Permalänk
Medlem

www.jmedata.se har en Bluetooth dongle för 199 kr, dom hävdar att den är till för epox moderkort endast men kollar man upp delen Epox BT-DG02 på deras hemsida www.epox.nl så är det bara en vanlig BT USB dongle till bra pris

"Epox BT-DG02 Bluetooth USB Dongle för EPOX-moderkort!
" heter den på jme data sida, jag har den och inte har jag EPOX moderkort.

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk
Medlem

Jag har stött på ett problem. Ett par spel jag har laddat upp till telefonen via bluetooth har inte dykt upp i listorna men dom tar endå utrymme på telefonen. Hur får jag bort dom? Eftersom dom inte finns med i någon lista på telefonen så kan jag inte ta bort dom därifrån och från programmet som jag laddade upp dom med så kan jag se dom men har inte behörighet att ta bort dom.

Det händer föresten varje gång om jag bara laddar upp en del av ett spel som består av flera delar.

Föresten, hur ändrar man koden som folk måste skriva in för att kunna komma åt min telefon via bluetooth?

Visa signatur

Micael Ehn
ICQ: 2450221 Mail: micke(at-tecken)ehn.nu

Permalänk
Avstängd

Jag köpte en 610tvill min flickvän för nån vecka sedan, döm om min förvåning när hon leker med kameran, hon har ju zoom! Det har inte jag. Jag vara avis, bilderna blev ju hur mkt bättre som helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Jag köpte en 610tvill min flickvän för nån vecka sedan, döm om min förvåning när hon leker med kameran, hon har ju zoom! Det har inte jag. Jag vara avis, bilderna blev ju hur mkt bättre som helst.

Asså zoom ? jag tror du har "small" å hon "large" inställt på kvaliten när du ta kort ?
går väl inte zooma med en fast lins ? såvida de inte är digitalzoom som bara förstorar bilden.
vilket small/large gör.

Edit hade en egen fråga:

Jag fick i gång WLIrc på min t610, med http, ballt men jag kunde bara se vad andre skrev kunde inte skicka min text utan såg mitt namn på irc fönstret i mobilen men de var ingen text efter å de syndes inte i kalanen när jag satt med in win32 klient. nån som vet en lösning, eller haft samma problem?

Visa signatur

Spelas just nu: Björne - Somna inte riktigt än.mp3

Permalänk
Avstängd

Kan väl vara så att hon växlar kanske, men vi har båda large inställt och när hoin trycker på 1 så halveras avståndet till föremålet hon tar bild på. Bilden blir inte större, bara närmre...

Permalänk
Medlem

okey, jag har inte koll på den nya mjukvaran dock, kanske är nån förändrig ? kan inte komma på nått annat som kan orsaka skillnaden mellan era till synes likadana mobiltelefoner.

Visa signatur

Spelas just nu: Björne - Somna inte riktigt än.mp3

Permalänk
Avstängd

näe inte jag heller. Men det är en schysst feature på hennes telefone

Permalänk
Medlem

hmmm trycker man på "1" i fotoläge så växlar ju kameran mellan small och large kvalitet bara, det är däför som hon har "zoom" hahaha knapp 2,3,4,5 har ju också funktioner som nightshot och sepia o svartvitt om man trycker på dom när kameran är igång.

Visa signatur

IC7-MAX3, ADATA DDR-500- 512MB@250mhz, P4-2.4c@3ghz, HERCULES-9800PRO(128mb)@414mhz/365x2mhz

Permalänk

jag har en fråga angående t610 som jag hoppas kan bli besvarad... jag har länge haft nokia men bytat till ericsson! Min fråga är hur jag sparar mina kontakter och sms på simkortet istället för på telefonen.. på nokia kan jag det men hur gör jag på t610?? tacksam för svar

Permalänk
Medlem

de kan du inte, jag kan ha 10sms på mitt simkort medans en 65st beroende på storleken på sms'en
Men du kan göra så här. när du fått ett sms markerar du och tar "save in archive" så hamnar de i "archive" i menyn dvs sparade på simkortet. SE börjar inte spara på simkortet förens telefon minnet är fullt, och nej de går inte ändra på nått sätt vad jag har erfarat, med min t20 t68/i eller t610.

Visa signatur

Spelas just nu: Björne - Somna inte riktigt än.mp3

Permalänk
Medlem

Hejsan på er!

Jag är ny på sweclockers forum (första posten). Har dock en del kunskap om Sony Ericsson telefoner (och lite om telefoner i allmänhet), men tänkte lära mig mer och hjälpa andra.

