Hej. Att konfigurera inbyggda ljudkort som SoundMAX på ett ASUS P4C800-E Deluxe är inte lätt. Anledningen till det är att jag använder uteslutande hörlurar när jag sitter framför burken och att dess 3D ljud då inte blir lyckat alls. Ljudkortet verkar ju inte stödja varken EAX A3D eller någon annan ljudstandard.
Allt blir givetvis bättre om jag isstället kör ljudet genom mina digitala högtalare. Men jag tror inte mina grannar uppskattar det ljudet som det medför under mina nattliga spelpass.
Är det någon som har ett sådant integrerat ljudkort och fått ordning på 3D ljudet? Jag tänker framför allt på FPS spel med stöd för någon 3D ljudstandard.
Som det känns nu så är det väl bara o lägga en beställning på ett Audigy 2 ZS kort. Detta verkar ju inte duga till annat än att spela upp röstmeddelanden när något är fel.
Edit: Jag såg denna funktion.
Virtual Theater (tm) Surround
This feature virtualizes multi-channel movie soundtracks on stereo speakers (and on headphones with upgrade).
Du gör nog rätt i att beställa ett Audigy kort, ljudkorten som är innbyggda på moderkorten är ganska kass. Mitt SoundMax ljudkort sög fett om man jämför med mitt Audigy 2.
Skiljer sig själva ljudåt åt på en Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS RETAIL jämfört med Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS Platinum Pro RETAIL. Jobbigt att ha den där lådan med sig hela tiden. Men det kanske är ett vanligt ljudkort och den där lådan? Så man kan lämna lådan hemma om man drar på LAN och så?
Vilket köper man om priset är 1155 mot 2215? En fråga till. Finns det något annat kort som är bättre och rekommenderas mer?