Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Kritik tack !

Vill bara ha lite kritik på min senaste sida jag gjort.
Jag är nästan klar med designen, men logon bör nog föbättras lite. Vad tycker ni ?

http://hio.ath.cx/filius/

Visa signatur

Jag vill inte diskriminera någon så jag har bestämt mig för att hata er allihopa lika mycket.

Permalänk
Medlem

Ganska snygg

men... jag tycker det är svårt att läsa så mörk text på mörk bakgrund, plus att sidan fungerar väldigt dåligt i Mozilla

/Johan

Permalänk
Medlem

Om du fixar så den funkar för folk som inte använder IE så kan jag kritisera den. :]

I firefox ser man inte ens logon, den ligger ovanför fönstret. Klickar man på admin ser man den, men då ser resten av sidan knas ut.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför alla mina hemsidor ska knasa när man tittar på den med firefox/mozilla :]
Får ta och tanka ner firefox och kolla, är det gratis ?

Visa signatur

Jag vill inte diskriminera någon så jag har bestämt mig för att hata er allihopa lika mycket.

Permalänk
Avstängd

hmm.. alldelles för lik alla counterstrike sidor i hela världen men det är ju upp till var och en om man gillar den typens layout eller inte. mitt råd är att göra loggan i samma färger som resten av sidan ser inte så enhetligt ut kan passa på att sidan rullar stabilt i opera som jag kör

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av righht
Fattar inte varför alla mina hemsidor ska knasa när man tittar på den med firefox/mozilla :]
Får ta och tanka ner firefox och kolla, är det gratis ?

Ja, Mozilla Firefox är gratis och är ett bra alternativ till ie.. Starkt rekomenderat att testa din sida med då många går över från ie.

Visa signatur

Windows XP | AMD Athlon XP1700+ | 512Mb DDR | GeForce 4 Ti 4600 | IBM 160Gb 160GXP
FreeBSD | AMD TBird 800MHz | 512Mb SDRAM | ATI 8Mb | IBM 30Gb
http://www.mozilla.org/ - Firefox

Permalänk
Medlem

jag kör med Mozilla Firebird, ser inte logot.

Jobbig kod föresten, en h*lvetes massa tabeller. Tänkte kolla om jag såg vad felet va men ujujuj...

Permalänk
Medlem

Tänk va rent och fint det hade varit med CSS..

Ser ut att vara gjort med dreamweaver oxo, lägger inte den in massa kommentarer överallt för att dela upp sidan i sektioner, typ? Kanske är därför det ser så rörigt ut. Tabeller brukar iofs göra den finaste kod rörig då det blir så fruktansvärt många table, tr och td, men ändå.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag inte använt mig av dreamweaver, har kommenterat för att hålla koll på vart jag är :] Fattar inte varför det blir sådär i mozilla, någon som har nån aning?

Visa signatur

Permalänk
Musikälskare

sidan funkar inte

är det cs clanen filius ?

säg hej från howlin till tys0n i så fall

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

right: Är koden validerad? Kolla dne på validator.w3.org

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilka kör igentligen Firefox... , ??

EDIT:

Antar att om jag skulle göra hemsidor till företag
och använde browsern firefox för att se om hemsidan blev bra
eller inte, så skulle antalet missnöjda kunder öka pga dem flesta
använder sig utav IE och Netscape.

Permalänk
Medlem

Bara för att du gör att det ser bra ut i firefox så behöver det inte se dåligt ut i IE..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testade firefox.. helt ok browser.. hemsidan fungerade i den också :)..
hoppas den inte har några nackdelar jämfört med IE...

Permalänk
Medlem

Är det bara jag, eller funkar inte sidan?

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Är det bara jag, eller funkar inte sidan?

Jag är med dig !

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Sidan fungerar inte för mig heller.

Permalänk
Avstängd

Blir väl jag nummer fyra då... minst.

Visa signatur

Eller inte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av icx

EDIT:

Antar att om jag skulle göra hemsidor till företag
och använde browsern firefox för att se om hemsidan blev bra
eller inte, så skulle antalet missnöjda kunder öka pga dem flesta
använder sig utav IE och Netscape.

Om koden är validerad enligt w3c spec så ska den se någorlunda likadan ut i alla läsare. Klarar man inte av en sådan enkel uppgift så ska man inte lägga ut publika sidor alls!

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lither
Blir väl jag nummer fyra då... minst.

nummer 5 här...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av icx

en stor andel av oss på sweclockers ska du se...

