Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av countrymike
fan va nice.. sitter med en dator med pci-x nu men inget annat grafikkort än integrerat ati rage.. kommer att bli brutalt kul när x880 xt släpps
priset svider lite dock.. fast det kostar att ligga på top antar jag =D

kom ihåg att PCI-X och PCI-Express är två olika saker. Jag har själv inte sett något kort ute i butik ännu som har PCI-Express.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Kan nån förklara skillnaden emellan pci och pci -express ??? = D

Visa signatur

Orkar inte skriva in mitt system ....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tackle
Så ordet lagga måste innebära något med internetanslutningen?

Fan sist jag flög till USA och tillbaka så råkade jag ut för jet-lag.. trodde jag.. men dom har ju inte internet på planet!! Så fel jag hade.

Det behöver det såklart inte göra, men eftersom innebörden av "lagga" i den mening var ganska uppenbar så var det fel. Oavsett om du råkade ut för jet-lag eller inte när du flög...

Permalänk
Medlem

bättre att vänta till PCI-X:)smartare så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zet
Kan nån förklara skillnaden emellan pci och pci -express ??? = D

http://www.nvidia.com/object/pci_express.html

Kolla filmen som går att ladda ner längst ner på sidan.

Permalänk
Medlem

Det här kanske inte är helt on-topic men iaf:
http://www.darkcrow.co.kr/Home/home.asp?idx=#3018

Om det är sant blir det till att skynda på med 6900u för med en 16 pipes core på "400+" mhz kommer 6800u att bli förintad av X800Xt med sin 16 pipeline core på ~600 mhz. för övrigt är väl GDDR3 minnet aningen långsammare än jag väntat mig, 1100/1200mhz på 6800/u, trodde det skulle bli 1400 eller 1600mhz, frågan är om det räcker till ATI är ju ganska överlägsna mhz för mhz, men det är klart Nv har säkert optimerat mnnes användningen.

P.S sluta säga PCI-X det är PCI-E det är frågan om här, det finns inga och kommer aldrig finnas grafikkort för PCI-X!

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Det här kanske inte är helt on-topic men iaf:
http://www.darkcrow.co.kr/Home/home.asp?idx=#3018

Om det är sant blir det till att skynda på med 6900u för med en 16 pipes core på "400+" mhz kommer 6800u att bli förintad av X800Xt med sin 16 pipeline core på ~600 mhz. för övrigt är väl GDDR3 minnet aningen långsammare än jag väntat mig, 1100/1200mhz på 6800/u, trodde det skulle bli 1400 eller 1600mhz, frågan är om det räcker till ATI är ju ganska överlägsna mhz för mhz, men det är klart Nv har säkert optimerat mnnes användningen.

P.S sluta säga PCI-X det är PCI-E det är frågan om här, det finns inga och kommer aldrig finnas grafikkort för PCI-X!

Använder inte Macintosh PCI-X? Tror jag läste det någonstans. Vet dock inte om de använder det till grafikkort...

Visa signatur

Studerande på Fucking U.

Permalänk

PCI-X och PCI-Express är två olika saker!

pci-X = PCI @133MHz (vanligt PCI=33MHz, finns även "vanligt 66MHz" PCI - används i servrar)

PCI-E = har inte ett skit med PCI att göra! (den nya tekniken som bla grafikkorten ska använda)

PCI-X och PCI-Express är två olika saker!
PCI-X och PCI-Express är två olika saker!
PCI-X och PCI-Express är två olika saker!
PCI-X och PCI-Express är två olika saker!
PCI-X och PCI-Express är två olika saker!
PCI-X och PCI-Express är två olika saker!

PCI-X och PCI-Express är två olika saker!

PCI-X och PCI-Express är två olika saker!
PCI-X och PCI-Express är två olika saker!

Citat:

P.S sluta säga PCI-X det är PCI-E det är frågan om här, det finns inga och kommer aldrig finnas grafikkort för PCI-X!

on topic: curly - 6800 ska ha 16x2 arkitektur ser det ut som, tror att ATI fortsätter på 12x1 och 16x1

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Så nu ska vi inte ha nån agp port då eller???

