Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Jo det är sant,men det här är ett LITET prov.Så jag vet hur jag skall göra nästa gång

Hmm... Litet?

Men kör på, det kan bli snyggt med trä också!

Appropå dom där alulisterna du hostade nåt om för en sida sen eller så, har du hittat några? För om det är så simpla grejer som vanliga vinklade lister du ska åt så borde det finnas hos valfri plåtslagare. Kolla upp det om du inte hittat, annars kan dom säkert bocka till en bit för ett fikabröd

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

Du skall fortfarande fixa vinklarna inuti lådan eller? Det såg fortfarande lite skumt ut på vissa ställen.

Hmm, test säger du? Vissa brukar planera i paint/CAD, ovanligt med en prototyp.

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Medlem

Ser jättebra ut, men jag tycker du borde dra ut och damma av grejorna.

Högra fläkten är ju alldeles dammig...

Permalänk
Medlem

Trä... jag tänker nån snygg glödritad gravyr.

EDIT EDIT EDIT

När jag postat ser jag att det redan är svartlackat.. så vad sägs om nån fin "mejslad" gravyr, ner i träet?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Herrejävlar! Detta kommer att bli grymt!

Permalänk
Medlem

men jo

Visa signatur

Det är väl ingen gas i CCFL? Insidan är väl målad med flouricerande färg som sedan beyses med UV-ljus?
- Fräsbanan

Permalänk

Vad ska det sitta för grejer i burken?

Visa signatur

nullak-nullak-nullak-nullak-nullak
--INGALUNDA SÄGER BARBRO-!!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TangaTorsten
Vad ska det sitta för grejer i burken?

abit nf72.0 xp 1700 512 ddr 2 st 120gigare 2 st 80 gigare å 1st 160 gigare

ett akvarium på 30 liter med 1 st 1250 vatten kylning på cpu å nordbryggan

1 st 350wats agg + 1 st 250w till vattenkylningen och cd romar å hårdiskar

m.m m.m:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer du att ha fiskar i det? Undrar som fan...

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Medlem

tycker du kunde typ kapa av en del av tanken o använda den som akvarium, då skulle det se ut som om hela var ett akvaraium :P. Annars så måste du iaf ha i lite plastfiskar/växter

Visa signatur

P4C 3.0Ghz | Club3d Radeon 9800pro @ XT (AC VGA-Silencer) | 512 333mhz DDR Kingston HyperX @ 400mhz 2.5-3-3-6 | 120gb seagate + 200gb seagate | ABIT IS7-E | COMPUCASE SUPERMIDI TOWER (omoddat änsålänge)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hnZ^
tycker du kunde typ kapa av en del av tanken o använda den som akvarium, då skulle det se ut som om hela var ett akvaraium :P. Annars så måste du iaf ha i lite plastfiskar/växter

Nja jag vet inte.Men en lite eldbuks salamander skulle väl va trevligt:D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker det är lite djurplågari att ha fiskar i botten av en låda. Dom behöver ju ljus. Kör med plast växter å plast fiskar.. Fast då måste du ju ha grus eller nåt i. Å det kanske du inte vill ha?

Visa signatur

I can't do this all on my own, I'm no superman

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spket
Tycker det är lite djurplågari att ha fiskar i botten av en låda. Dom behöver ju ljus. Kör med plast växter å plast fiskar.. Fast då måste du ju ha grus eller nåt i. Å det kanske du inte vill ha?

Äh jag ska inte ha några fiskar överhuvudtaget.;)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska ha en liten CS-Fjortis som simmar runt i tanken.

Har alltid vart sugen på att bygga ett trächassi. Men eftersom att min förmåga att förvandla idéer till form är låg så har det inte blivit nått. Men trä är ju lättarbetat, och så finns det ju spackel om det inte blir riktigt hundra. När det blir av blir det inga fönster eller ljus eller sånt i alla fall. Svarta kuber äger!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Avstängd

Kan man få måtten till chassit, ska bygga eget men man vill ju veta vilka mått som skulle passa!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lSpket
Tycker det är lite djurplågari att ha fiskar i botten av en låda. Dom behöver ju ljus.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Jag tycker du ska ha en liten CS-Fjortis som simmar runt i tanken.