Permalänk
Medlem

när ni väl snackar om olika browsers så ska jag lägga in en kommentar.
jag blir rent ut sagt förbannad på att inte alla browsers kan rendrera likadant (med undantag för links, lynx, w3m osv).
sist jag gjorde om layouten på min egen sida (http://eastbrook.se) så tänkte jag använda mig enbart av divs (divisions eller vad det nu står för), men det var uppenbarligen inte ens ett alternativ.

några rendreringsskiljaktigheter jag hittade:
* Bordern runt en div hamnar inuti själva diven under IE och utanpå i alla gecko browsers (Mozilla/Galeon etc)
* IE sätter inte en margin från den närmaste kanten (tex om man sätter en div inuti en annan) utan alltid från dokumentets kant om positionen är absolute.
* Paddingen i en div trycker ut sidorna på diven under gecko men inte i IE.

nu vet jag inte hur pass mycket jag hade gjort fel när jag skrev koden, men jag kollade den rätt noga och jag hade inte gjort några tabbar så vitt jag vet. men om jag har något fel i det jag skrivit så säg gärna till, jag vill veta!

hur som helst så är det här imho relativt j*vla irriterande!
eller vad säger ni?

edit: ingen aning hur min egen sida funkar i IE nu btw, bytte just ut alla divs om vanliga tabeller och har ingen windowsburk i närheten, så...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

då jag ser att du inte specificerar någon doctype nu antar jag att du inte gjorde det då heller... kan vara källan till dina problem

funkar fint i IE, förutom att din 1px dotted ram visas som dashed... men det är ju något man får leva med, snygg sida föresten!

Permalänk
Medlem

det har jag faktiskt inte tänkt på.
tror jag har kvar den gamla koden någonstans, ska ta och kolla upp det.

mm hm, lite påfrestande faktiskt.

tack

edit: skön kommentar till nyheten btw

edit: okej, nu har jag fixat doctypen.
men... jag kollade upp avstånden mellan menyn och själva sidoinnehållet vilka var olika beroden på vilken browser du använder (provade i mozilla och opera)

det verkar som om att borden sätts "på" tabellen/diven och varken innanför eller utanför i mozilla, men däremot innanför I opera.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FunkFarfar
Om koden är validerad enligt w3c spec så ska den se någorlunda likadan ut i alla läsare. Klarar man inte av en sådan enkel uppgift så ska man inte lägga ut publika sidor alls!

Tack!

Eftersom man inte får skriva två trådar i rad så...

Citat:

Ursprungligen skrivet av aNNiE

nu vet jag inte hur pass mycket jag hade gjort fel när jag skrev koden, men jag kollade den rätt noga och jag hade inte gjort några tabbar så vitt jag vet. men om jag har något fel i det jag skrivit så säg gärna till, jag vill veta!

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Feastbrook.se

Permalänk
Medlem

jag är fullt medveten om att min sida inte är helt valid!

edit: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.sweclocker...

edit: sitter i IE nu och satan vad about sectionen på min sida buggar. jag måste fixa mig en windowsburk så jag slipper sånt här...

edit: nu har jag lyckats sopa undan de flesta kodfelen, har några rendreringsproblem med menu taggen i opera så jag skiter i den och kör hårt utan.

en sak funderar jag dock på, hur fasen ska man få &/= tecknen i ett länkfält att bli giltiga?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hehe, jo. Alla snackar om hur enkelt det är att göra sidor till IE och hur duktig IE är på att tolka felaktig kod, bara för att märka hur mycket IE suger när man verkligen vill följa gällande standard.

När du checkar din sida med Opera, se bara till att den verkligen identifierar sig som just Opera. Jag har haft många timmar av förtret bara för att senare se att Opera identifierat sig som IE6. Ett annat tips är att kolla om dina renderingsproblem fortfarande existerar i Opera 7.50 preview2, kan trots allt vara någon bugg som hängt sig kvar i 7.23

Förstår inte riktigt med vad du menar med länkfält.

Skoj att någon verkligen försöker att göra saker korrekt

ps. Det är en snygg sida ds.

Permalänk
Medlem

jo det är sant.
två saker som jag bara MÅSTE klaga på är att IE ännu inte har något stöd för transparanta png:s eller aa-fonts. riktigt illa!

hmm, okej, ska kolla upp det!

ang länkarna
tex. den där raden är inte valid enligt w3.

<a href='index.php?page=shout&say=whatever'>shout</a>

hehe, jo jag försöker för det mesta iaf, det enda jag egentligen vill är att sidan ska se exakt likadan ut överallt. för imho känns det ganska grundläggande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Prova att byta ut "&" mot

& amp;

Det verkar vara det som spökar.

edit: Amen för h-e dumma vbulletin, hur f-n skall jag kunna specifiera en kod när den konverteras hela tiden? Jaja, du fattar att du måste ta bort blanksteget mellan "&" och "amp;"

Permalänk
Medlem

Nu funkade sidan för första gången för mig. Ganska ok sida.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.