Permalänk
Livstids semester
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joel.lindgren

Roligt att se att Xbox ganska överlägset leder omröstningen .
Min slutsats är så enkel att det här är ett pc-forum, gå till vilket annat forum som helst så kommer xbox ligger på 4 röter och GC/ps2 har 100 röster var.

Jaså? Var då? Jag kikade på Maya forumet och där fanns ingen poll alls.

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Fast nu handlar väl ändå tråden om vilken som är den bästa spelkonsolen, inte vilken som är den bästa multimediamaskinen? Så vilka fördelar man får genom chippning hör inte riktigt hit. (Därmed säger jag inte att Xboxen är en dålig spelkonsol.)

Sant, men det kan ju vara avgörande när man väljer, eller hur? Men visst, det hör kanske inte hit om man endast ska svara på frågan "vilken är den bästa spelkonsolen?".

Jag tycker Xbox är den bästa spelkonsolen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Atari / Amiga. Det finns inga bättre spel.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Xbox..

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HELIX
Haha, Xioux du skrev exakt samma sak på NH.. Jaja den bästa "nya" spelkonsolen är enligt mig Dreamcasten... Men så är det ju jag..

sitter oxå med en Dreamcast finns många grymt bra spel till den....

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem

jodå dreamcast är ju en underbar maskin.. men att välja mellan dom här 3 så skulle jag ta ps2, det SKA vara japanskt!

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XerXes
Dessutom kan man redan se på i stort sett alla filformat på xbox med ett modchip. Jag kan spela både snes och nes på min xbox + att jag kan se på dvdfilmer, divx, mpeg och allt annat. Kom igen när du kan göra det på din GC.

Jaha...och? man kan lira snes och nes spel på datorn också? Jag antar att man köper en konsoll för att spela spel som släpps till konsolen, och inte för att modda den och kolla på film, det är det man använder datorn till, + att den har mycket bättre prestanda idag än vad xboxen har! Sen måste du äga spelen som du emulerar, då kan du lika gärna köra dem på din gamla konsol ju!

Edit: Personligen tycker jag PS2! Final Fantasy säger jag + att man kan lira sina gamla PS spel om brorsan eller liknande använder PS och man blir suger på att lira FF7 eller nått
Sen tycker jag PS2 har många bra spel, men smaken är väl som baken...

Permalänk
Medlem

Xbox, Xbox Live och Xsnsports behöver jag säga något mer

Jag har köpt 5 Xbox live spel denna månad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheytan
Xbox, Xbox Live och Xsnsports behöver jag säga något mer

Jag har köpt 5 Xbox live spel denna månad

Hur bra funkar Xbox live? Man pluggar väl in nätverkskalbeln från Xbox:n direkt i kabelmodem eller direkt i väggen (om man har fast lina)? Är det bara ut och lira över nätet sedan?

Laggar det något eller?

Visa signatur

SD 3700+@2750MHz (250x11) KAB2E 0549BPMW | Abit KN8-Ultra | 2x512 Crucial Ballistix DDR500 1:1 2.5-4-4-10 1T | XFX 7800GT 256mb 450/1050MHz | 3DMark05: 7357p | SuperPi 1M: 31s

Permalänk
Medlem
Citat:

--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Hehe, 90% av dom som säger att dom hatar MS anväder något som MS har gjort, offtast windows och office
--------------------------------------------------------------------------------

Kunde inte sagt det bättre själv!

Skulle det inte kunna vara så att man inte tycker om MS ekonomiska välde fast man gillar
OS:et? Man behöver ju inte betala för all mjukvara.. eller har jag fel?

Nog om allt tjabb om pc och ms, skulle jag välja spelkonsoll så
skulle det bli GC p.g.a. att de gjorde NES och SNES..

Visa signatur

Amd XP2200+ :: 256Mb DDR :: GeForceFX 5600 256Mb DDR :: Seagate Barracuda 120Gb SATA :: ADSL 8Mbit/s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
jodå dreamcast är ju en underbar maskin.. men att välja mellan dom här 3 så skulle jag ta ps2, det SKA vara japanskt!

GC är även det Japanskt. Själv så skulle jag köpa GC eftersom att Nintendo är för mig kungarna av spelkonsoller med storsäljare som GB, NES, SNES. Att Nintendo har gjort lite dumma satsningar i sina dagar (tänker mest på att N64 hade kassett) är ju en annan femma. Nu är det så att många av de riktigt bra RPG-spelmakarna valde PS1 eftersom att den spelade på CD-skivor som kunde lagra mycket mycket mer än vad kassetter gjorde och därför har de väl avtal med Sony att fortsätta tillverka spel till just PS (Tänker mest på Square/Enix). Men likväl, Nintendo kommer att slå tillbaka, var så säkra!

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
GC är även det Japanskt. Själv så skulle jag köpa GC eftersom att Nintendo är för mig kungarna av spelkonsoller med storsäljare som GB, NES, SNES. Att Nintendo har gjort lite dumma satsningar i sina dagar (tänker mest på att N64 hade kassett) är ju en annan femma. Nu är det så att många av de riktigt bra RPG-spelmakarna valde PS1 eftersom att den spelade på CD-skivor som kunde lagra mycket mycket mer än vad kassetter gjorde och därför har de väl avtal med Sony att fortsätta tillverka spel till just PS (Tänker mest på Square/Enix). Men likväl, Nintendo kommer att slå tillbaka, var så säkra!

Amen

Permalänk
Medlem

Väljer man inte konsol efter utbud av exklusiva spel?

Dreamcast är ett tips annars, en imponerande "mini Xbox".

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Gamecube = Spel med kvalitet, Härlig handkontroll

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

så här ÄR det: gamecube har bäst kontroll (9/10 i ps2w) men ingen dvd.
Xbox har bästa dvdn (som iofs kostar 200kr som tillsats) bäst prestanda lite klumpig kontroll (7/10 ps2w). ps2 har usel dvd ok kontroll (7/10 i ps2w) och störst spelutbud och prestanda mässigt ungefär likvärdig med gc. om spelet finns på alla konsoler blir gc valet eftersom kontrollen är skönast.

Permalänk
Medlem

Faktiskt då har jag i detta nu skaffat mig en GC. Ett köp som jag inte ångrar. Måste starkt rekommendera spelet Metroid Prime...mycket häftigt och bra spel.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

sony runt 90 miljoner konsoler sålda
nintendo runt 20 miljoner konsoler sålda
microsoft runt 20 miljoner konsoler sålda

varför göra en omröstningen? tycker siffrorna pratar för sig själv eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamstah
sony runt 90 miljoner konsoler sålda
nintendo runt 20 miljoner konsoler sålda
microsoft runt 20 miljoner konsoler sålda

varför göra en omröstningen? tycker siffrorna pratar för sig själv eller?

tråden är snart 3 år gammal...

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB3000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem

PS2 är bäst, slipper betala för att spela online, bra rattar, enormt utbud av spel och sköna handkontroller.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isen
det bästa är att köpa ett nytt grafikkort som mna kan koppla till TV:n o sen köper man en dosa o kopplar den till datorn så kan du spela alla konsole spel på TV:n men hjälp av datorn..

och vad för monsteremulator kör du egentligen?

min burk klarar inte ens av Gran Turismo 2 (ja, det till Playstation) vettigt..

/ oop, såg just hur gammal tråden var.. Isen måtte menat SNes-spel.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nefus
bra rattar

barnsligt jag vet... men får ändå mig att dra på smilbanden

Visa signatur