Permalänk
Medlem

Minimize To Tray v0.20

Ytterligare en ny version!!!!
Nu har jag uppdaterat programmet en gång till. Nu kan man välja vilken knapp man ska högerklicka på för att minimera ett program. Jag har också förbättrat ikonhämtarstödet avsevärt, nu syns även ikoner för program gjorda i Delphi (även om dom inte är grymt snygga). Vissa ikoner var fulare än orginalet innan men nu är det fixat också. Jag har också lagt in en funktion som känner av om ett minimerat program avslutas eller visas. Då försvinner ikonen från trayen och från menyn.

Minimize to tray 1.2 (12kB):http://w1.361.telia.com/~u36114907/Web/Filer/Minimize%20to%20...

-------------------------------------

Ytterligare en ny version!
Nu har jag uppdaterat programmet igen. Nytt är en förbättrad filterfunktion och korrekt högerklicksstöd. Jag har oxå fixat massa smågrejer som inte fungerade som dom skulle + en mängd buggfixar. Testa gärna om förstår er på filterfunktionen nu (tips: lista ut hur man använder ikonen jämte Add-knappen).

Minimize to tray v0.22 (11kB):http://upl.mine.nu/uplfolders/upload9/Minimize_to_tray_v0.22....

-------------------------------------

Ny version!
Nu har jag fixat några buggar och lagt till en ny liten funktion. När programmet är igång kan man minimera program genom att högerklicka på minimera-knappen, man behöver alltså inte längre hålla in en extra tangent om man inte vill! Jag har dessutom lyckats skala av nästan fyra kB på .exe-filen (+att jag har packat den )

Minimize to tray v0.21 (10.5kB): http://upl.mine.nu/uplfolders/upload9/Minimize_to_tray_v0.21....

-------------------------------------

Jag har donat en hel del med mitt program idag och det börjar nästan bli användbart. Här är vad jag skrev om programmet tidigare:

"Jag har gjort ett nytt program som jag tänkte lägga in på min hemsida. Det är ett program som gör att alla andra program hamnar i trayen istället för i taskbaren om man håller in SHIFT (t.ex.) när man minimerar dom."

Nytt är bland annat möjligheten att filtrera vissa program.

/Delight

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Får fel när jag startar programmet.
"Det går inte att hitta procedurstartadressenadressen SetMagic i DLL-filen dll.dll"

Permalänk
Medlem

Har du packat upp båda filerna till samma katalog?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Japp.
Tillägger att jag kör Windows XP.
Jag packade över de gamla filerna.

Permalänk
Medlem

Hmm, det kanske kan bero på att du har en dll.dll liggande i nån windows-system-mapp . Testa å sök efter dll.dll och kolla om du har dubletter.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Glömsk

SetMagic. Ballt namn.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

hehe, tack Funkar programmet för dig Psi?

Jonte, det låter nästan som att du bara ersatte själva exe-filen. Testa å packa upp igen.

Satan, måste lägga mig nu, ska upp halv sex i morgon. Hoppas inga fler får problem :-/

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Packade du i rätt dll-fil?
den i zip-filen är från 2004-01-01, kanske kan vara det? :/

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fick samma problem, har för mig att jag provade förra versionen men den var isåfall inte "installerad" i samma mapp.
Hittade för övrigt ingen dll.dll i c:\winnt. =/

Säker på att du skickat med rätt DLL då? Värre misstag har man väl gjort...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

2004-01-01 låter onekligen lite väl gammalt. Jag har uppdaterat zippen nu. Testa om det fungerar. Hoppas det....

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Nu fungerar det!
Grymt jobbat Delight!

Edit:
Något verkar inte stämma, jag får 2 trayikoner när jag minimerar Firefox.

Edit2:
Alla hjärtans dag och allt, du får en ros av mig Delight.

Edit3:

Permalänk
Avstängd

Fungerade fint för mig men jag fick 2 ikoner av programmet och jag fick också 2 ikoner av dc.

Du gör väldigt fiffiga program som är hur sköna som helst.. Fortsätt med det.

Visa signatur

Hej Ove!!

Permalänk
Inaktiv

Ett av de bättre progrram på sistonde.. Fruktansvärt smidigt...
Keep going

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DOA
Fungerade fint för mig men jag fick 2 ikoner av programmet och jag fick också 2 ikoner av dc.

Du gör väldigt fiffiga program som är hur sköna som helst.. Fortsätt med det.

