Jag skulle behöva hjälp
Hejsan. Idag fick jag mina nya datordelar och har under de senaste timmarna försökt att få dem att fungera som de skall.
Det jag har köpt är en Intel 3.0 Ghz processor. Ett ASUS P4C800-E Deluxe, 1024 Corsair PC3200 minne och en SATA disk.
Jag kopplade ihop detta nu på eftermiddagen och skulle starta upp maskinen. Allting snurrar igång men jag får ingen bild.
Jag har under de senaste timmarna testat massor av olika varianter:
Testat tre olika skärmar.
Bytt mellan två olika grafikkort dock inget PCI kort.
Tagit ut alltind som ej behövs som CD-Rom, brännare, hårddiskar RAM-Minne mm.
Jag får inget PIP ljud om att något skulle vara fel eller så heller. Jag har lusläst manualen på information om något skulle vara fel men så ser det inte ut att vara.
Det enda som jag tror kan vara fel är de olika kablarna för Power SW, HDD Led, Power Led, Speaker och Reset SW. Vissa utav dessa omnämns eller heter något annat i manualen så jag har jobbat lite i blindo när det gäller dessa. 2 st av dessa pinnar var dessutom krökta. Skall de vara så? Jag observerade detta omedelbart vid uppackande av moderkortet.
Jag tycker jag borde få något pipljud eller så om något är fel men inte ens det får jag. Allting verkar dock fungera med lampor på moderkortet som indikerar att det är igång och när jag stoppar i en nätverkskabel så indikerar den att den fått en sådan i RJ-45an.
Nu börjar jag få slut på ideér på vad som kan vara fel. Jag hör att datorn räknar minnet att den startar CD och hårddiskarna och det enda som saknas är en bild. Är det någon vänlig själ som kan ha en aning om vad som är fel?
Det vore mycket snällt om någon ville hjälpa mig lösa detta.