Permalänk
Medlem

BBB 24/1mbit!

Fick reda på att jag kunde få BBB idag så glad i hågen ringde ja å beställde. Väl på telefonen fick jag erbjudandet att ta 24/1 istället för 10/9, givet tänkte ja, så tog de.
Ska bli intressant o se hur det fungerar .)

Någon mer med 24/1 på g?

Visa signatur

Desktop: Beelink NUC
Server: i3-12100 - 64GB - Proxmox
NAS: Primary - Unraid (94TB) - Secondary - HP MS G8 (30TB)
Finns även på Swedroid: https://swedroid.se/forum/members/raeserfisk.53211/

Permalänk
Medlem

tänk på att du lik förbannat inte kommer in i bbb only hubbarna ändå

Permalänk

blir inte 1 mbit uppströms en flaskhals?

Permalänk
Medlem

Ändra medans du kan. Sämst upload.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

hmm aprilskämt?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

nej, inget aprilskämt
har ju fortfarande tid att byta och kanske bäst, 10mbit lär du väl klara dig på.

EDIT: skulle ringa tillbaka imorgon angående byte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hehe ok måste vara adsl2 dom börjat med nu då

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

Jag skulle hällre tagit 10/9, uploaden är viktigare än man tror.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

10/9 känns nästan som en bättre deal. 24 lär man väl inte nå upp till alltför ofta

tacka vet jag BBB LAN

Visa signatur

//anno

Permalänk
Avstängd

hm 1 upp kommer begränsa din download ... eftersom du måste acka alla paket ... med 8/1 är det svårt att komma upp i 600+kB/s om du har en dl på ens 20kB eller så ... jag skulle hellre tagit 10/9 ...

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Hehe april april??

Varför skulle det finnas något som 24/1?
Borde ju förövrigt stå ngt på BBB:s hemsida om att detta alternativ finns

Om du sa 24/3,5 vore det väl lagomt troligt, ADSL2+. Eller 12/3,5 om du bor på längre avstånd(istället för VDSL). Så visst..men 24/1...april april!
(eller så skriver bbb ngt på deras hemsida om 1 minut så är jag aprilad)

Aja , babbel babbel.
GL med 24/1 24/3,5 12/3,5

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Medlem

jag tror dig

Visa signatur

who's your mommy?

Permalänk
Medlem

skulle tagit 24/1, om det inte är ett april skämt för det verkar skumt. beror om du ska ha server eller inte

Visa signatur

AMD - Probably the greatest Cpu in the world

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vernan
skulle tagit 24/1, om det inte är ett april skämt för det verkar skumt. beror om du ska ha server eller inte

Sedan är frågan om han verkligen kan utnyttja sina 24Mbit med så låg upload. Han måste skicka svar på alla paket vilket kräver en del kraft av linan. Har han dessutom en liten upload så kommer downloaden förämsras ytterligare. Så en hög upload är viktigare än många tror, även om man inte kör server.

Det där var lite spekulationer som jag inte är helt hundra på. Rätta mig gärna.

Permalänk
Medlem

Ja alltså, min mor, som står på abbonemanget ringer o ber dem att få lägga en beställning och de erbjuder 24/1, ny teknik osv.
Har ytterst svårt att tro att de vågar dra ett aprilskämt till en kund som vill beställa från dem, utan att avslöja sitt "prank" innan hon lägger på luren.

I vilket fall, det får bli 12/9 (som det visade sig vara, VDSL)
BoStream is going out på månda. Blir att pröjsa 600:- å få det utslängt direkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

om alla skaffar 24/1 blir skit bra.. kan ju knappt utnytja det

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdj
Sedan är frågan om han verkligen kan utnyttja sina 24Mbit med så låg upload. Han måste skicka svar på alla paket vilket kräver en del kraft av linan. Har han dessutom en liten upload så kommer downloaden förämsras ytterligare. Så en hög upload är viktigare än många tror, även om man inte kör server.

