Muskampen 2025: Segraren korad!

Problem med nytt Radeon 9800

Permalänk

Problem med nytt Radeon 9800

Hejsan!
Har ett problem med mitt nya iceQ Excalibur Radeon9800 pro Platinum.
Min fps var väldigt stabil igår(installerade nyaste Catalyst drivisarna), men datorn var lite seg och
jag tyckte det va dags för en formatering. Sagt och gjort så formaterade jag c: och idag så
fungerar det såklart inte lika bra som igår. Nu sjunker min fps ner ända till 25fps.
Har provat att installera de medföljande drivrutinerna endast samt att prova med de nya catalystdrivisarna, igen.
Dock utan resultat
Någon som vet var felet kan ligga eller t.o.m någon som haft ett liknande problem?

tacksam för svar!
Edit: Pratar om spelet Counter-Strike

P4 2.4ghz 1024 mb DDR 120 gb maxtor och mitt ovannämnda GFX <- hårdvaran i detta fallet.

Visa signatur

P4 3.0 ghz > 2 * 512 DDR 400mhz > Maxtor 250 gb > Radeon 9800 pro > Soundblaster Audigy 2 Platinum!

Sedan ett par renoveringsobjekt som ligger och skräpar ;)

Permalänk

jag skulle nog tro att det är dina settings i cs / windows som är felet inte grafikkortets drivrutiner.

stäng av vertical sync i 3d respektive open gl på ati kortet.
installera directX 9
ladda hem alla sp's
senaste drivrutinerna för alla kompontenter (ger bättre resultat för det mesta)
Sedan kanske du skall testa omegas drivrutiner istället för catalyst?
www.omegacorner.com (länk)

kör de "ultimata" settingensen i cs, typ developer 1 eller om det var 0 (iaf det som inte är standard)

ändra max_fps/fps_max (kommer inte ihåg)

jag är inte speciellt cs hajj eftersom det var ett år sen jag spelade cs.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

det är vanligt att radeon 9800pro får fps dropps i cs, så tyvärr du skulle köpt nvidia om du skall spela cs, jag köpte nvidia för att jag spelar cs så mkt

Permalänk
Medlem

stämmer inte riktigt Beng@n... är bara en fråga om inställningar.. sen brukar radeon funka lika bra som nvidia i cs...

Visa signatur

Antec Case Performance One | Asus P5B | Intel Core 2 Duo E6600 2.4Ghz @ 3.0Ghz | 4GB Corsair 6400 | Asus Geforce 8800GT |