Permalänk
Medlem

Värdet av den här burken på blocket?

Hur mycke får jag om jag säljer denna på blocket med Xp installerat och mus/tgbbord

Pentium III coppermine 800mhz
Vanligt moderkort med 3st SDRAM platser och inbyggt ljud
Geforce 2 mx200
256mb PC 133 minne
Vanligt 10/100 nätverkskort
52X Cd läsare
40 gb disk ( IBM tror jag )
Vanlig låda med lucka i fronten och 300w nätagg.

Borde ju kunna få 2500-3000 för detta eller hur ?

Permalänk

Jag skulle inte betala mer än 2000:- för skräpet.

Permalänk
Medlem

*snyft* kalla inte min hederliga gamla " workstation " för skräp

Nej men allvarligt, om man skriver så att det låter bra och installerar XP tillsammnans med några fina program och sen skicka med TGB och mus så borde man kunna få lite mer ?

Permalänk
Medlem

Errrrrrrr, jag sålde min gamla burk med liknande konfig till brorsan.....700kr var vad jag fick
Betänk att om man lägger ut kanske 2000 så får man ju rätt ok grejjer (nya) processor för ca 500 kr xp1900+ osv.

Permalänk
Medlem

Säljer du licensen till XP med burken? annars är det ju olagligt vettu

Permalänk
Medlem

Jo men säg att en person som inte vet mycket om datorer sitter o tittar på blocket efter en dator att surfa och skriva lite dokument på.
Han/hon ser annonsen: Komplett dator 800mhz med Xp installerat, TGB bord och mus medföljer.

Komplett 2500kr med Xp färdigt och lite andra program.

Tror du inte det skulle kunna lyckas ?

EDIT: Självklart medföljer licensen! errmm

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baztard
Säljer du licensen till XP med burken? annars är det ju olagligt vettu

Frågan är om det inte är olagligt att sälja en mjukvarulicens öht. Eftersom du inte äger prorgrammet utan bara en licens ... har för mig detta men kan givetvis ha fel, rätta gärna om du vet vad som gäller!

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

OK OK: Jag tar tillbaka alla jag sagt om att Xp medföljer.

Om vi gör såhär att ni bara fantiserar så kan vi återgå till topic ?

Permalänk

3000, så får dom en bra familje dator som är bredbands klar.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

du kan og sälja den ganska dyrt på blocket.se det finns så många dum folk där så du kan nog ta minst 3000 för den

Visa signatur

| Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2| Ryzen 7 9800X3D 4,7Ghz | 32Gb Corsair DDR5 6000Mhz | Asus TUF RTX 4080 Super OC| Kingston FURY 2TB | Corsair RM850x | Fractal Design North TG|

Permalänk
Medlem

japp. blocketfenomenet.

Permalänk
Medlem

Vanligt moderkort? vad är det?

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

jag köpte i stort sett precis lika saker,fast utan chassui,för 600kr

Visa signatur

ch0bbe

Permalänk
Medlem

www.tradera.se kanske? Har hört talas om folk som fått rätt mycket för sina grejor där

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

utan skärm får du INTE mer än 2k, skulle inte jag betala iaf. jag skulle kanske max betala 1.7k

Permalänk
Medlem

surfa in på blocket och kolla vad folk vill ha för sina paket. Sedan maila du bara dem och kanske tom mail och frågar om de fått det sålt och isåfall för hur mkt. Lite tidsödande kanske men du får ju en bra hum om prisklassen ditt paket ligger i på blocket.

ps. Jag tror att du förlorar rätt mkt på att "Svensson" nog gärna hade velat ett "helt paket" m.a.o. inkl. skärm.

Martin

Permalänk
Medlem

Hm ok ska göra det

EDIT: Har tittar runt lite nu och folk vill ha ca 3-3500kr för likadana burkar fast med en 17tummare till.

Permalänk
Avstängd

*tråd låst*

Permalänk
Medlem

Öhm, ville668.. nej

p00tie, sätt 2500 då..

Visa signatur

Utvandrad till NH tills vidare

Permalänk
Avstängd

jasså gick inte de
men ja vill låsa den han skriver ju om olagliga saker att han ska sälja sin dator me ett PIRATKOPIERAT xp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ville668
jasså gick inte de
men ja vill låsa den han skriver ju om olagliga saker att han ska sälja sin dator me ett PIRATKOPIERAT xp

Läs reglerna...Anmäl tråden och låt moderatorerna sköta låsandet.

Permalänk
Medlem

för 3k fick jag ny burk, herkules forti III, 60gigs HD, xp 1800+, epox mobo, 512 DDR 2700 och lite annat tjafs, men har du inte bråttom så lägg den i annons och uppdatera så kanske ngn hakar på 2k på blocket.

Visa signatur

E6600, P5W DH, 2gb 800 mhz corsair etc etc. Minhembio.com/forum