Dustin värd en stor eloge!

Permalänk
Medlem

Dustin värd en stor eloge!

Har faktiskt aldrig reflekterat över att Dustin finns eftersom jag trott att de är 70% dyrare än te.x db eller komplett..

Beställde en Viewsonic VP171S från Dustin igår kl. 14.00 eftersom de var de enda som hade den på lager..

Angav mitt jobb som faktura och godsmottagare, och kl. 11.35 idag (!) hade jag skärmen i näven, fakturan kom förresten en timme innan skärmen

Detta kallar jag leveranstider .. har alltid gillat Kompletts leveranstider, men de är ju stenålders om man jämför med Dustin.

Jag tänker defenitivt shoppa fler prylar från Dustin i framtiden, visst, prylarna kanske kostar 10% mer än övriga butiker, men med den servicen så är det klart värt det.

Tack för mig.

BTW: Skärmen är den bästa TFT.n jag någonsin använt. Rekomenderas starkt!

Permalänk
Avstängd

jodå dustin är kvicka som rakade rävar i matolja

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

a3t -> Skriv lite mer om skärmen, skall nämligen också beställa en sån. Har den eftersläp vid spel/film, färgåtergivning, skärpa osv...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jumbo
a3t -> Skriv lite mer om skärmen, skall nämligen också beställa en sån. Har den eftersläp vid spel/film, färgåtergivning, skärpa osv...

Är datoransvarig på mitt jobb och har beställt en jäklarns massa TFT.er av olika märken.. men ingen av dem når upp till denna.

Den har en grym skärpa och ljusstyrka, DVI-ingång, 16ms, inge ghostningar i varken film eller spel, Pivotfunktion. suverän höjdjustering, mm.

Jag är mycket nöjd.

Permalänk
Medlem

Dustin är inte billigast men snabb leverans har dem.

Fast det är inte alla som gillar Dustin
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=25661...

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

snabba som tusan och deras priser är inte så skrämmande ändå!

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loki

Fast det är inte alla som gillar Dustin
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=25661...

Hehe, jadu, det där utbrottet tar jag inte på alltför stort allvar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abishai
jodå dustin är kvicka som rakade rävar i matolja

haha, sicket kul uttryck :D.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Är datoransvarig på mitt jobb och har beställt en jäklarns massa TFT.er av olika märken.. men ingen av dem når upp till denna.

Den har en grym skärpa och ljusstyrka, DVI-ingång, 16ms, inge ghostningar i varken film eller spel, Pivotfunktion. suverän höjdjustering, mm.

Jag är mycket nöjd.

Skitbra, då är det bara att beställa då

Permalänk
Medlem

Dustin är grymma som fan Älskar deras leveranser..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Dustin är grymma som fan Älskar deras leveranser..

Jag älskar också leveranserna - men leveranstiderna är nog det bästa

Permalänk

Hade en hårddisk som jag just köpt från Dustin som brakade ihop, ringer upp dem och hör hur returen ska gå till, frågar då om de inte kan skicka disken innan jag skickat in min, och visst, nästa dag trillar en disk + returlapp + kreditfaktura ner. Efter att min disk sen kommit in så dog fakturan av sig självt. Riktigt riktigt trevlig och bra support.

Permalänk

Köpte förra sommaren en 19" crt skärm där som jag var väldigt missnöjd med. Så jag ringde och sa att jag ville ha pengarna tillbaka, och det var inga problem alls.

Skickade in skärmen (dom betalade frakten) och fick pengarna på mitt konto några dagar senare.

Dustin är dyrare, men dom riktar sig mest till företag som jag förstått det. Sen håller jag absolut med om att det är värt dom extra pengarna det skiljer med tanke på servicen man får. Toppklass!

Permalänk
Medlem

Beställde 5 Switchar från dustin i Onsdags vid 16-tiden. Dom fanns inte i lager då. Vid 20:40 kollade jag min email och så då till min förvåning att switcharna var skickade. På Torsdagen vid 13:30 kunde jag hämta ut dom.

Paketet vägde 16kg och frakten gick på 98kr

Permalänk
Medlem

Det var nån som undrade om VP171 skärmen. Jag har haft min sen i julas. Kommer från Dustin även den. Skärmen är verkligen kanon! Kör 1280x1024 i 75hz. Var dock tvungen att dra ner brightness till minimum för att den var så ljusstark att det gjorde ont i ögonen Väldigt skarp också (tog ett tag innan jag kom på att man måste använda den digitala ingången för att få riktigt fin bild på en TFT) Responstiden är inga problem, jag spelar Enemy Territory relativt mycket och märker absolut ingen släpighet alls.

Visa signatur

Pentium Northwood 4 2.4C @ 3.1 Ghz + Arctic Cooling Super Silent 4 TC CPU cooler, MSI 865PE Neo 2-LS + Zalman NB47J heatsink, Arctic Cooling Silentium T1 chassi, 2x 256 MB OCZ pc-3500 Basic Series (SPD), Seagate Barracuda 7200, SATA 120 GB , Leadtek 6600GT + Zalman VF700-Cu, Soundblaster Live!, ViewSonic VP171S, NEC DVD-RW

Permalänk
Medlem

Dustin Leverans

Tjena Sweclockare!!!

