Val av fläkt till CPU-kylaren+Bra program för överklockning

Permalänk
Avstängd

Val av fläkt till CPU-kylaren+Bra program för överklockning

När ni väljer att byta fläkten på processorkylaren kollar ni bara på ljudnivån eller kollar ni också på hur många varv den nya fläkten snurrar på?Har kollat lite och sätt att de fläktar som säljs går ju som max 2500rpm/minuten...Skulle det räcka om man vill kyla en P4 2.8Ghz:are med 800Mhz fsb?

Sen vad kör ni för program när ni överklockar processorn/grafikkort+minnet? Kör ni bara 3D Mark eller?Vilket program anser ni är bäst?Tänkte prova och överklocka processorn och grafikkortet lite så tips på bra program skulle vara tacksamt!

Tack på förhand

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

grafikkorter --- > rivaTuner

CPU --- > BIOS

Kollar på db nivån samt luft flödet, om du vill kan du ju alltid köpa en fläkt kontroll, samt en fläkt som har mycket luftflöde + låter mycket. Då kan du dra på fläkten när du spelar, samt sänka den när du sover

Lycke till

Permalänk
Medlem

Re: Val av fläkt till CPU-kylaren+Bra program för överklockning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
När ni väljer att byta fläkten på processorkylaren kollar ni bara på ljudnivån eller kollar ni också på hur många varv den nya fläkten snurrar på?Har kollat lite och sätt att de fläktar som säljs går ju som max 2500rpm/minuten...Skulle det räcka om man vill kyla en P4 2.8Ghz:are med 800Mhz fsb?

Sen vad kör ni för program när ni överklockar processorn/grafikkort+minnet? Kör ni bara 3D Mark eller?Vilket program anser ni är bäst?Tänkte prova och överklocka processorn och grafikkortet lite så tips på bra program skulle vara tacksamt!

Tack på förhand

Jag har en Zalman 92 mm fläkt som jag kör i 5 volt, den snurrar bara 1260 rpm (på min P4 2.8c), så den är tyst. Dock har jag inte orginal intel kylaren på, utan en Thermalright SP-94.
¤chassi fläktar i 5 volt, enligt BIOS så idlar den i 32-34 grader & vid spel 38 - 40. Kör jag utan 92 mm fläkt på SP-94 så idlar den på 38-40 & vid spel runt 50

Bild på härligheten
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=364...