget bättre ord.. Sen gillar jag bilderna.. blandat Diablo, Drake och Satan.. Perfect..

Permalänk
Proffsmoddare

Så ja då va gravyren på ena sidan klar!!!!
jag petade dit ett par leds för att göra det hela lite mer EVIL!!! :D:D:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

haha, är du överskillad eller? hur orkar du ? är det en Dremel du har använt att gravera med? riktigt snyggt!... :D:D

keep up the good work ;D

Visa signatur

AMD Athlon 64 Newcastle 2800+ @ 2007 mhz * Adata pc 3200 2*256 ddr (512 mb) * 3 Stycken hårddiskar à 170 gb 7200 rpm * Radeon 9600 PRO @ 300/500 mhz * Samsung 52x CD/RW

Permalänk
Permalänk

öhhh..... hmmmm...... tt....

dedär va jävligt snyggt!!!!!

Permalänk
Medlem

Grymt nice asså!!

Låter väl som en ganska vanlig kommentar, men det är så bra gjort!
Finner inte ord!

Visa signatur

/ Tobbe

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0cz
haha, är du överskillad eller? hur orkar du ? är det en Dremel du har använt att gravera med? riktigt snyggt!... :D:D

keep up the good work ;D

Jo men visst är det en Dremel med glasgravyr kit som har använts.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

STANANS SVIN!!!!
Jag skulle med vilja kunna modda så snyggt

Permalänk

skall du vara med på nästa dh mod tävling?

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Medlem

Shit pommes frites Rejält snyggt! Diggar gravyren stenhårt.

Permalänk
Avstängd

ja vackert

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drone2of8
lol @ Snurrig han som vet av erfarenhet men var e dina byggen Snurrig ? du har varit tyst länge nu !

Jobbar för mycket och har inte hittat bra lösningar på mina problem så kan väl säga att alla mina projekt ligger och skräpar i en hörna nu för tiden. Orkar inte hålla på med något efter jobb

Någon gång i framtiden så kanske man hittar på något kul men i nuläget ser det inte ut så, slutar på jobb nästa fredag sen rycker man in i lumpen så det lär inte bli något gjort på något år framöver. Våren 2005 kommer väl antagligen mitt nästa projekt, när man är ute igen ( efter 15 månader)

Men lovar att det kommer att bli något speciellt, har ju tid på mig att tänka vidare ett tag så

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_swede
skall du vara med på nästa dh mod tävling?

Risken för att jag skulle vara med i DHs mod tävling är försvinnande liten. Eftersom jag har en liten dotter på 8 månader så är det ingen bra ide att dra iväg på DH i flera dar. Mitt moddande är bara en liten hobby att fördriva lediga stunder med iofs så skulle jag gärna åkt på DH om jag kunde

Visa signatur

Permalänk

Ojojoj! Du ligger verkligen inte och sover hela dagarna som en annan.
Man e borta ett par timmar å sen är du nästan klar med chassiet
Inte nog med det så har du fått det ÄCKLIGT snyggt dessutom.....

Creds för dina skills säger jag bara. Byggt mycket på fritiden innan?

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Creds för dina skills säger jag bara. Byggt mycket på fritiden innan? [/B]

Detta är mitt första riktiga bygge. Innan har det bara varit ett windowkit o lite neon Men sen jag köpte Sunbeamchassit så har jag insett vad mycke vackert man kan åstakomma med plexi Sen måste jag säga att G-gnomes Orac3 bygge har varit en stor inspiration. Så att se att han gillade bygget på Bit-Tech forumet va ju kul som fan

Visa signatur

Permalänk
Medlem