Ett svar tar knappt nån bandbredd... det är inte mycket info som behöver skickas, tror faktiskt han lätt kommer upp i hastighet om han tankar från en tillräkligt snabb host.
Visst, upploadar han för fullt samtidigt sänker han säkert farten lite, men det går ju att fixa

Permalänk

Bah.. varenda kotte vet väl att man ska ha hög ul om man vill leka med de stora pojkarna.

Jag har snart (förhoppningsvis) 13/13 mbit från bostream och kommer det en jeppe och vill byta med mig och han laddar i 1,5 megabyte från mig men jag får 100 kb från honom så känns det ju rätt b lr hur?.. Man lär ju hålla sig till hubbar där det enbart tillåts 10 mbit+.

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdj

Ett litet snabbt test jag gjorde visade att 24Mbit ner drar ungefär 0,5Mbit upp. Reserverar mig dock för felmätningar ;).

Permalänk
Medlem

Har stått på DSL sidor att det var upload upp till 3.5 Mbit. Men detta har tydligen ändrats.

Killen som har denna sidan har ändrat i faktan, http://w1.857.telia.com/~u85710476/docs/adsl06se.html

Håller mig till min 8/1 mbit så länge det inte fixas fram Vdsl här.

Permalänk
Medlem

Irriterande, man hade ju hoppats på mera upload.
Men... jag har läst på X antal sidor om ADSL2...ADSL2+ och det är 3,5 mbit som gäller.
Who knows..ska se lite vad man knán hitta!

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Medlem

ptja, VDSL är ju upp till 50/16, så klart mer framtidssäkert.
Satsar på 12/9 varianten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAnDis
om alla skaffar 24/1 blir skit bra.. kan ju knappt utnytja det

FYI:
Man kan göra andra saker med sin uppkoppling än P2P. Det finns andra program än DC

Visa signatur

[Esc]

Permalänk
Medlem

Fick e-postledes samma information som trådstartaren, ett erbjudande gällandes en 24/1-uppkoppling från BBB. Så det är inget båg.

Permalänk

Hittar inget på deras hemsida. Däremot 10/1 om man har över 1200 meter ifrån station. Har de uppgraderat ifrån 8/1? Kan du kanske slänga upp en bild av brevet? Någon mer som fått det?

/Bobby_Digital

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Medlem

det är bara de "nya" stationerna som uppgraderas nu som det gäller för, därför ingen info på hemsidan. 10/1 blir då ADSL2+ för de som har mer än 1200 meter avstånd. För oss som har <1200m fick vi välja 12/9 VDSL eller 24/1 ADSL2+ men 24/1 kostar 449 eller 50 kronor mer. Brevet är ett email så jag kan klistra in det här om någon mer är intresserad ...

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk

Aha så för mig som har 1230 meter så skulle jag isåfall få ADSL2+? Och inte "vanlig" ADSL? Intressant. Men liten fråga dock. skall inte ADSL2+ klara runt 3.5MBit upload?

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Medlem

Jo, tidigare information har sagt 3.5 mbit.
Men helt plötsligt har det ändrats till 1mbit! (kasst!)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby_digital
Aha så för mig som har 1230 meter så skulle jag isåfall få ADSL2+? Och inte "vanlig" ADSL? Intressant. Men liten fråga dock. skall inte ADSL2+ klara runt 3.5MBit upload?

hmm du bodde på Hisingen eller ? tror den stationen var uppgraderad tidigare så jag vet ej om ADSL2+ gäller där. Men det finns folk som har mellan 1200-1300 meter och som har fått VDSL endå. Ring å tjata på BBB ...

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Citat:

hmm du bodde på Hisingen eller ? tror den stationen var uppgraderad tidigare så jag vet ej om ADSL2+ gäller där. Men det finns folk som har mellan 1200-1300 meter och som har fått VDSL endå. Ring å tjata på BBB ...

Nej jag bor i Linné. Ja jag har försökt men de är stenhårda med avstånden tyvärr. Snackade även med deras chef för VDSL men jag fick bara 8/1 alternativet. Men hur tror ni det går med ADSL2+? Vad svarar Bostream med?

/Bobby_Digital

Visa signatur