Magnuschaa:

Du kan visst spara kontakter i SIM-minnet om du vill. Gå bara till Telefonbok, Avancerat, Kopiera alla till SIM. För att ringa från SIM: Telefonbok, Avancerat, Ring från SIM. Nya kontakter hamnar ju automatiskt i telefonens interna minne, så när du kopierat alla, så rensa det för att det inte skall komma dubletter när du lägger till nya (och kopierar till SIM-kortet). Däremot så förstår jag inte varför man skulle vilja ha dem på SIM-kortet istället för på telefonen. Telefonen haterar allt mycket snabbare om det ligger i minnet, och det kan sparas mer information och det är kompatibelt med v.card 1.2 (har för mig att det var den, kan kolla upp det...).

Du kan även (som SKIBBE också säger) spara SMS på SIMkortet med (om än att jag återigen inte förstår nyttan i det!). Gå till: Meddelanden, SMS, Inkorg, välj "mer" på ett sms och "Spara i arkivet", då hamnar det i SIM-minnet. Detta kloggar dock upp telefonen och gör den allmänt segare, så jag rekommenderar att du låter bli. Dessutom är det en "envägsförflyttning", du kan inte lägga tillbaka dem i telefonminnet igen.

Om du är ny på SE-telefoner, så kom ihåg att telefonen även sparar skickade meddelanden, och om telefonens sms-minne är fullt, så töm bara Skickat-korgen.

claes_rocky: Angående "TIP: remove T610 vodafone pictures"

Du tjänar inget minne på detta. Bilderna ligger fortfarande kvar i minnet så man får inget mer utrymme iaf. Gör du en master reset så kommer bilderna tillbaks igen. Så tyvärr funkar det inte. Men tanken var god.

MVH
Leord

Permalänk
Medlem

välkommen till sweclockers Leord

Permalänk
Medlem

fick precis en bluetooth-adapter i julklapp alltså, inga av "fjärrkontrolls-programmen" funkar.. jag har testat både BTconnect och FMA, dom hittar inte telefonen, hur ska jag göra? den hittas med programvaran jag fick till bluetooth-adaptern, det är en D-link BT-120 ingen som kan skriva hur man ska göra för att få det att funka?

Visa signatur

kosmonist javisst

Permalänk
Medlem

du ska öppna någon speciellt com-port för BT-adaptern.

kolla den här länken(nästan längst ner står det. Förre Sendfile grejen)
http://www.vmaxxum.com/SonyEricsson/intro/btguide.html

Där ska du göra som dom visar på bilden. Om det itne funkar, prova att öppna några andra portar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
du ska öppna någon speciellt com-port för BT-adaptern.

kolla den här länken(nästan längst ner står det. Förre Sendfile grejen)
http://www.vmaxxum.com/SonyEricsson/intro/btguide.html

Där ska du göra som dom visar på bilden. Om det itne funkar, prova att öppna några andra portar.

okej, jo jag har öppnat en massa portar och hållt på att mixtra i minst en timme nu men jag testar det dära, tack så mycket

edit: hmm nu när jag ska fixa bluetooth serial port så står det "device t610 does not support bluetooth serial port"

Visa signatur

kosmonist javisst

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan köpa en sån bluetooth grej? gärna en som funkar med t610

(säkert någon som frågat redan men ändå)

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

jahapp, då var man SE T610-ägare då.
iden var att köpa mig någon av de blåtands-pryttlar som blivit föreslagna i denna tråd, men så började de små grå arbeta lite..
det faller sig nämligen så att jag även är lycklig ägare av en Ericsson R380s (herre-min-gud vilken slipkloss till telefon ), och efterssom socklarna ser likadana ut på båda telefonerna kunde jag inte hålla mig från att plugga i den seriellkabel som medföljer en sådan som standardtillbehör. Jackpot! det gick utmärkt att konvertera och överföra bilder med den till min 610a medföljande programvaran.
nu till min fråga: hur bär jag mig åt för att överföra program till telefonen? jag hittar ingen bra meny i telefonen för att importera grejor med kabel, och den finns inte som enhet under "den här datorn".

någon vänlig själ som kan upplysa mig om det går, och isåfall hur?

Visa signatur

(ü) Ironi borde vara ett skolämne. (ü)

Permalänk
Medlem

Har fått för mig att det inte går att skicka från datorn till telefonen med kabel..

Rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapaas
Har fått för mig att det inte går att skicka från datorn till telefonen med kabel..

Rätta mig om jag har fel.

