Permalänk
Medlem

Mitt headset gick sönder

Hej mitt headset ett par KOSS gick sönder igår kväll när jag skulle ta på mig dem.

Den lilla bågen som håller i en av hörlurarna gick av och jag fick ena luren i handen. Jag måste ha tagit av och på mig dessa lurar hundratals kanske tusentals gånger sedan jag fick dem den Janurari 2003. Nu undrar jag om någon vet hur KOSS ställer sig till sådant här och om de säljer reservdelar. Trist om så inte är fallet. Jag fick ge 50 dollar för dem och 50 dollar i frakt samt 500 extra i tull för ett år sedan när jag beställde dem från www.koss.com

Om det inte löser sig så tänke jag väl göra som jag skrev i denna tråden http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=231259&g...

Att köpa mig ett par Philips HD890. Sen får jag väl skära loss headsetet från min KOSSlur och kassera dessa.

Är det någon som varit med om något liknande? Var ringer man om man vill få tag på KOSS i Sverige? Kollade www.koss.se och kom till "Generalagent för KOSS i Sverige". Skall ringa dem imorgon och kolla om de har några reservdelar.

Annars hur fundgera HD890? När jag nu sitter med mina Sennheiser HD490 så märker jag att de issolerar ljudet dåligt och att man måste ha rätt hög utsignal på. Mycket av ljudet försvinner för att de inte är täta mot andra ljud. Hur är Philips på det? De ser ju onekligen ganska täta ut

Permalänk
Medlem

Jag har ett par HD890, mycket bra lurar måste jag säga. Men täta kan jag inte säga att dem är. Jag kan ha musik på ganska lagom volym men ändå höra om telefonen ringer, vilket jag tycker är mycket bra. Sen läcker dem en del utåt också. Men det stör inte så mycket.. möjligtvis dem på bussen. Om man nu skulle ha på sig dessa kolosser på bussen..
Dessutom är lurarna mycket sköna, man kan ha dem i flera timmar utan att få ont, bli svettig och allt man kan tänka sig.
Ett bra köp helt enkelt..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk

försök få det på garantin eller nått före du köper reservdelar?

Permalänk

Hmm Jag vet inte rur skada ser ut, men går det inte att laga?

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

har beställt ett par HP890 som kommer förhoppningsvis imorrn men jag har stor erfarenhet av att pajja hörlurar/headset så jag vet hur det är =/ oftast e det dyrt och svårt att hitta reservdelar. vet iaf att vissa KOSS-lurar ärr byggda så att varje liten del är löstagbar för att kunna bytas ut. pratat med dom än?

Visa signatur

denna signatur är inte vettig, den är inte heller tänkt att ha någon djup filosofisk mening som man kan tro. allt jag vill säga med denna signatur är att jag inte har nånting att skriva.

Permalänk
Medlem

Jag har pratat med koss.se nu och de sade att reklamationer och annat fick tas med koss.com Jag sade då att jag mer var intresserad av att fixa mitt headset än att bråka om reklamationer. Dock så kunde jag inte köpa den delen som gick sönder utan blir tvungen att köpa hela bågen. Den kostar 250 + frakt. Då ett nytt headset numer kostar 350 kr + frakt på webhallen.se så funderar jag på att skära loss micken och försöka fästa den på mina nybeställda Hp890.

Skall dock maila koss.com och se vad de har o säga. Kanske mest för att veta hur de ställer sig till det faktum att deras grejor går sönder när man skall använda dem till det de är tänkt för.

Permalänk
Medlem

Koss har livstids garanti på sina grejer:

Gå till www.koss.com och sen: Warranty and Service

Där kan du läsa mer, du kan också om din produkt täcks av detta.