Permalänk
Medlem

Nokia 6230 och mmc?

Har kollat en hel del på en 6230 senaste dagarna men undrar en sak. Följer det med något mmc minne och i så fall hur stort? Hur stora minnen stödjer telefonen om jag vill köpa ett sötrre senare?

Visa signatur

Ursäkta mig, min ä-tangent fungerade inte :/

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog tro att det följer med et 64MB, men minnena kan gå upp mot 1 GB

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk

vart hittar du mmc-kort över 256 mb?
hittade ett 512-kort här, men det var inte så prisvärt:

http://www.hama.de/de/company/press_conference/press_releases...

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Endast en 32a följer med tyvärr.

Permalänk
Medlem

hört ryktas om att den bara ska klara 32mb's kort, vilket låter helt sjukt enl mig

Visa signatur

P4/775 @ 3.2ghz | 1gb ram | 2x160gb SATA raid0 | Geforce 6600GT | Nec DVDR-3500 | 19" BenQ | Logitech DiNovo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YouAsk
hört ryktas om att den bara ska klara 32mb's kort, vilket låter helt sjukt enl mig

kan aldrig tro att Nokia är så dumma

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Den klarar 256mb. Jag har läst på Internet om flera som kör med 256mb i den. Fråga mig inte om länk, utan Googla själv. Men däremot vet jag ingen som har testat med 512mb? Vem vågar testa? Och vart får man tag på 512mb minne?

Kommer priset på telefonen att sjunka? Inom 1-2 månader?

Permalänk
Medlem

Jag är jätte nöjd med telefonen, den känns stabil, solid och är väldigt snabb och skön att använda, en dröm jämfört min förra mobil t68i. Allvarligt talat tror jag inte man behöver mera än 256 MB minne på den, om man inte har en egen mp3 spelare dvs. Men jag rekommenderar inte att använda den på detta vis eftersom hörlurarna som följer med är standard prylar, och man kan inte koppla in andra. Det kommer väl säker så småningom, men annars moddar jag själv det sitter skruvar på handsfree modulen. En sak är jag lite purken över, dom la inte med en USB kabel, så jag fick testa mig fram med IR. Kunde inte komma åt ett smack, det ända som gick va contacts, backup, ringsignaler och bilder. Kunde inte skicka MP3s till telefonen, men jag ska köpa USB kabeln idag och hoppas på att det kommer att fungera.

Visa signatur

[ MAIN ] ::: Core2 Duo E6600 @ 3.2GHz (8x400) CNPS9500LED-Cu | ASUS P5W DH Deluxe | 2x Corsair XMS2 Twin2X 6400 1024MB | ASUS 7600GS 512MB Silent > SAMSUNG 191T | Sparkle 350W m. Papst 120mm
[ PORTABLE ] ::: Apple PowerBook G4 @ 1.67GHz | 2x Kingston 2700 1024MB | ATI Mobility Radeon 9700 128MB
[ HTPC ] ::: XP1800+ | ASUS A7V8X | 2x Kingston HyperX PC2700 512MB | ATi Radeon 9800pro > SAMSUNG LE-40R71B | DiGN HV7sq | FireDTV

Permalänk
Medlem

Kul att du är nöjd. Jo, jag behöver nog helst mer minne. Har du köpt 256mb? Vilket märke och vart köpte du minnet? Pris? Jag har läst på återförsäljare utomlands att det finns 512mb och 1GB MMC minne nu, men frågan e ju om det passar? Undra hur länge batteriet räcker om man kör mp3or... hmmm..

Vad kostar USB kabel?

På den här sidan finns lurar man kan köpa, det är ingen av de du fick med? Kolla på modellerna Headset HS-3 och Stereoheadset HDS-3. Undra om de är bättre?!

http://www.nokia.se/phones/6230/enhancements.php?cat=654926

Du, vad är det för skruvar på handsfree? Går det koppla in ett par Koss lurar där tro? Verkar vara en väldigt schyst mobil iaf!

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa en kortläsare till ditt minneskort? Bra mycket mer prisvärt enligt mig!

Visa signatur

Jocke är bäst, ingen protest

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jest
Varför inte köpa en kortläsare till ditt minneskort? Bra mycket mer prisvärt enligt mig!

orka stänga av, ta bort locket, ta ur batteriet sen ta ut kortet, jobbigt

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

är det en Symbian mobil?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av taufik
är det en Symbian mobil?

svar nej

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
orka stänga av, ta bort locket, ta ur batteriet sen ta ut kortet, jobbigt

Du ska bara veta hur lång tid det tar att föra över stora filer via bluetooth. Det var just det som fick mig att köpa en minneskortsläsare till min telefon, så om man ofta för över filer på >5MB så rekommenderar jag en kortläsare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Du ska bara veta hur lång tid det tar att föra över stora filer via bluetooth. Det var just det som fick mig att köpa en minneskortsläsare till min telefon, så om man ofta för över filer på >5MB så rekommenderar jag en kortläsare.

usb sladd,

Edit: det följer med 32:mb kort, sen om du har större minne än 64 i mobilen så blir den seg å så enligt flera källor

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.