Beställde min TFT Skärm VIEWSONIC VP171S 2004-03-11 på dustin
fick mail direct om att den var på väg colli nr mm.
Kollade sedan på kvällen på posten och fick se att den hade kommit till
inhämtningsterminalen 2004-03-12 Kl.00.08 tänkte ska säkert vara så
sedan på förmidagen så kollade jag igen då stog det att den hade kommit in till
inhämtningsterminalen 2004-03-12 Kl.14.16 Fick sedan mail i från dustin att dom kollat
med posten att den kommer att bli försenad det kallar jag service han sa att jag skulle kunna hämta den på posten på måndag men jag är lite skeptisk till det den är fortfarande kvar på
posterminalen enligt sökning på collinr Kl 04-03-15 Kl.01.00 Inte dustins fel att posten slarvat bort en TFT Skärm. Men jag ger 5+ till dustin

MVH Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

Om man beställer företagspaket som privatperson så tar det nuförtiden 1dag extra då posten inte längre leverarar dessa till privatpersoner.

Ett tips är att skriva in företagsnamn men sedan typ att:ditt namn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
Om man beställer företagspaket som privatperson så tar det nuförtiden 1dag extra då posten inte längre leverarar dessa till privatpersoner.

Men du behöver ju organisationsnummer osv.

Permalänk
Medlem

Behövdes inte senast jag beställde - Det är väl bara om man ska ha grejjerna mot faktura.

Permalänk
Medlem

Dustin är skitbra om man ska ha in grejorna i företaget. inte lika lätt som kylning.com det ser de ju att det är "Leksaker" som man gör avdrag ifrån...

från Dustin gör de inte ett skit med, skönt att veta att man alltid slipper moms och får göra avskrivning...

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk
Medlem

Dustin är klart favoriten, snabba, trevliga.
Deras kundtjänst är ohyggligt trevlig, har faktiskt pratat om vädret med en tjej på deras kundtjänst en gång medans jag väntade på information om några varor
Helt underbart ställe att beställa från.
klar 6a på en 5-gradig skala.

Visa signatur

no signature.

Permalänk

Re: Dustin värd en stor eloge!

På många skärmar e de mycket prisvärda, men datordelarna suger rejält. kolla ex på 9800PRO korten. weeeeee

eller xt kort ore more

Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Har faktiskt aldrig reflekterat över att Dustin finns eftersom jag trott att de är 70% dyrare än te.x db eller komplett..

Beställde en Viewsonic VP171S från Dustin igår kl. 14.00 eftersom de var de enda som hade den på lager..

Angav mitt jobb som faktura och godsmottagare, och kl. 11.35 idag (!) hade jag skärmen i näven, fakturan kom förresten en timme innan skärmen

Detta kallar jag leveranstider .. har alltid gillat Kompletts leveranstider, men de är ju stenålders om man jämför med Dustin.

Jag tänker defenitivt shoppa fler prylar från Dustin i framtiden, visst, prylarna kanske kostar 10% mer än övriga butiker, men med den servicen så är det klart värt det.

Tack för mig.

BTW: Skärmen är den bästa TFT.n jag någonsin använt. Rekomenderas starkt!

Visa signatur

AMD 3000 64 X 800PRO 256MB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Det roliga är att de knappt levererar till företag heller... de har blivit så restriktiva så de hellre fäller än friar, är det inte 100 på att det är ett företag på adressen kör de inte ut paketet, katastrof. Jag använder istället DHL, UPS, Jetpak och andra fraktföretag. Kostar några kronor mer, men MYCKET MYCKET bättre. Posten borde avskaffas och ersättas med något privat företag som vet vad kundservice är.

Angående Dustin kan jag inte annat än hålla med. Jag försöker handla så mycket som möjligt från dem. Jag betalar hellre 10 % mer än något annat företag mot den supporten jag får. Jag vill inte/orkar inte vänta i flera veckor innan företag X skall komma med lösa anklagelser om att jag har haft sönder produkt Y och skicka en faktura på Z kronor. Dustin lever på sin kundservice, och de är ett av få företag som har någon sådan över huvud taget och jag gynnar mer än gärna deras verksamhet

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nizenco
Det roliga är att de knappt levererar till företag heller... de har blivit så restriktiva så de hellre fäller än friar, är det inte 100 på att det är ett företag på adressen kör de inte ut paketet, katastrof. Jag använder istället DHL, UPS, Jetpak och andra fraktföretag. Kostar några kronor mer, men MYCKET MYCKET bättre. Posten borde avskaffas och ersättas med något privat företag som vet vad kundservice är.

Angående Dustin kan jag inte annat än hålla med. Jag försöker handla så mycket som möjligt från dem. Jag betalar hellre 10 % mer än något annat företag mot den supporten jag får. Jag vill inte/orkar inte vänta i flera veckor innan företag X skall komma med lösa anklagelser om att jag har haft sönder produkt Y och skicka en faktura på Z kronor. Dustin lever på sin kundservice, och de är ett av få företag som har någon sådan över huvud taget och jag gynnar mer än gärna deras verksamhet

tycker det är bra nu, har lantbrevbärare som kommer och knackar på dörren med paket efter 2 dagar sen man beställt, inte mycket att klaga på.

UPS gillar jag inte, har skickat bärbara datorn med de, tror ni att de är försiktiga "Ååå en dator, den håller nog" också kastar de in paketet i bussen så det ligger mitt på golvet och inte fastspännt eller liknande... ingen slump, har hänt 2/3 ggr, klagade sista gången och då vart det lite bättre

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag fick då företagspaket levererat till mig härromdagen?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

men alltid så e dom inte 10 % dyrare. På kylning .com kostar Anteec Sonata 1 295:- och på Dustin kostar det 1 187.50 :- de e 107.50 krs skillnad!!!

Edit: De e ju skit bra eller hur??
Edit 2: det e billigare än på DB.se där de kostar 1249:- till och med

Permalänk
Medlem

Jo snabba är dom allt nog.
Om farsan beställer (genom sitt företag) innan klockan 9 på morgonen så har han sakerna redan samma eftermiddag.

Permalänk

jupp bra leverans tid ska beställa Antec Sonata snart från dustin