Det var väl tvärtom som inte fungerade med kabel? Bilder från telefonen till datorn dvs.
Annars har Lost_One verkligen lyckats klura till det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapaas
Har fått för mig att det inte går att skicka från datorn till telefonen med kabel..

Rätta mig om jag har fel.

jag vet bara att jag lyckades, om det går vet jag inte
det är nog som Ballistic säger

Visa signatur

(ü) Ironi borde vara ett skolämne. (ü)

Permalänk
Medlem

Om du kör över jar/jad-filer med kabel (sendfile, eller SE:s egen MyPictures) så kan du köra de programmen (de är färdiga program i en fil). Annat måste du installera via wap.

Det finns inga hårdvarumässiga begränsningar i T610:an eller Z600:an för att föra över filer från telefon till dator. Inte i någon av telefonerna. Det finns faktiskt program (3:e part) att installera på telefonen som gör en sådan överföring möjlig. Däremot går det av naturliga skäl inte på telefoner som inte kan installera program.. :/

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har idag köpt en SE T610, hur länge bör man ladda den första gången.

Har hört att mastodont laddningarna på 12 timmar inte är nödvändiga längre då batteriet är laddat under produktionen.

Vad är det som gäller

Visa signatur

MIDI Tower ATX NEXEC 202 300W |Asus P4800 SE| Pentium 4 3.0 GHz| 512 MB DDR *2| ASUS TI4200 G-Force 4 128 MB DDR TV-Out|

Permalänk
Medlem

4 timmar gäller.

För de som är intresserade har jag dessutom länken till FMA ( Floates Mobile Agent), som är programmet för att överföra bilder från telefon till dator. Tyvärr är deras sida nere för "maintenance" precis nu, men den kommer nog tillbaka inom kort.

https://sourceforge.net/projects/fma

Permalänk

läs tidigare inlägg fe__o

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk
Medlem

claes_rocky: Vem skall läsa tidigare inlägg?

Adressen till FMA är ändrad, och första sidan stämmer inte 100%. Det står heller inte att man kan skicka bilder från telefon till dator (har inte försökt själv, men en mycket erfaren kollega säger att man skall kunna det), och att jag nämnde den egentliga tiden man skall ladda mobilen första gången är väl heller inget att kolla på äldre poster för?

Permalänk
Medlem

Problem med Jeyo....De står att actviveSync inte finns på min dator när jag vill installera de. är de nått extra som man måste dra hem o installera först. Lika så FMA strular när jag väljer att connecta med BT. Står nått om att adressen inte är känd eller liknande. Har inte hittat nån hjälp om detta förutom att folk säger "nu funkar de" Finns de nån som har nått förslag på vad man skall göra? Har för övrigt en MSI BT

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leord
Om du kör över jar/jad-filer med kabel (sendfile, eller SE:s egen MyPictures) så kan du köra de programmen (de är färdiga program i en fil). Annat måste du installera via wap.

Det finns inga hårdvarumässiga begränsningar i T610:an eller Z600:an för att föra över filer från telefon till dator. Inte i någon av telefonerna. Det finns faktiskt program (3:e part) att installera på telefonen som gör en sådan överföring möjlig. Däremot går det av naturliga skäl inte på telefoner som inte kan installera program.. :/

allright, tack för ett bra svar. blir att köpa blåtandsadapter för min del då tror jag

Visa signatur

(ü) Ironi borde vara ett skolämne. (ü)

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att ändra låt me t610??
Vad ska man köpa för motagare T.ex. Ir eller Blåtand?
någon speciel som har lång räckvidd??

Visa signatur

Imac 27" 3.1 GHz Intel Core i5 - 4GB 1333 MHz DDR3 - 1Tb - OS X 10.8.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Folden
Hur gör man för att ändra låt me t610??
Vad ska man köpa för motagare T.ex. Ir eller Blåtand?
någon speciel som har lång räckvidd??

http://www.jeyo.com/products/JeyoRemote.asp stod det i början av tråden
Sen ska man ha en blåtandsadapter som t.ex denna. Telefonen klarar inte mer än ~10m, så det spelar ingen roll om adaptern har en räckvidd på 100m eller 10m, inte för tillfället iaf. Möjligtvis om du planerar att köpa en telefon som stödjer 100m-bluetoothräckvidd i framtiden. (SE Z1010 t.ex)

Permalänk
Inaktiv

hej.. en fråga. när det ringer i telefonen så hörs det ett pip innan ringsignalen ljuder, varför? var inte så förrut..