Visa signatur

Orkar inte skriva in mitt system ....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zet
Så nu ska vi inte ha nån agp port då eller???

Nä precis, du har förståt det rätt. Men den kommer att finnas kvar ett tag till på produkterna för att sedan försvinna. Det kanske kommer finnas kvar något enstaka kort med AGP prescis som det finns något enstaka kort med PCI idag.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Finns det folk som läser vad som står i tråden innan de postar?
JA, Apple kör med PCI-X (står i tråden).
Nej, PCI-X och PCI Express är inte samma sak (står på flera ställen i tråden).
m.m.m.m.m.m.m.

Visst, fråga ATi och nVidia om den dyrare PCI-Express kortet som är lika dyrt/billigt att tillverka om det kommer prestera bättre.....

Vad tror ni folk sa om SATA?
Att det inte skulle spela nån roll för prestandan därför att ATA100 inte på långa vägar var någon flaskhals? Knappast.

Time will tell. Men att lyssna på ATi och nVidia när det kommer till sånt där går ju bara inte. Lite källkritisk får man väl vara?

Eller vad säger ni, tänkte optimera windows för SATA imorrn, vad tror ni? 20% snabbare eller 50% snabbare?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Finns det folk som läser vad som står i tråden innan de postar?
JA, Apple kör med PCI-X (står i tråden).
Nej, PCI-X och PCI Express är inte samma sak (står på flera ställen i tråden).
m.m.m.m.m.m.m.

Visst, fråga ATi och nVidia om den dyrare PCI-Express kortet som är lika dyrt/billigt att tillverka om det kommer prestera bättre.....

Vad tror ni folk sa om SATA?
Att det inte skulle spela nån roll för prestandan därför att ATA100 inte på långa vägar var någon flaskhals? Knappast.

Time will tell. Men att lyssna på ATi och nVidia när det kommer till sånt där går ju bara inte. Lite källkritisk får man väl vara?

Eller vad säger ni, tänkte optimera windows för SATA imorrn, vad tror ni? 20% snabbare eller 50% snabbare?

mmm det enda PCI-E egentligen kan åstadkomma är att i extrema fall så blir prestanda 20% mindre usel jämfört med AGP - alla spel- och grafiktillverkare försöker använda AGP så lite som möjligt i dagsläget för att det är en så stor flaskhals - PCI-E 16x är inte mycket bättre i sammanhanget: att använda 2 sugrör att andas igenom istället för ett kommer inte förändra något: det är ändå 10 sugrör för lite för att det ska gå bra

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airtec
hmm .....
hoppas mitt antec 550 true contol commer att räcka till

grafikkort : c:a 100-130 watt
prescott : c:a 104 watt
minne : c:a 15 watt / modul
moder kaka : c:a 25 watt
cd/dvd : c:a 20 watt styck
hdd : c:a 25 watt styck
+ alla extra fläcktar osv... osv.

Du får räkna på 130W på en Prescott oklockat. Intel anger bara 75% av Max.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xizten
Det behöver det såklart inte göra, men eftersom innebörden av "lagga" i den mening var ganska uppenbar så var det fel. Oavsett om du råkade ut för jet-lag eller inte när du flög...

Men hallå ge dig, killen har ju helt rätt. Varför skulle ordet "fördröjning" bara kunna användas i nätverkssammanhäng?

"men eftersom innebörden av "lagga" i den mening var ganska uppenbar så var det fel"

Hahahaha! Så du bestämmer vad HAN menade när han skrev sitt inlägg? Det var ju UPPENBART att han inte pratade om nätverk, det har du till och med själv påpekat!

Lite jobbigt med besserwisser folk, men det blir ju helt tokigt när du dessutom har fel.

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Medlem

Jag som precis sparat ihop lite pengar till ett nytt grafikkort. nu kan jag ju lika gärna vänta..... mitt GF2 håller nog ett tag till

har sparat ihop 2000:- nu hoppas det blir lite mer tills de nya grafikkorten kommer