Hur mycket är du villig att betala för ett spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunray
Tänk på vilket jobb det är bakom spel.. 500 kan jag betala för spel jag vill ha. T.ex. DOOM 3.

OM det är ett bra spel ja.. annars skall dom inga pengar ha...
Om dom gör ett bra spel som är blir populärt, så tjänar dom kosing på det iaf, även fast det kostar runt 300-dringen..

Permalänk
Medlem

200:- låter som ett väldigt rimligt pris

Fast i affären hade det ju varit 199:-

Permalänk
Medlem

Jag köper nästan bara spel på rea eller budgetpris. 199:- brukar de få kosta max. Allt annat är på tok för dyrt. Fast jag köpte Resident Evil till Playstation 1 för 449:-. Men det kändes i plånboken. Tur att det var värt pengarna.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

300 spänn på sin höjd. I extrema fall kanske 400-450, men de ska de vara riktigt bra.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 96 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk

100 spänn... då hade jag köpt spel som fan.

Tror fler skulle köpa orginal ifall det var billigare precis som musik skivorna skulle sälja mer ifall de kostade mindre.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Absolut max 300 kronor EGENTLIGEN.

Permalänk
Medlem

Beror helt på om det är conssol spel eller pc console spel kostar runt 500-600 nya.

Men pc spel skulle ja nog inte betala mkt mer än 300 spän om det inte var riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Beror på livslängden på spelet, online spel räcker betydligt längre, t.ex. tycker Diablo2 var värt sina 400kr på sin tid pga av bnet, och BF42 var lätt också värt 400kr. BaldursGate2 var också lätt värt sitt pris
Sen ska vi inte prata om mmorpg spel, har lagt ut nästan 3tusen på att spela Anarchy Online sen det släpptes ;>

Permalänk

Jag skulle nog kunna tänka att lägga ut 500 pix för ett efterlängtat spel.
Kan också tänka mig att betala månadsavgift på ett mmonlinelir.

Visa signatur

When you are down and out, nobody tries to help you out.
But when you reach the top, everybody wants a lollipop.

Permalänk
Medlem

En uppföljare till Grand Prix Legends skulle jag vara beredd att betala upp till 3000:- för, men annars betalar jag sällan mer än 300:- för ett spel. Det räcker ju oftats att vänta 3-4 månader efter release för att kunna hitta spelet för 150-300:-.

Permalänk
Medlem

Kan ju dä tillägga att Åhlens i Uppsala säljer Windows 98 Plus+(ett paket med lite teman m.m.) för typ 700 spänn, vad tänker de med?

Sedan har de massor med urgamla spel som kostar minst 500:-...

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Avstängd

ni skulle sett expert...
dom borde ligga på dom högsta pc-spelpriserna va ?`
399:- för en sims-expansion t.e.x .
BF kostar 649:- har jag för mig.....
(VANLIGA bf, inte den med en expansion till) .
dom har iaf sänkt priset på konsolspel, så nu är dom nästan i normalpris.
(ca 749:- per spel nu, fortfarande megamycket.. nåja) .

dom har även splinter cell , för det suveräna priset 599:- .....
brukar gå in i butiken ibland, för att skratta lite.
ibland kan man bli lite småsur över hur ... eh... varför folk köper så pass dyra spel där, men när man ser priserna så.... verkligen nått man skrattar åt.

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem

Där jag bor säljer de Quake III för endast 500 kr på Åhlens

Permalänk
Medlem

Som så många redan sagt så beror det helt och hållet på spelet i fråga.

Fable: Project Ego, Metal Gear Solid 3: Snake Eater (Och Sons of Liberty också, för den delen - om jag inte redan ägt det) och Baldur's Gate 2 är spel jag gladeligen skulle pröjsa 600+ för.
Andra spel som ger underhållningsvärde i ett par kvällar skulle jag förmodligen inte betala mer än 400 för, om jag fick välja.

Visa signatur

101010
"In Soviet Russia, spam posts you!"
Yxx, 60 undead priest <Oops> Azjol-Nerub EU-PvE. Men bara tills Oblivion. :)

Permalänk
Medlem

>300:-
om man tänker sig jobbet bakom varje enskilt spel så är det värt det,

Permalänk
Inaktiv

Spelar sällan av den anledningen att spel är för dyra. Men om de låg på runt 300:- hade jag nog spelat mer. Nu har jag ändå mina faroritspel i freeware kattegorin och snokar alltid i REA lådorna, så det går ingen spelnöd här; men "aldrig" skulle jag köpa ett spel för 500:- eller mer.

Permalänk
Medlem

~300:- vore helt okej.