Likadant här. Fast DC har väl minimize to tray också så det kanske är därför.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Minimize to tray v0.21

Ny version ute

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

funkar bra.. men vore najs med en readme fil eller liknande som man kolla vad alla funktioner i programmet gör, som tex. Active filters.
Edit:
Om jag får önska så skulle det var bra om du kunde göra så man kunde minimera fönster/program som inte har någon "minimera knapp". Tex. så kanske man skulle kunna högerklicka på "Stäng knappen" (Krysset) istället.
Det finns ju en del fönster som inte vill att de ska minimeras...

Permalänk
Medlem

Jag ska fixa en readme till programmet när jag släpper det på hemsidan och att byta till högerklick på kryssrutan är enkelt. Fast det får nog bli en inställning i settings i så fall. Med filters kan du göra så att vissa program inte påverkas av programmet (ska göra den funktionen lite mer användarvänlig i en kommande release).

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Låter riktigt riktigt nice!
Inte många som gör nödvändiga program som dessutom är freeware.

Permalänk
Medlem

När tänker du fixa till ditt screenshoter prgm då delight? Det funkar inte så bra... du borde fixa det, det är det bästa du har gjort någonsin tycker jag! (om du har gamla versioner så hosta upp dom! tror det var .7 som funkade bäst, nya versionen är crap )

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Screenshooter har jag lagt på hyllan. Det är inget program jag själv använder och därför är det inte lika roligt att vidareutveckla det som att skapa nya program :-/ Jag vet inte ens om jag har kvar källkoden till programmet

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Snyft, inser du inte potentialen för oss som spelar mycket och gillar bilder Aja, jag skall bli as bra på att programera nu bara för det och gör ett bättre! Som kommer heta Hipshoter mohaha

Så nu skall jag inte förstöra din tråd mer

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Då var en ny version klar för testing. Jag vill särskillt höra era synpunkter på filterfunktionen om ni förstår er på den.

http://upl.mine.nu/uplfolders/upload9/Minimize_to_tray_v0.22....

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Grymt! Det funkar prima!

Kan du inte fixa en maillista där du kan skicka ut ett massmail när den uppgraderas?

Permalänk
Medlem

Maillista? Det verkar jobbigt...dessutom brukar jag inte uppdatera mina program så ofta, det är bara nu under utvecklingsperioden. När programmet väl finns på hemsidan är det roligare att arbeta på nya program istället.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

jag får dubbla ikoner nere i trayen. Annars verkar det funka bra, det lilla jag testat det. Hm. Ett litet fel till. Jag minimerar programmet, får två ikoner, återställer det och en ikon är kvar nere i trayen. Stänger jag programmet är den fortfarande kvar.

Kan även meddela att programmet utförde en förbjuden åtgärd när jag skulle stänga av det. :]

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

I vad för program gör du dina program?

C++? Vart/hur lärde du dig progga?

Permalänk
Medlem

filigran, menar du att vissa program får dubbla ikoner? I så fall beror det på att programmet du minimerar har en egen trayikon förutom den som mitt program skapar. Om du då använder programmets egna ikon för att visa programmet och sen stänga det kommer ikonen som mitt program skapar inte försvinna eftersom den väntar på att du ska klicka på Show. Lösningen till detta ligger i att skapa ett filter som förhindrar mitt program från att skapa en ny trayikon när programmet minimeras. Den förbjudna åtgärden är ett värre problem. Det är bara att hoppas på att det inte kommer upp igen

Madoor, jag gör dom i assembler, ett lågnivåspråk som oftast är lite krångligare att arbeta i än C++. Jag blev intresserad av crax0ring när jag var i femtonårsåldern och för att bli en framgångsrik crax0rer0rz måste man ha kunskap om assembler. Efter ett par år tröttnade jag dock att crax0ra och gick över till att bara lära mig assemblerspråk och på den vägen är det. I och med att utbudet av assemblerböcker för nått annat än dos är väldigt begränsat fick jag lära mig genom att läsa alla tutorials jag kunde få tag på samt fråga många frågor på olika assemblerforum.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

OK, en lite OT-fråga då: För att bli spelprogrammerare, vilka språk behöver jag då lära mig? Räcker det med c++?

Permalänk
Medlem

Ja det ska nog räcka, men det går att göra spel i nästan alla andra språk också.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Kunde du fixa så kan välja att minimera på stängknappen?? Vore nice iaf