Permalänk
Medlem

köphjälp av nytt socket-A kort

verkar inte som att det kommer några nya kort på den froten, iaf inga high-end kort, kommer sockeln att läggas ner helt snart eller?

Jagbehöver antagligen ett nytt kort, mitt ASUS A7V333 is acting up.

så frågan är vad jag skulle behöva, ett av problemen är att jag har 6 ide enheter och får då använda 2 enhter på promise chipsettet, och jag har hört att winxp ska ha feta problem med raid kontrollers. och eftersom det är integrerat så är det ju inte speciellt high end.

Så några tips? vad jag har som ska monteras är 2 x 256 PC2700 samsung minnen, och en AthlonXP 2000+

4 stycken maxtors 120gb med 8mgcache, en dvd brännare och en zipdrive (don't ask) den är dock inget krav att ha kvar i burken, sen har jag en 80gb seagate som bara ligger och skräpar som hade varit kul att trycka i ändå.

några tips?

___________UPDATE___________
jag glömde säga att att MOBO måste ha stöd för alphafläns som kräver 4 skruvhål.

Visa signatur

Workstation :: Linux Mint :: [ASUS TUF Gaming B650M-Plus ]|[AMD Ryzen 9 7900X ]|[Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz]|[GTX1080]||[ASUS Prime AP201]

Permalänk
Medlem

jag vet inte vad du ska ha för moderkort men satsa på ett med nForce2 chip

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag är då extremt nöjd emd mitt a7n8x deluxe iaf :). demprodukt - billig penning.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk

Jag har haft både asus a7n8x deluxe och abit nf7-s 2.0 och jag gillar abit-kortet mer. de är båda mycket bra kort. Ta abit kortet om du ska överklocka.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black