Permalänk

mIRC problem..

Jag har haft mirc ett tag nu men jag har fortfarande inte lärt mig en sak; hur tankar man saker vi (eller från) mirc? (jag vet att det går men jag har aldrig lyckats ens få fram listan) =(
Vilka komandon måste man använda? (på EFNET)
jag är även tacksam för andra bra och användbara komadon.

Visa signatur

1337 15 m4 11f3...

Permalänk
Medlem

Man chattar i mIRC, dock kan man skicka och ta emot filer?

/dccsend (kolla manualen)
/dccserver (kolla manualen)

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk

Tack, men vad menar du med kolla manualen?
Fungerar dessa kommandon på alla Cannels?

Visa signatur

1337 15 m4 11f3...

Permalänk
Medlem

Nej, man chattar på IRC och det följer med en manual till mIRC.

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

Och den får man fram genom att skriva /help

Antar att du menar f-serv, xdcc osv? Isåfall är det oftast warez på såna och därför inte lämpligt att prata om på forumet.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

fservs fungerar oftast så att dom slänger upp en sk "trigger", ett kommando som oftast ser ut som "!Whatever" (utan snuffarna)... finnns rätt många olika typer av sk fserves... fservs står givetvis för "file servers"... när man väl är inne på en fserv så kan man ge DOS-liknande kommandon typ "dir" och "list" och sånt... oftast har dom ett inbyggt hjälpsystem...

Vart man hittar dessa fserves??? Nu var det iofs rätt länge sen man själv använde sig av sånt... men jag antar att varje irc-nät har olika typer av kanaler där man kan hitta dom... Sen finns det faktiskt irc-nät som ENBART existerar just för fserves... bara till att leta dig blå efter dom...

Filigran: Stämmer bra att här får man inte diskutera VAD som finns på fserves... men jag utgår från att det är ok att diskutera OM fenomenet åtminstone...

Permalänk
Medlem

Ja, det antar jag att det är. Jag vet inte. Det får väl nån moderator hålla koll på. :]

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Glömsk

Internet används som medel för warez och pr0n, men ni får fortfarande prata om Internet.

Spåra inte ur bara.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.