Det är ju jätte-fiffigt! Alla vet ju att CS-fjortisar inte behöver ljus, dock kan dom behöva lite cola ibland =/ .

Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Kan man få måtten till chassit, ska bygga eget men man vill ju veta vilka mått som skulle passa!

Det är väl bara att ta dom mått just Du behöver. Är lite det som är så bra med att bygga eget.:

Permalänk
Avstängd

ok, ska jag bygga i trä?
hmm gillar elitemodds bygge!
Fast jag ska ha hela vattenkylningen underst i lådan, så det ser ut som vapochill....Vad ska man ha för lack? Motivlack? Finns det någon väldigt tunn plåt man kan sätta som front och sedan motivlacka?

Sorry att ja snor tråden lite, men hoppas det är ok?

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Grymmt bygge, ska bli intressant att se resultatet sen

Visa signatur

Asus P8z68-V PRO <> Intel Corei7 2600k <> 16gb Corsair Vengeance blue <> Geforce GTX 580 3gb <> Crucial m4 128gb SSD <> WDC 1TB <> Corsair gold 850W <> Antec Kühler 620 <> Corsair Carbide 400

Permalänk

Hallå alla glada

Var kan man köpa aluminium nånstans.Tror ni plåtverkstaden har

mvh elitemodd

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Clas Ohlson har, vet inte hur stor bit du behöver men de har iaf..

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n_
Clas Ohlson har, vet inte hur stor bit du behöver men de har iaf..

Jo men det är för små bitar.........

F*n nu har jag tröttnat på bygget måtten blev inte som jag ville :så ev blir det R.I.P på detta bygge(Skall gör ett lika dant fast
andra mått på vissa detaljer:)

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Jo men det är för små bitar.........

F*n nu har jag tröttnat på bygget måtten blev inte som jag ville :så ev blir det R.I.P på detta bygge(Skall gör ett lika dant fast
andra mått på vissa detaljer:)

ÄR DU INTE KLOCK KARL!?!?!?!?!

Fan du kan ju inte skrota en sån underbar skapelse, hualigen jag får gåshud på kroppen när jag tänker på det...
BEHÅLL!!!!

Visa signatur

[NF7-S 2.0]-[XP2400+ @ 200x10]-[2x Twinmos Winbond 256Mb @ 400Mhz]-[PoV Gf4 4200 8x 128Mb @ 290/610]-[Seagate Barracuda 7200.7 120Gb 8Mb Sata]-[Atx Fulltower]-[ICQ:62744082]-[Http://sYph.ath.cx]

Permalänk
Medlem

I det nya bygget tycker jag att du ska använda ett ädlare träslag och inte ha på nån plastfilm :). Tjusningen med trä är att det är så snyggt.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR

bredd 30 cm djup 80 höjd 80

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Thnx...du om du tröttnar på bygget så tar ja gjärna emot det och fortsätter!
Ha de!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej inte ge upp nu, eller ifos alltid kul med nya grejjor, men det är väl ett bra bygge hitills?

Visa signatur

/Martin

Permalänk
Medlem

Detta var bland det finaste jag har sett! Mycket robust och fin burk. Så ska det se ut! Gör det nåt om jag härmas lite? Jobba på nu, och lycka till!

Visa signatur

Ät billy's, drick jolt, lev gott...

Permalänk

R.I.P

25/3 2004

Detta bygge blev inte vad jag ville så det blev skrot.Men idag har jag köpt nytt virke till mitt nya bygge.(Helt annat trä slag)

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Men jag sägar såhär. När elitemodd gör något bilr det ALLTID bra diggar dig skit mycket lyngt idolen bland moddare på sweclockers:D

Fortsätt att modda och posta trådar:d

Visa signatur

Chassi.(Chieftec DX-01BL-D).Cpu
(AMD Athlon XP2500+ Barton 1833MHz).Ram(PC3200/DDR400 *2).Moderkort.(Abit NF7-S rev 2.0).Graff( Powercolor Radeon 9600 PRO 128MB DDR ).HHd.(Seagate Baracuda 120gb)

Permalänk
Medlem

Dammit.... =/ Mycket tråkigt att du la av! Jag var riktigt spänd på att se det slutgiltiga resultatet... Men lycka till med dina moddar i fortsättningen

Visa signatur

Ät billy's, drick jolt, lev gott...