Permalänk

Testa?

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Kopplar du röd eller gul + en svart i mittenkontakterna så får du garranterat kortslutning. Jag målade lite på den sidan av kontakten som den röda +5v sladden sitter med en röd whiteboardpenna som går enkelt att gnugga bort sen.

Testade med att fimpa en 3.5-plugg och det fungerade prima! (hade en mono-plugg som jag alldrig skulle ha använt endå )

för er som inte får länken att fungera så ska man knipsa av pluppen längst ut på kontakten och sedan trycka ut innehållet och använda "röret" som blir kvar genom att trä det över metallkontakterna på molexen.

Hmm..kanske inte därför som min funkade?Jag fimpade nog lite för mycket..Men vafan man såg ju inte ett skit av vad snubben på den där hemsidan hade klippt den bla bla...Så den funkade inte för mig

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Ta bor Molex "han" kontaktering

Tja,

hade samma problem själv när jag skulle dra in fläktkabeln med molex kontakt i burken.

Tog av spetsen på en gammal kulspetspenna och juckade lite på den, no probs bara att dra ur lite.

Fick dock lite problem med att den inte ville fasna ordetligt när jag satte i den igen men det vara bara att börja upp hullingarna lite så var det klart!

Gratis och enkelt!

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vikingen
Du kan ju alltid testa att bygga en sån här och försöka med den
http://vb3.forums.bit-tech.net/showthread.php?t=47415

men vafan jag skulle ju va snäll o ge den länken
hehe

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem

detta ..

asså, det kan ju ses som lite primitivt, men jag ger mig fan på att det fungerar, helt enkelt knippsa av vid kontakten. sen pilla isär själv kontakten, löd fast eventuell skit som kanske behövs. om det inte fungerar så vet jag inte vad.
jag har faktiskt ingen erfarenhet i just detta, men är det något som jag har lärt mig på mina 2 år på El programmet inrkt. elektronik/data. så äre fan att göra kablar

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Varför krongla till allt, jag har alltid bara andvänt mig av en nål och det fungerar utmärkt på både floppy,molexhane molexhona osv.

Visa signatur

OOO
OOO
OOO

Permalänk
Medlem

lol komiskt att det skrivs så mkt om en sån liten skitsak egentligen... aja jag använder en liten skruvmejsel

Visa signatur

Cooler Master Centurion 5 | MSI K8N NEO4-F | AMD Athlon 64 x2 4400+ 2mb | 2048 mb Corsair Value s | Radeon X1800XT 512MB | Hiper Type-R 580W Blue | Creative X-Fi XtremeMusic | Samsung Spin Point 250gig SATA 2 | Samsung 19" Syncmaster 913V |

Permalänk
Medlem

Va tvungen o kolla nu när man såg denna tråd.. tog knappt enhalv minut att få bort en hel molex. Ta en pinsett och böj de hullingar som finns där.. ena "armen" på pinsetten i hylsan och den andra mellan hylsan o plasten.. bänder försiktigt in den och vipps så är den av. Det är bara och föra motsatt när man ska ha dit som igen

Visa signatur

Dator = Ja